pienio Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 przekop go bez swiecy jak zdejmujesz głowice to spósc pierw płyn z chłodnicyCZesc DZieki za pomoc dobry czlowieku Powiedz mi czy to plukanie jest konieczne? to byly malutkie opilki (wielkosci lupierzu-malego lupierzu) kture oderwaly sie od uszczelki( papierowio podobnej).Czy rzeczywisci to bedzie stanowilo taki problem.Ja sie nie znam i sie zdaje absolutnie na twoja opinie. Druga sprawa to ze ja silnika nie wyciagalem i cilinder zdjalem z silnikiem ciaglle zamontowanym na motorze i mam nadzieje go spowrotem tam zalozyc. Jesli plukanie jest konieczne(oby nie bylo) to czy mozna to zrobic z silnikiem ciagle na motorze? Uszczelke ta co uszkodzilem kupilem, i mam nadzieje ze innych nie bede potrzebowal. daj cyne co i jak dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 te opiłky gdzie się dokłądnie znajdują jezeli w cylindrze to wlej benzyny i przekop powino wyleciec a co nie wyleci sie spali jezeli to papier a nie metal chociaz niewiem nie powino zaszkodzic , mam nadzieje ze poradzisz sobie jezeli masz jeszcze jakies problemy pytaj kazdy spróbuje pomóc kto pyta nie bładzi :) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pienio Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 CZesc DZieki za pomoc dobry czlowieku Powiedz mi czy to plukanie jest konieczne? to byly malutkie opilki (wielkosci lupierzu-malego lupierzu) kture oderwaly sie od uszczelki( papierowio podobnej).Czy rzeczywisci to bedzie stanowilo taki problem.Ja sie nie znam i sie zdaje absolutnie na twoja opinie. Druga sprawa to ze ja silnika nie wyciagalem i cilinder zdjalem z silnikiem ciaglle zamontowanym na motorze i mam nadzieje go spowrotem tam zalozyc. Jesli plukanie jest konieczne(oby nie bylo) to czy mozna to zrobic z silnikiem ciagle na motorze? Uszczelke ta co uszkodzilem kupilem, i mam nadzieje ze innych nie bede potrzebowal. daj cyne co i jak dzieki wielkiesiemasz cylinder to ja mam w domu kolego opilki wpadly do komory jak cylinder sciagalem(czesc wylowilem srubokretem) Perspektywa wyciagania silnika i jego plukania plus kupnow szystkich uszczelek(jesli mail bym go jeszcze wiecej rozkrecac) to dla mnie jak strzal w pysk. ale co za glupote i narwanie sie placi. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 spróbuj to oczyścic pedzlem z benzyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pienio Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 jak na ta chwile mysle ze nie bede go przeplukiwal ale czekam na opinie fachowcow. teraz mi powiedcie czy plyn w komorze jest taki jak ma byc(pytalem poprzednio czy ma byc taki niebieskawy- co wyglada ze sie tam z chlodnicy plyn wlal-czy ten plyn z chlodnicy ma tam byc ?). czy jak sie zdecyduje na nie plukanie tego co tam wpadlo to czy po przeczyszczeniu cylindra moge go tam poprostu nalozyc na tlok(rozumie ze musze to zrobic delkatnie i w okreslony sposob- dajcie cyne jaki prosze) , zakryc cylinder i poskladac wszystko do kupy i i odpalac. prosze o info muczos dziekos siemasz cylinder to ja mam w domu kolego opilki wpadly do komory jak cylinder sciagalem(czesc wylowilem srubokretem) Perspektywa wyciagania silnika i jego plukania plus kupnow szystkich uszczelek(jesli mail bym go jeszcze wiecej rozkrecac) to dla mnie jak strzal w pysk. ale co za glupote i narwanie sie placi.pozdro no ale to juz raczej bedzie gdzies w zakamarkach o ile nie na dnie, nie wiem. jutro sobie to obczaje jeszcze, i tak jak mowisz sprobuje cos jescze wylowic dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Nie moze byc tam płynu z chłodnicy , najlepiej odaj do serwisu narazie jak zabardzo sie nieznasz lepiej czegosc nie popsuc zapłacisz z 100zł i bedzie wszytoko gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pienio Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Spoko, jeszcze da się naprawić. Lepiej uczyć się na cudzych błędach, ale niektórzy wolą inaczej. 1.Mam nadzieję, że już rozróżniasz pojęcia głowica, cylinder, tłok, korbowód, wał korbowy gaźnik i potrafisz przyporządkować je do elementów motocykla. Jeśli nie to przeczytaj mój poprzedni post i odwiedź linki.2.Przygotuj czysty stół oraz kilka szmat. Połóż na nim głowicę i cylinder oraz silnik (to, co zostało). Nie pogub śrub i podkładek. 3.Wlej benzynę/ ropę/ denaturat itd. Do skrzyni korbowej (znajduje się tam wał korbowy – tam wpadły zanieczyszczenia) wlej ciecz. Potrząsaj silnikiem, następnie wylej płyn. Powtórz kilka razy, aż nie będzie śladu zanieczyszczeń. Nie upuść silnika. Zabezpiecz przy pomocy np. ręczników papierowych i folii skrzynię korbową i tłok przed dostawaniem sie nowych zanieczyszczeń.4.Wyczyść powierzchnię styku karterów (obudów silnika) z cylindrem. Wyczyść cylinder, przepłucz wszystkie kanały itd. a także głowicę.5.Czeka Cię teraz zakup nowych uszczelek. To odczuje Twój portfel.6.Obejrzyj teraz cylinder – jego gładź czyli powierzchnię, która współpracuje z tłokiem. Jeśli występują tam głębokie rysy, progi itd. konieczna jest naprawa. Obejrzyj tez tłok. Uszkodzenia pierścieni (mam nadzieję, że wiesz, o czym piszę), głębokie rysy powodują konieczność jego wymiany http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Piston.jpg . Jeśli nie ma żadnych uszkodzeń przejdź dalej.7.Jeśli w rowkach, w których znajdują się pierścienie jest nagar (przeczytaj korzystając z Google, co to jest) konieczne jest ich zdjęcie. Niektóre pierścienie bardzo łatwo jest połamać, niektóre nie. Przyjmujemy, że Twoje są kruche, więc najbezpieczniej jest je CDN czescdzieki za podpowiedzi kolegoodpisalem ale zacytowalem zle wypowiedzijak mozesz to zerknij co tam napisalem i czekam na podpowiedzto co napisalem:CZesc DZieki za pomoc dobry czlowieku Powiedz mi czy to plukanie jest konieczne? to byly malutkie opilki (wielkosci lupierzu-malego lupierzu) kture oderwaly sie od uszczelki( papierowio podobnej).Czy rzeczywisci to bedzie stanowilo taki problem.Ja sie nie znam i sie zdaje absolutnie na twoja opinie. Druga sprawa to ze ja silnika nie wyciagalem i cilinder zdjalem z silnikiem ciaglle zamontowanym na motorze i mam nadzieje go spowrotem tam zalozyc. Jesli plukanie jest konieczne(oby nie bylo) to czy mozna to zrobic z silnikiem ciagle na motorze? Uszczelke ta co uszkodzilem kupilem, i mam nadzieje ze innych nie bede potrzebowal. daj cyne co i jak dzieki wielkie jak na ta chwile mysle ze nie bede go przeplukiwal ale czekam na opinie fachowcow. teraz mi powiedcie czy plyn w komorze jest taki jak ma byc(pytalem poprzednio czy ma byc taki niebieskawy- co wyglada ze sie tam z chlodnicy plyn wlal-czy ten plyn z chlodnicy ma tam byc ?). czy jak sie zdecyduje na nie plukanie tego co tam wpadlo to czy po przeczyszczeniu cylindra moge go tam poprostu nalozyc na tlok(rozumie ze musze to zrobic delkatnie i w okreslony sposob- dajcie cyne jaki prosze) , zakryc cylinder i poskladac wszystko do kupy i i odpalac. prosze o info muczos dziekos pozdro Nie moze byc tam płynu z chłodnicy , najlepiej odaj do serwisu narazie jak zabardzo sie nieznasz lepiej czegosc nie popsuc zapłacisz z 100zł i bedzie wszytoko gitara kolegomieszkam w LOndynie i nie to ze sie przechwalam .godzina robocizny w warsztacie kosztuje 50 funtow(250zl)+VAT + czesci.Kupilem ten motor(zadluzajac sie dosyc powaznie na niego) bo ukradli mi motor ktory mialem wczesniej i ktory nie byl ubezpieczony od kradziezy. takze teraz choc bym nawet chcial to do warsztatu nie mam pieniedzy zeby go zabrac . pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 (edytowane) czescdzieki za podpowiedzi kolegoodpisalem ale zacytowalem zle wypowiedzijak mozesz to zerknij co tam napisalem i czekam na podpowiedzto co napisalem:CZesc DZieki za pomoc dobry czlowieku Powiedz mi czy to plukanie jest konieczne? to byly malutkie opilki (wielkosci lupierzu-malego lupierzu) kture oderwaly sie od uszczelki( papierowio podobnej).Czy rzeczywisci to bedzie stanowilo taki problem.Ja sie nie znam i sie zdaje absolutnie na twoja opinie. Druga sprawa to ze ja silnika nie wyciagalem i cilinder zdjalem z silnikiem ciaglle zamontowanym na motorze i mam nadzieje go spowrotem tam zalozyc. Jesli plukanie jest konieczne(oby nie bylo) to czy mozna to zrobic z silnikiem ciagle na motorze? Uszczelke ta co uszkodzilem kupilem, i mam nadzieje ze innych nie bede potrzebowal. daj cyne co i jak dzieki wielkie jak na ta chwile mysle ze nie bede go przeplukiwal ale czekam na opinie fachowcow. teraz mi powiedcie czy plyn w komorze jest taki jak ma byc(pytalem poprzednio czy ma byc taki niebieskawy- co wyglada ze sie tam z chlodnicy plyn wlal-czy ten plyn z chlodnicy ma tam byc ?). czy jak sie zdecyduje na nie plukanie tego co tam wpadlo to czy po przeczyszczeniu cylindra moge go tam poprostu nalozyc na tlok(rozumie ze musze to zrobic delkatnie i w okreslony sposob- dajcie cyne jaki prosze) , zakryc cylinder i poskladac wszystko do kupy i i odpalac. prosze o info muczos dziekos pozdro Zanieczyszczenia nawet papierowe, chociaż podejrzewam, że piach itd. też się tam dostał mogą wyrządzić wiele szkód - zaczynając od uszkodzenia pierścieni, tłoka, co za tym idzie zatarcia cylindra, co może spowodować uszkodzenie korbowodu, wału dalej karterów (obudów) silnika; zatracie łożysk głównych wału, korbowodu itd. Z tego powodu zalecam płukanie. Wyjęcie silnika z ramy nie wymaga nic :icon_twisted: , poza:1.odłączeniem przewodów instalacji elektrycznej (prawdopodobnie wystarczy rozłączyć kostkę)2.odkręceniem gaźnika (to chciałeś zrobić, a rozebrałeś pół silnika :icon_biggrin: ) i pokrywki przepustnicy, wyjęciu przepustnicy i zabezpieczeniu jej i sprężyny przed zgubieniem oraz odłączeniem linki ssania3.odłączeniem linki sprzęgła4.odłączeniem linki dozownika (zaczyna się od rollgazu, idzie do przepustnicy (właśnie przepustnica to 4 na rysunku http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik ), przewodu dostarczającego olej do pompy (dozownik to mechaniczna pompa oleju podająca olej do gaźnika, gdzie miesza sie z benzyną w celu smarowania elementów silnika - to silnik dwusuwowy) i przewodu dostarczającego olej do gaźnika (przy składaniu tych przewodów należy odpowietrzyć pompę (jest do tego śrubka) oraz ją wyregulować (poszukaj w moich postach, jak to zrobić)5.odłączeniu przewodów prowadzących do i z chłodnicy6.odłączeniu innych przeszkadzających elementów np. linki prędkościomierza, obrotomierza itd, ale ich nie musi być w tym silniku7.odkręceniu śrub mocujących silnik i wyścignięciu śrub (delikatnie, nie uszkodź gwintu)8.wyjęciu silnika (nie upuść go, bo wtedy możesz zacząć szukać innego) teraz szukasz mojego poprzedniego posta i robisz to, co tam napisałem. Pozdrawiam CDN Edytowane 13 Lipca 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pienio Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Odpisze wieczorem, teraz 2 moto stoją w warsztacie i jutro Gilera idzie do lakiernika. Pozdrawiam siemasz dobra jak masz chwile to nadawajmoze jeszcze cos zdolam dzis zrobic pozdro Zanieczyszczenia nawet papierowe, chociaż podejrzewam, że piach itd. też się tam dostał mogą wyrządzić wiele szkód - zaczynając od uszkodzenia pierścieni, tłoka, co za tym idzie zatarcia cylindra, co może spowodować uszkodzenie korbowodu, wału dalej karterów (obudów) silnika; zatracie łożysk głównych wału, korbowodu itd. Z tego powodu zalecam płukanie. Wyjęcie silnika z ramy nie wymaga nic :) , poza:1.odłączeniem przewodów instalacji elektrycznej (prawdopodobnie wystarczy rozłączyć kostkę)2.odkręceniem gaźnika (to chciałeś zrobić, a rozebrałeś pół silnika :) ) i pokrywki przepustnicy, wyjęciu przepustnicy i zabezpieczeniu jej i sprężyny przed zgubieniem oraz odłączeniem linki ssania3.odłączeniem linki sprzęgła4.odłączeniem linki dozownika (zaczyna się od rollgazu, idzie do przepustnicy (właśnie przepustnica to 4 na rysunku http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik ), przewodu dostarczającego olej do pompy (dozownik to mechaniczna pompa oleju podająca olej do gaźnika, gdzie miesza sie z benzyną w celu smarowania elementów silnika - to silnik dwusuwowy) i przewodu dostarczającego olej do gaźnika (przy składaniu tych przewodów należy odpowietrzyć pompę (jest do tego śrubka) oraz ją wyregulować (poszukaj w moich postach, jak to zrobić)5.odłączeniu przewodów prowadzących do i z chłodnicy6.odłączeniu innych przeszkadzających elementów np. linki prędkościomierza, obrotomierza itd, ale ich nie musi być w tym silniku7.odkręceniu śrub mocujących silnik i wyścignięciu śrub (delikatnie, nie uszkodź gwintu)8.wyjęciu silnika (nie upuść go, bo wtedy możesz zacząć szukać innego) teraz szukasz mojego poprzedniego posta i robisz to, co tam napisałem. Pozdrawiam CDN a taki piekny mialem motorek i pewnie przeczyszcenie swiecy bylo tym co mialem zrobic zeby palil :) ale poszlo Dzieki inzynierze za pomoc zapobiegles katastrofie ZLuchaj moj przyjacielu gaznik mam juz obczajony i wydawal sie ok tzn nie bylo zadnych uszkodzen, byl czysty , plywaki cale takze chyba nie tam byl problem Nie bede mogl nic zrobic z motorem prze nastepne 6 dni bo jade do naszej pieknej ojczyzny a motor stoji na zewnatrz (oczywiscie przykryty) i wszystkie pootwierane elementy sa zakryte folia.mam nadzieje ze to ze plyn z chlodnicy ciagle sie znajduje w silniku mu bardzo nie zaszkodzi. powiedz mi czy tlok jak jest osmolon(czarnawy) na jego wieszcholku to czy ja go mam czyscic czy go tak zostawic? czy jak poodlaczam te linki to sie tam nic nie rozreguluje(w gazniku sie zastanawialem czy ja je mialem na fula dokrecac czy to jak bardzo te srubki sa wkrecone ma wplyw na prace gaznika). czy ja nie powinienem spuscic oleju ze skrzyni biegow i jak takto jakie czynnosci zalecasz doktor? niezla sobie pierwsza naprawe w zyciu wykombinowalem :D ja ja to wszystko porobie , zloze go spowrotem i nie bedzie dzialal to zainwestuje chyba w pistolet i se palne w leb. nie dal bys swojego maila wrazie czego jak bym potrzebowal cos pilnie a ty bys na forum nie zagladal? dzieki wielkie ziomus pozdro siemasz dobra jak masz chwile to nadawajmoze jeszcze cos zdolam dzis zrobic pozdroa taki piekny mialem motorek i pewnie przeczyszcenie swiecy bylo tym co mialem zrobic zeby palil :) ale poszlo Dzieki inzynierze za pomoc zapobiegles katastrofie ZLuchaj moj przyjacielu gaznik mam juz obczajony i wydawal sie ok tzn nie bylo zadnych uszkodzen, byl czysty , plywaki cale takze chyba nie tam byl problem Nie bede mogl nic zrobic z motorem prze nastepne 6 dni bo jade do naszej pieknej ojczyzny a motor stoji na zewnatrz (oczywiscie przykryty) i wszystkie pootwierane elementy sa zakryte folia.mam nadzieje ze to ze plyn z chlodnicy ciagle sie znajduje w silniku mu bardzo nie zaszkodzi. powiedz mi czy tlok jak jest osmolon(czarnawy) na jego wieszcholku to czy ja go mam czyscic czy go tak zostawic?czy jak poodlaczam te linki to sie tam nic nie rozreguluje(w gazniku sie zastanawialem czy ja je mialem na fula dokrecac czy to jak bardzo te srubki sa wkrecone ma wplyw na prace gaznika). czy ja nie powinienem spuscic oleju ze skrzyni biegow i jak takto jakie czynnosci zalecasz doktor? niezla sobie pierwsza naprawe w zyciu wykombinowalem :D ja ja to wszystko porobie , zloze go spowrotem i nie bedzie dzialal to zainwestuje chyba w pistolet i se palne w leb. nie dal bys swojego maila wrazie czego jak bym potrzebowal cos pilnie a ty bys na forum nie zagladal? dzieki wielkie ziomus pozdro moj to : [email protected] dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 a taki piekny mialem motorek i pewnie przeczyszcenie swiecy bylo tym co mialem zrobic zeby palil :flesje: Pewnie czyszczenie gaźnika też by się przydało, ale skoro już zdjąłeś cylinder... Dzieki inzynierze za pomoc zapobiegles katastrofie ZLuchaj moj przyjacielu gaznik mam juz obczajony i wydawal sie ok tzn nie bylo zadnych uszkodzen, byl czysty , plywaki cale takze chyba nie tam byl problem jak zaworek? Kanały w gaźniku? Nawet drobne zanieczyszczenia wypływają na jego pracę Nie bede mogl nic zrobic z motorem prze nastepne 6 dni bo jade do naszej pieknej ojczyzny a motor stoji na zewnatrz (oczywiscie przykryty) i wszystkie pootwierane elementy sa zakryte folia.mam nadzieje ze to ze plyn z chlodnicy ciagle sie znajduje w silniku mu bardzo nie zaszkodzi. Wszystkie prace wykonujesz na zewnątrz? Płyn z chłodnicy może spowodować np. korozję łożysk, zależy, jaki to płyn,ale tego pewnie nie da sie ustalić. Proponuje spróbować usunąć płyn przy użyciu wężyka i strzykawki, ew. ust :D (uwaga płyn jest trujący) i wlać tam najtańszy olej jaki dostaniesz w sklepie, ale 6 dni- chyba nic się nie stanie, więc jeśli nie masz czasu, to zostaw. powiedz mi czy tlok jak jest osmolon(czarnawy) na jego wieszcholku to czy ja go mam czyscic czy go tak zostawic? wierzchołku? Chyba nie zajrzałeś dokładnie w podane linki :D http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok Pewnie chodzi Ci o deko tłoka, ma prawo być na nim nagar, jeśli jest luźny – usuń, jeśli nie to tylko przetrzyj po tym szmatką – nagar izoluje cieplnie tłok. czy jak poodlaczam te linki to sie tam nic nie rozreguluje(w gazniku sie zastanawialem czy ja je mialem na fula dokrecac czy to jak bardzo te srubki sa wkrecone ma wplyw na prace gaznika). czy ja nie powinienem spuscic oleju ze skrzyni biegow i jak takto jakie czynnosci zalecasz doktor? te śrubki mają ogromny wpływ na pracę silnika, są to jego elementy regulacyjne – najprawdopodobniej jedna z tych śrub odpowiada za otwarcie podparcie przepustnicy – w ten sposób reguluje się wolne obroty silnik czyli ilość mieszanki paliwa z powietrzem, jak ma sie dostawać do cylindra, druga śruba odpowiada za skład mieszanki paliwowo powietrznej, dokręcając ją zmniejszasz ilość pow – mieszanka jest bardziej „bogata” (więcej benzyny) odkręcając – logicznie „uboga) więcej pow, mniej benz. Olej możesz spuścić – od dołu jest duża śruba spustowa- wcześniej tylko podstaw naczynie pod silnik. Usunięcie oleju wyeliminuje szansę jego wylania podczas wyjmowania silnika i jego płukania oraz zmniejszy masę silnika. niezla sobie pierwsza naprawe w zyciu wykombinowalem :wink: ja ja to wszystko porobie , zloze go spowrotem i nie bedzie dzialal to zainwestuje chyba w pistolet i se palne w leb. W UK to chyb nie będzie takie proste. Delikatnie mówiąc nawarzyłeś sobie piwa. Dużo piwa. nie dal bys swojego maila wrazie czego jak bym potrzebowal cos pilnie a ty bys na forum nie zagladal? dzieki wielkie ziomus pozdromoj to : [email protected] dzieki wystarczy kliknąć w link w moim podpisie dalej w kontakt. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pienio Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Pewnie czyszczenie gaźnika też by się przydało, ale skoro już zdjąłeś cylinder...jak zaworek? Kanały w gaźniku? Nawet drobne zanieczyszczenia wypływają na jego pracęWszystkie prace wykonujesz na zewnątrz? Płyn z chłodnicy może spowodować np. korozję łożysk, zależy, jaki to płyn,ale tego pewnie nie da sie ustalić. Proponuje spróbować usunąć płyn przy użyciu wężyka i strzykawki, ew. ust :flesje: (uwaga płyn jest trujący) i wlać tam najtańszy olej jaki dostaniesz w sklepie, ale 6 dni- chyba nic się nie stanie, więc jeśli nie masz czasu, to zostaw. wierzchołku? Chyba nie zajrzałeś dokładnie w podane linki :clap: http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok Pewnie chodzi Ci o deko tłoka, ma prawo być na nim nagar, jeśli jest luźny – usuń, jeśli nie to tylko przetrzyj po tym szmatką – nagar izoluje cieplnie tłok.te śrubki mają ogromny wpływ na pracę silnika, są to jego elementy regulacyjne – najprawdopodobniej jedna z tych śrub odpowiada za otwarcie podparcie przepustnicy – w ten sposób reguluje się wolne obroty silnik czyli ilość mieszanki paliwa z powietrzem, jak ma sie dostawać do cylindra, druga śruba odpowiada za skład mieszanki paliwowo powietrznej, dokręcając ją zmniejszasz ilość pow – mieszanka jest bardziej „bogata” (więcej benzyny) odkręcając – logicznie „uboga) więcej pow, mniej benz. Olej możesz spuścić – od dołu jest duża śruba spustowa- wcześniej tylko podstaw naczynie pod silnik. Usunięcie oleju wyeliminuje szansę jego wylania podczas wyjmowania silnika i jego płukania oraz zmniejszy masę silnika.W UK to chyb nie będzie takie proste. Delikatnie mówiąc nawarzyłeś sobie piwa. Dużo piwa.wystarczy kliknąć w link w moim podpisie dalej w kontakt. Pozdrawiam tak prace wykonuje na zewnatrz ale plukanie silnika bede chyba robil u mnie w pokoju zeby nic mi tam nie nadmuchalo(jak siew babka co u niej wynajmuje zczai, albo kolega z domu wejdzie z papirosem to wszystko bede musial juz wykonywac na zewnarz bo wewnatrz juz nie bedzie dla mnie istanialo) ten olej ze skrzyni bede mogl uzyc spowrotem czy musze nowy kupic?(pozostaly plyn z chlodnicy po spuszczeniu uzyje spowrotem) nawazylem piwa ale co bedziemy walczyc dzeki za pomoc trzymanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.