dawidiusz25 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 witam wszystkich po dłuzszej przerwie:)mam pytanko czy przerabiał ktoś prądnice w dnieprze na altek?od malucha albo inny?prosiłbym o info.jak to zrobić,jak zamontować ten altek-np.z malczana!jak wyprowadzić zębatke napędzającą z bloku silnika?słyszałem że można starą prądnice przeciąc i w tym kierunku kombinować!ale nie zabardzo wiem jak to zrobić,dlatego wole popytać!ps.na orginalny altek narazie mnie nie stać:)dzięki za wszelką pomoc!:bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270389585776d1f3.html Witam pod powyższyn adresem zamieściłem zdjęcie przedstawiające przygotowany do montażu do bloku k-650 alternator z Tico. Zaznaczam na wstępie że trzeba nieodwracalnie zaingerować w blok tzn wyciąć łoże oryginalnej prądnicy. Zdań na ten temat jest wiele ale każdy postępuje wg własnej woli, wiec proszę nie pisać że to profanacja, bezczeszczenie itp. Szkoda że temat ten pojawił się gdy już zakończylem montaż i nie mam dokładniejszych fotek, ale opiszę jak to wygląda.Do obudowy alternatora przykręcona jest flansza z blachy 6mm o średnicy oryginalnej prądnicy w której osadzony jest simmering. Przypomina to redukcję wykorzystywaną do adaptacji prądnicy maluchowskiej.W zębatkę z alternatora dnieprowskiego wprasowana jest tuleja z nagwintowanym otworem (z gwintem takim jak na wale alternatora). Kierunek obrotów powoduje dokręcanie się tego elementu co w połączeniu z Loctitem nie powinno wymagać dodatkowych zabezpieczen. Alternator mocowany jest na 2 szpilkach-śrubach gdzie jedna jest umiejscowiona w otworze odmy w bloku a druga widoczna na zdjęciu - w elemencie dorobionym z winklownika. Wymaga to innego wyprowadzenia odmy gdyż fabryczny kanał zostaje przytkany. Moc altka ok 600W, wbudowany regulator i małe gabaryty zachęciły mnie do takiej przeróbki. Motocykl jest jeszcze w fazie remontu więc to tyle jeżeli chodzi o prawidłowość działania. Luz miedzyzębny kasuje się jak w oryginale przez obrót generatora (mimosrodowość flanszy). Cena alternatora 100 zł a niezawodnośc raczej nieporównywalna z wschodnimi. Postaram się wykonać więcej fotek i zamieszczę je w najbliższym czasie, żadnych rysunków i pomiarów nie posiadam - wszystko było robione na bierząco (chyba jest to błąd bo pomogło by to wielu forumowiczom). Alternatory takie sprawdzają się nawet przy wykonaniu napędu pasowego z wykorzystaniem części oryginalnej prądnicy i obroty są wystarczające (zaznaczam że zębatka prądnicy jest mniejsza od zębatki alternatora)Pozdrawiam i czekam na ewentualne sugestie Grzegorz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 witaj Grzegorz,no przyznam się szczeże że dużo mi pomogłeś..:)ja zrobie tak:pozostaje do maja na orginalnej prądnicy,kupuje to cudo http://elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe_ural.html ,do teho montuje-kombinuje żarówki z diodami led,(założyłem o tym osobny temat) i obserwuje jak to wszystko się zachowuje:)jeżeli się nie spisze,to altek właśnie z tico bo innego to nie chce!za bardzo szpeci altek z malucha a pozatym byłby koło kolana!hehehe jeżeli masz jakieś jeszcze rady to o nie poprosze!dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Witm i miło mi że mogłem pomóc. Zamieszczę wiecej zdjęć, i chętnie odpowiem na ewentualne pytania. Co do modułu który zamierzasz zamontować, to nie zmniejszy on raczej deficytu prądu lecz poprawi parametry iskry.Proponowałbym montaż regulatora elektronicznego w którym sprawa regulacji napiecia i prądu przebiega w elementach półprzewodnikowych i nie ma energii traconej na elektromagnesy, cewki itp. a dokładność jest nieporównywalna. Grzegorz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Czołem:) a taki elektroniczny regulator 6V to z kąd wziąć?jest to ogolno dostępne czy trzeba kombinować?w sprawach elektroniki to w ogóle nic nie kumam..no przedzwonić kable umiem i wiem co to jest +i -!hehehee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Takie regulatory są na allegro jako dedykowane do Junaka ale człowiek który je sprzedaje posiada wersję do sowietów.Tutaj podaję dane sprzedawcy ze strony z jego przedmiotem: e-mail [email protected] numer GG 348960Tel/fax (032) 2241 005Komórka 0-691-744-939 (w dni pracujące po godz.16) http://www.allegro.pl/item249949342_junak_...r_napiecia.htmlMyślę że warto spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 o prosze...fenkju wery macz!zadzwonie zapytam.może zakupie:)dzięki raz jeszcze!taka ciekawostka dla maxymalnej oszczędności prądu...węcej info w temacie Diody led...http://www.ulismotorradladen.de/deutsch.htm co kolega na to? i nie trzeba by było już kombinować z alternatorem bo prąd byłby już:D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.