lowlo Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Witam, Czy ktos moze wyjasnic mi roznice konstrukcyjne sprzegla antyhoppingowego. Mile widziane jakies obrazki. Wiem w jaki sposob to dziala. Nurtuje mnie to zagadnienie z czysto technicznego punktu widzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Ogólnie to są różne rozwiązania tego podzespołu. Np. w Suzuki TL 1000 - kosz sprzęgłowy ma zębatke która przejmuje napęd od koła zębatego na wale silnika (tak jak większość motocykli), lecz zębatka na koszu jest jakby złożona z dwóch identycznych zębatek (jakbys mial jedną cała zebatke przecięta na 2 plastry w połowie szerokosci) i jest to złożone razem ale zęby jednej tarczy są przestawione względem drugiej o iles stopni a miedzy tymi "tarczami" są spręzyny które własnie tłumią hopping. Przy zmianie biegu na niższy napęd 'zwrotny" jest przenoszony od koła motocykla, przez skrzynie biegów na sprzęgło, gdy moment tego napędu osiąga daną wartość, sprężyny umieszczone w koszu sprzęgłowym zacznają niwelować ten moment ponieważ jedna część zębatki zazębia się szybciej niż druga i poruszają się względem siebie dążąc do wzajemnego "pokrycia" się zębów obu zębatek , a sprężyny między nimi przejmują część obciążenia. Jak coś znajdę na ten temat to podrzucę. Może to trochę zawiłe ale nie abrdzo chce mi się wywodzić dokładnie na ten temat. Dodam że zamiast słowa "zębatka" powinno być "koło zębate" bo zębatka to całkiem co innego :) ale latwiej się pisze :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.