Rez Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Witam mam problem i to chyba nie mały chodzi mi o układ chłodzenia mam 3 pytania : 1. gdzie jest czujnik mierżący temperaturę cieczy chłodzącej ?? 2. po lewej stroni chłodnicy ( Jak się siedzi na moto ) poniżej górnego węża znajduje się termostat ?? lub cos innego nie wiem dokładnie dochodzą do tego dwa kable o ile ktoś je ma :notworthy: i co to jest 3. i tak ostatnie pytanie właśnie po lewej tez stronie jest korek wlewowy cieczy nie wiem dokładnie co to jest bo po prawej jest naczynko wyrównawcze i tak otworzyłem to po lewej i poszło powietrze odpaliłem moto i nic a jak odkręciłem naczynko wyrównawcze zaczęła lecieć ciecz i ubyło jej w naczyniu wyrównawczym układ był zapowietrzony czy mogło to zaszkodzić silnikowi ?? Proszę o pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 W GPZ500 czujnik temp.cieczy jest wkręcony w obudowę termostatu. Termostat to jest cos takiego okrągłego, do którego dochodzą dwa przewody z płymem chłodzącym umieszczene jeden nad drugim i w to jest wkręcony czujnik temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rez Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 ok a gdzie jest ten termostat ?? a ten czujnik co jest w chłodnicy po lewej stronie czy jest od włączania wentylatora ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuntman2 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Elo! to że układ był zapowietrzony to nic nie zaszkodziło silnikowi.Tylko tego korka od wlewu w chłodnicy jak i zbiorniczka nigdy nie odkręcaj gwałtownie gdy moto jest rozgrzane bo w układzie chłodzenia gdy ciecz jest w obiegu zawsze wytwarza się jakieś cisnieni tak że możesz zostać oblany niemalże wrzątkiem (czego nie życze nikomu). Najlepiej to zrobiś jak już troche ostygnie albo jak już musisz to trzeba odkręcać powoli z wyczuciem aż usłyszysz syknięci wtedy wiadomo cisnienia już nie będzie. http://www.ronayers.com/fiche/400_0166/rad...310&parent=3280 To jest link do stronki z układem chłodzenia w GPZ500 może coś pomoże :biggrin: w tym schemacie jest termostat. Ewentualnie podaj swojego maila to Ci prześle ten schemat i zaznacze termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 92066 - czujnik temperatury cieczy16160A - obudowa termostatu dolna49054 - sam termostat16160 - obudowa termostatu dolna Jak widzisz to dwa przewody z płynem z prawej dochodzą do termostatu. 27010 - czujnik włącznika wentylatora Na gorącym silniku nic nie odkręcaj!!!! Jeśli masz zimny silnik, nalej pod korek płynu chłodniczego (odkręcasz korek 49085), później nalewasz pod pasek max płynu do zbiornika wyrównawczego 43078. Na zimę wymień płyn, jeśli motocykl masz z niezbyt pewnych rąk. A po drugie troche poczytaj o tym moto bo zadajesz aż zbyt podstawowe pytania. Zobacz tutaj: instrukcja do GPZ500 przy okazji sciągnij instrukcje do KLE500 - ten sam silnik Dodatkowo na stronie Kawasaki poszukaj katalogów częsci do swojego moto i nie dłub przy motocyklu jak nie masz o nim pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rez Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 (edytowane) to juz akurat tam wyczytałem może i oczywiste bo zmartwiłem sie to moj pierwszy motor ;) ( i nie ostatni ) za dużo rozbierać i grzebać nie chce ładnie chce go do zimowego snu przygotować :) ale jak dziś odpaliłem na chwile to sie znowu przestraszyłem ale to wina chyba świec otóż chodziło ładnie moto rozgrzałem ja na ssaniu i kawałeczek na jedynaczce przejechałem i jak wróciłem to chwili silnik zaczął mi klekotać przestał palić na jeden gar za chwile załapał i znowu przestał tak kilka razy potem mi zgasł jak odpaliłem to znowu myślicie ze to świece i tak chce je wymienić pisze z ciekawości może tez ktoś miał takie objawy ? Edytowane 16 Listopada 2006 przez Rez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 ..." to chwili silnik zaczął mi klekotać przestał palić na jeden gar za chwile załapał i znowu przestał tak kilka razy potem mi zgasł jak odpaliłem to znowu myślicie ze to świece i tak chce je wymienić ".... Sorki ale napisałeś to w taki sposób ze ja nic z tego nie zrozumiałem.Przede wszystkim :Od jak dawna masz ten motocykl? Co przy nim robiłes po zakupie? (serwis, regulacje, itp) Czy przed tym "odpaleniem" wszystko było ok?Poza tym:Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić bo inaczej możesz mieć ciągle kłopoty z okopconymi świecami. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuntman2 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Rez być może to świece na pewno musisz to sprawdzić ale nie rób tak jak pisał jeden z kolegów żeby odpaliś moto i dawać mu w palnik żeby przepalać świece moto musi osiągnąć temp. roboczą przy spokojnych obrotach w przeciwnym razie wybijesz gniazda zaworowe i głowica do wyminy :icon_razz: przede wszystkim sprawdz świece. Konkretnie opisał Ci poszczególne części układu chłodzenia Lucass w linku który Ci podałem. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rez Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Sorki ale napisałeś to w taki sposób ze ja nic z tego nie zrozumiałem.Przede wszystkim :Od jak dawna masz ten motocykl? Co przy nim robiłes po zakupie? (serwis, regulacje, itp) Czy przed tym "odpaleniem" wszystko było ok?Poza tym:Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić bo inaczej możesz mieć ciągle kłopoty z okopconymi świecami. chodzi mi o to ze jak odpaliłem go chwilkę pochodził i zaczął przerywać jak by był brak iskry na jednym garze a potem mi zgasł sam sprzęt mam od 3 tygodni nic przy nim nie robiłem oprócz lania paliwa :crossy: :icon_arrow: przed odpaleniem tym było ok Rez być może to świece na pewno musisz to sprawdzić ale nie rób tak jak pisał jeden z kolegów żeby odpaliś moto i dawać mu w palnik żeby przepalać świece moto musi osiągnąć temp. roboczą przy spokojnych obrotach w przeciwnym razie wybijesz gniazda zaworowe i głowica do wyminy :buttrock: przede wszystkim sprawdz świece. Konkretnie opisał Ci poszczególne części układu chłodzenia Lucass w linku który Ci podałem. Pozdro. czytałem o tym silniku i wiem żeby nie dawać w palnik bo siadają zawory zawsze go rozgrzewam go na ssaniu az trochę sie nagrzeje i potem powolna jazda i jak juz osiągnie temp to trochę mu dać :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 (edytowane) Nie zawory tylko wałki rozrządu sie mogą przytrzeć na zimnym silniku. Jak juz rozgrzejesz sprzęta po odpaleniu, to wyłączaj ssanie, bo jak tego nie zrobisz to będzie sie zalewać. Najpierw delikatnie jeździj, a póxiej juz zacznij normalnie, tylko też z gową, nie od razu obr.na maxa. Wymień świece, 12zł NGK, odpowiedni odstęp i jazda! Na zimnym silniku w tym moto jest raczej trudno o zalanie świec. Przy okazji sprawdz filtr powietrza. Edytowane 16 Listopada 2006 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Jakie mieliście w szkole oceny z czytania ze zrozumieniem :) Sądziłem ze napisałem dość wyraźnie ale jak widać po napisanych wyżej postach, niektórzy z kolegów mają z tym problemy. ..."Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić"... Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.