Wochu Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Witam mam pytanie jak przepłukać układ chlodzenia w ER5?? Jakiego specyfiku do tego uzyc? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Sa takie specjalne prparaty czyszczące do chłodnic. Prestone chyba taki robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochu Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 (edytowane) Dodam, ze nie chodzi o sama chlodnice bo mam nowa ale w silniku te wszystkie kanały i pierdoły. A i czy mozna to zrobic narazie bez zakladania chlodnicy? czy raczej jak uklad jest kompletny? Edytowane 21 Marca 2007 przez Wochu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Chłodnice najpierw wydmuchaj sprężonym powietrzem, najpierw od tyłu, by z pomiędzy żeberek wydmuchać całe błoto, śmieci, martwe owady. Póżniej bierzesz szlauch, czy prysznic i płuczesz ją, raz przez jeden króciec, raz przez drugi, a na koniec myjesz ja z zewnątrz by spałukac błoto, naloty. Silnik? By byo dobrze zdjąc pompe wody, wtedy cały układ ładie przepłuczesz i nic nie zostanie w pompie. Ale to Ty juz kombinuj. Jak wspomniałem, ja to robiłem jak kupiłem motocykl - wodą pod ciśnieniem. Zobaczysz ile w układzie chłodzenia było rdzy, starych silikonów, paprochów, piasku i osadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochu Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Taka odpowiedz mi sie podoba :icon_razz: a nic nie uszkodze jak sciagne pompe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Taka odpowiedz mi sie podoba :) a nic nie uszkodze jak sciagne pompe ? W tym silnik zdjęcie pompy jest dość problematyczne, a jej ponowne złożenie wymaga praktycznie w każdym przypadku nowych uszczelek. Ja bym zrobił inaczej. Chłodnicę umyć z wierzchu opisaną metodą, z tym, że najpierw wymoczyłbym ją w wodzie przez dzień-dwa. Potem wodą ze szlaucha (niech cię Bóg broni przed myjką ciśnieniową, chyba, że bardzo nie lubisz swojej chłodnicy) wypłucz ją lejąc przeciwnie do kierunku przepływu powietrza, a co nie wyjdzie - wydmuchaj sprężonym powietrzem. Od środka chłodnicę przepłucz bieżącą wodą po prostu podłączając wąż do jednego z jej króćców. Potem odłączyłbym od pompy wąż cieczy (ten idący do chłodnicy), rozłączyłbym węże przy termostacie - i tamtędy puściłbym wodę w silnik, wylot będzie przy pompie, więc dobrze sobie jakoś zorganizować odbiór wody stamtąd :) Po takim wstępnym przepłukaniu złożyłbym, zalał świeżym płynem, pojeździł z 1000km, spuścił płyn - i jeżeli będzie brudny - zalał świeżym, znowu 1000km - i tak kilka razy, do skutku. -- pzdryah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.