Skocz do zawartości

[Simson SR50 b3] elektryka


wojti2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Musze zreanimowac instalacje w simsonie bo nie ma jej wogule. Chcialbym, abyscie rozwiali mi pewne watpliwosci. Posluguje sie TYM schematem.

1. Na schemacie, lewy dol, jest to stacyjka czy przelacznik zespolony przy lewej manetce?

2. Pin 31b w ELBie jest polaczony z masa ?

3. Co odpowiada za mostek prostowniczy? Czy ELBA procz przerywacza kierunkowskazow i regulatorowi naapiecia posiada rowniez mostek prostowniczy? Poniewaz w iskrowniku otrzymujemy prad zmienny a potrzebujemy staly.

4. Wedlug schematu do cewki zaplonowej dochodzi nam - z masy, w takim razie przerywacz jest sterowany + ?? Cos muysi przerywac na cewce.

 

pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc!

Edytowane przez wojti2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Musze zreanimowac instalacje w simsonie bo nie ma jej wogule. Chcialbym, abyscie rozwiali mi pewne watpliwosci. Posluguje sie TYM schematem.

1. Na schemacie, lewy dol, jest to stacyjka czy przelacznik zespolony przy lewej manetce?

2. Pin 31b w ELBie jest polaczony z masa ?

3. Co odpowiada za mostek prostowniczy? Czy ELBA procz przerywacza kierunkowskazow i regulatorowi naapiecia posiada rowniez mostek prostowniczy? Poniewaz w iskrowniku otrzymujemy prad zmienny a potrzebujemy staly.

4. Wedlug schematu do cewki zaplonowej dochodzi nam - z masy, w takim razie przerywacz jest sterowany + ?? Cos muysi przerywac na cewce.

 

pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc!

 

1. Przełącznik zespolony, stacyjka narysowana jest nad przełącznikiem.

2. Tak jest! :crossy:

3. Dokadnie tak jak piszesz. Bez tego modułu nie będziesz miał ładowania.

4. Chodzi Ci o wyłączenie zapłonu (silnika) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przełącznik zespolony, stacyjka narysowana jest nad przełącznikiem.

2. Tak jest! :icon_mrgreen:

3. Dokadnie tak jak piszesz. Bez tego modułu nie będziesz miał ładowania.

4. Chodzi Ci o wyłączenie zapłonu (silnika) ?

 

1. dziekuje

2. dziekuje

3. dziekuje

4. Nie, do cewki musi dochodzic sygnal z przerywacza, bo cos musi iskre przerywac i ustawiac. W komarku mam zaplon bateryjny i mam to na zasadzie, ze na masa idzie przez przyrywacz do cewki a + z akku idzie do drugiego pinu z cewki, a tutaj widze to inaczej troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Nie, do cewki musi dochodzic sygnal z przerywacza, bo cos musi iskre przerywac i ustawiac. W komarku mam zaplon bateryjny i mam to na zasadzie, ze na masa idzie przez przyrywacz do cewki a + z akku idzie do drugiego pinu z cewki, a tutaj widze to inaczej troche

 

Wydaje mi się, że wszystko jest ok... nawet standardowo. Z zapłonu (cewki) idzie przerywany + do cewki zapłonowej i dalej na świecę. W simsonie akumulator jest potrzebny wyłącznie do klaksonu, kierunkowskazów i świateł pozycyjnych.

 

Nie wiem czy wiesz, ale jak odłączysz 2 albo 3 kabel z szyny simsona bedzie mozna włączy bez kluczyków :wink:

 

Moi koledzy robili mi cały czas dziwne jazdy i wreszcie się wkurzyłem i połączyłem te kable gdzieś głęboko na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...