Skocz do zawartości

Układ chłodzenie Kawasaki GPZ 500 88r


Rez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem i to chyba nie mały chodzi mi o układ chłodzenia mam 3 pytania :

1. gdzie jest czujnik mierżący temperaturę cieczy chłodzącej ??

2. po lewej stroni chłodnicy ( Jak się siedzi na moto ) poniżej górnego węża znajduje się termostat ?? lub cos innego nie wiem dokładnie dochodzą do tego dwa kable o ile ktoś je ma :notworthy: i co to jest

3. i tak ostatnie pytanie właśnie po lewej tez stronie jest korek wlewowy cieczy nie wiem dokładnie co to jest bo po prawej jest naczynko wyrównawcze i tak otworzyłem to po lewej i poszło powietrze odpaliłem moto i nic a jak odkręciłem naczynko wyrównawcze zaczęła lecieć ciecz i ubyło jej w naczyniu wyrównawczym układ był zapowietrzony czy mogło to zaszkodzić silnikowi ??

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GPZ500 czujnik temp.cieczy jest wkręcony w obudowę termostatu.

 

Termostat to jest cos takiego okrągłego, do którego dochodzą dwa przewody z płymem chłodzącym umieszczene jeden nad drugim i w to jest wkręcony czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo! to że układ był zapowietrzony to nic nie zaszkodziło silnikowi.Tylko tego korka od wlewu w chłodnicy jak i zbiorniczka nigdy nie odkręcaj gwałtownie gdy moto jest rozgrzane bo w układzie chłodzenia gdy ciecz jest w obiegu zawsze wytwarza się jakieś cisnieni tak że możesz zostać oblany niemalże wrzątkiem (czego nie życze nikomu). Najlepiej to zrobiś jak już troche ostygnie albo jak już musisz to trzeba odkręcać powoli z wyczuciem aż usłyszysz syknięci wtedy wiadomo cisnienia już nie będzie.

 

http://www.ronayers.com/fiche/400_0166/rad...310&parent=3280

 

To jest link do stronki z układem chłodzenia w GPZ500 może coś pomoże :biggrin: w tym schemacie jest termostat. Ewentualnie podaj swojego maila to Ci prześle ten schemat i zaznacze termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

92066 - czujnik temperatury cieczy

16160A - obudowa termostatu dolna

49054 - sam termostat

16160 - obudowa termostatu dolna

 

Jak widzisz to dwa przewody z płynem z prawej dochodzą do termostatu.

 

27010 - czujnik włącznika wentylatora

 

Na gorącym silniku nic nie odkręcaj!!!!

 

Jeśli masz zimny silnik, nalej pod korek płynu chłodniczego (odkręcasz korek 49085), później nalewasz pod pasek max płynu do zbiornika wyrównawczego 43078. Na zimę wymień płyn, jeśli motocykl masz z niezbyt pewnych rąk. A po drugie troche poczytaj o tym moto bo zadajesz aż zbyt podstawowe pytania.

 

 

 

Zobacz tutaj:

 

instrukcja do GPZ500

 

 

przy okazji sciągnij instrukcje do KLE500 - ten sam silnik

 

 

Dodatkowo na stronie Kawasaki poszukaj katalogów częsci do swojego moto i nie dłub przy motocyklu jak nie masz o nim pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz akurat tam wyczytałem może i oczywiste bo zmartwiłem sie to moj pierwszy motor ;) ( i nie ostatni ) za dużo rozbierać i grzebać nie chce ładnie chce go do zimowego snu przygotować :) ale jak dziś odpaliłem na chwile to sie znowu przestraszyłem ale to wina chyba świec otóż chodziło ładnie moto rozgrzałem ja na ssaniu i kawałeczek na jedynaczce przejechałem i jak wróciłem to chwili silnik zaczął mi klekotać przestał palić na jeden gar za chwile załapał i znowu przestał tak kilka razy potem mi zgasł jak odpaliłem to znowu myślicie ze to świece i tak chce je wymienić pisze z ciekawości może tez ktoś miał takie objawy ?

Edytowane przez Rez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..." to chwili silnik zaczął mi klekotać przestał palić na jeden gar za chwile załapał i znowu przestał tak kilka razy potem mi zgasł jak odpaliłem to znowu myślicie ze to świece i tak chce je wymienić "....

 

Sorki ale napisałeś to w taki sposób ze ja nic z tego nie zrozumiałem.

Przede wszystkim :

Od jak dawna masz ten motocykl? Co przy nim robiłes po zakupie? (serwis, regulacje, itp) Czy przed tym "odpaleniem" wszystko było ok?

Poza tym:

Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić bo inaczej możesz mieć ciągle kłopoty z okopconymi świecami.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rez być może to świece na pewno musisz to sprawdzić ale nie rób tak jak pisał jeden z kolegów żeby odpaliś moto i dawać mu w palnik żeby przepalać świece moto musi osiągnąć temp. roboczą przy spokojnych obrotach w przeciwnym razie wybijesz gniazda zaworowe i głowica do wyminy :icon_razz: przede wszystkim sprawdz świece. Konkretnie opisał Ci poszczególne części układu chłodzenia Lucass w linku który Ci podałem. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale napisałeś to w taki sposób ze ja nic z tego nie zrozumiałem.

Przede wszystkim :

Od jak dawna masz ten motocykl? Co przy nim robiłes po zakupie? (serwis, regulacje, itp) Czy przed tym "odpaleniem" wszystko było ok?

Poza tym:

Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić bo inaczej możesz mieć ciągle kłopoty z okopconymi świecami.

 

chodzi mi o to ze jak odpaliłem go chwilkę pochodził i zaczął przerywać jak by był brak iskry na jednym garze a potem mi zgasł sam

sprzęt mam od 3 tygodni nic przy nim nie robiłem oprócz lania paliwa :crossy: :icon_arrow:

przed odpaleniem tym było ok

 

 

Rez być może to świece na pewno musisz to sprawdzić ale nie rób tak jak pisał jeden z kolegów żeby odpaliś moto i dawać mu w palnik żeby przepalać świece moto musi osiągnąć temp. roboczą przy spokojnych obrotach w przeciwnym razie wybijesz gniazda zaworowe i głowica do wyminy :buttrock: przede wszystkim sprawdz świece. Konkretnie opisał Ci poszczególne części układu chłodzenia Lucass w linku który Ci podałem. Pozdro.

 

czytałem o tym silniku i wiem żeby nie dawać w palnik bo siadają zawory zawsze go rozgrzewam go na ssaniu az trochę sie nagrzeje i potem powolna jazda i jak juz osiągnie temp to trochę mu dać :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawory tylko wałki rozrządu sie mogą przytrzeć na zimnym silniku. Jak juz rozgrzejesz sprzęta po odpaleniu, to wyłączaj ssanie, bo jak tego nie zrobisz to będzie sie zalewać. Najpierw delikatnie jeździj, a póxiej juz zacznij normalnie, tylko też z gową, nie od razu obr.na maxa.

 

Wymień świece, 12zł NGK, odpowiedni odstęp i jazda!

 

Na zimnym silniku w tym moto jest raczej trudno o zalanie świec.

 

Przy okazji sprawdz filtr powietrza.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mieliście w szkole oceny z czytania ze zrozumieniem :)

Sądziłem ze napisałem dość wyraźnie ale jak widać po napisanych wyżej postach, niektórzy z kolegów mają z tym problemy.

 

..."Jak odpalisz sprzęta na ssaniu to potem zagrzej go porządnie, daj "w palnik", przejedz kilkanaście km żeby świece miały szanse wygrzać się i wypalić"...

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...