Skocz do zawartości

ROMET 50 T1/T3


EVERT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz temat poświecony mojemu rometowi z roku 1980. Otóż problemik tkwi od dawna i wreszcie mam zamiar go usunąć. otóż w romecie spadają biegi oraz przy 3-cim biegu wystepuja przeskoki czyli jakby spadał i powracał bieg czyli krotko mowiąc przerywa bieg. ja niestety nie mam pojecia o naprawie motocykli wiec pytam sie fachowców co można zrobić. Wydaje mi sie ze to wina skrzyni ale nic wiecej nie moge powiedziec. Proszę bardzo o pomoc ! Pozdrawiam, i dziekuje za odp ktore mam nadzieje będą ; :buttrock: :( :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz temat poświecony mojemu rometowi z roku 1980. Otóż problemik tkwi od dawna i wreszcie mam zamiar go usunąć. otóż w romecie spadają biegi oraz przy 3-cim biegu wystepuja przeskoki czyli jakby spadał i powracał bieg czyli krotko mowiąc przerywa bieg. ja niestety nie mam pojecia o naprawie motocykli wiec pytam sie fachowców co można zrobić. Wydaje mi sie ze to wina skrzyni ale nic wiecej nie moge powiedziec. Proszę bardzo o pomoc ! Pozdrawiam, i dziekuje za odp ktore mam nadzieje będą ; :buttrock: :( :bigrazz:

 

Jeśli skrzynia biegów jest rozwiązana tak, jak w dwubiegowych Rometach (tylko raz naprawiałem takiego Rometa, wieki temu), to wina leży w braku kulki przytrzymującej mechanizm i/lub zużyciu automatu zmiany biegów. Co do trzeciego biegu - zła regulacja, zużyte wodziki, automat. Zdejmij lewy dekiel. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie zmiany biegów, w miejscu w którym łączy się on z wodzikiem ze skrzyni masz taka dźwigienkę, która zmienia ruch obrotowy na posuwisty. Ona zwykle jest rozklektana i lata na swojej osi. To jest pierwsza czynność. Poza nią należy pokasować wszystkie luzy w tym rejonie. Druga sprawa to regulacja. Po tych zabiegach mam spokój od jakichś 300km (w porównaniu z japończykami? :notworthy:), a wyskakiwała mi (przerywała) 2 na wysokich obrotoach. Takich usterek się nie lekceważy, bo tryby w tej skrzyni aż się proszą o połamanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia biegów jest rozwiązana tak, jak w dwubiegowych Rometach (tylko raz naprawiałem takiego Rometa, wieki temu), to wina leży w braku kulki przytrzymującej mechanizm i/lub zużyciu automatu zmiany biegów. Co do trzeciego biegu - zła regulacja, zużyte wodziki, automat. Zdejmij lewy dekiel. Pozdrawiam

 

Dokładnie z tą kulka to norma też tak miałem, parę lat temu to było ale pamiętam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...