Skocz do zawartości

Czy to akumulator???


Gość KrzysiekCh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KrzysiekCh

Witajcie koledzy!

 

Przedwczoraj rano wyciagnąłem moją maszynkę (CBR600) z garażu próbuje odpalić, krece rozrusznikiem i nic. Trwało to jakies 3 min wiec spróbowałem na pych i udało sie.

Wydawało mi sie, że rozrusznik kręcił słabiej niż dotychczas lecz zawsze odpalał nawet gdy słabiej kręcił. Wieczorem kiedy wróciłem do domu podłaczyłem akumulator żeby się naładował (jak go wyciagałem zeby go naładować był tak gorący że nie mogłem go utrzymać w rękach).

Wczoraj rano moto ruszył po naładowaniu lecz dzisiaj już nie :wink: - więc znowu na pych i odpalił :)

 

To możliwe że mam walnięty akumulator?

 

Pozdrawiam

 

Krzysiek

CBR600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jak zapali z kabli i innego akumulatora.Napisałes że aku był gorący.Po naładowaniu prostownikiem czy jak go wymeczyłeś w motocyklu?Rozrusznik bierze sporo pradu i jak kreciłeś ze trzy minuty to akumulator mogł sie zagrzac z powodu dużego poboru pradu.Po ładowaniu zbyt duzym prądem tez może sie zagrzac.W jednym i drugim przypadku mozna zakatowac baterie.Moga paść separatory lub płyty.Jeśli aku jest słaby to uzywając rozrusznkia, na zapłon moze juz zabraknąć pradu.Wtedy na pych powinien zapalić.Sprawdź wszystkie połaczenia.Oczyśc nalot z klem i zacisków ,posmaruj wazeliną.Sprawdź zaciski przy rozruszniku oraz przewód masowy.Nie podejżewam raczej rozrusznika,ale kto wie.Moga byc wytarte tulejki lub szczotki.Działaj systematycznie i zacznik " od początku"

pozdrawiam

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze z 0.5 roku bede tak zaczynal posty:) ja sie nie znam! a na cbr to juz wogole! dla mnie najprostsza metoda sprawdzenia tego czy to akumulator to podlaczyc do stykow akumulatora prostownik! pozatym jak byl bardzo goracy to jakas tam plyta pb mogla pujsc i teraz sie grzeje! ale ja sie nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden z popularnych prostowników nie podoła temu zadaniu. :idea: Dlatego ze prad ładowania jaki daje taki sprzecik jest mały,rzędu kilku amperów.W zasadzie akumulator ładuje sie prądem o mocy ok 1/10 pojemności znamionowej akumulatora.Np aku 14Ah powinno sie ładować pradem 1,4 ampera.Jak podłączysz taki prostowniczek do zacisków w motocyklu to zaświecą się co najwyżej kontrolki od luzu i ew.temperatury.A jak spróbujesz zakrecić rozrusznikiem to najprawdopodobniej prostowniczek padnie jeśli nie ma zabezpieczeń przeciw zwarciowych.Rozrusznik bierze kilkadziesiąt amper :!:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzysiekCh
Sprawdz jak zapali z kabli i innego akumulatora.Napisałes że aku był gorący.Po naładowaniu prostownikiem czy jak go wymeczyłeś w motocyklu?Rozrusznik bierze sporo pradu i jak kreciłeś ze trzy minuty to akumulator mogł sie zagrzac z powodu dużego poboru pradu.Po ładowaniu zbyt duzym prądem tez może sie zagrzac.W jednym i drugim przypadku mozna zakatowac baterie.Moga paść separatory lub  płyty.Jeśli aku jest słaby to uzywając rozrusznkia, na zapłon moze juz zabraknąć pradu.Wtedy na pych powinien zapalić.Sprawdź wszystkie połaczenia.Oczyśc nalot z klem i zacisków ,posmaruj wazeliną.Sprawdź zaciski przy rozruszniku oraz przewód masowy.Nie podejżewam raczej rozrusznika,ale kto wie.Moga byc wytarte tulejki lub szczotki.Działaj systematycznie i zacznik " od początku"

pozdrawiam

 

 

Witam!

 

Aku byl zaje***cie gorący po tym jak przejechalem ok. 10 km a nie po naladowaniu!!!

 

Pozdrawiam

 

Krzysiek

CBR600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedz do elektryka samochodowego zeby ci sprawdzil ladowanie na klemach akumulatora przy wolnych i 5 tys obr. Powinno byc w granicach 13.5 do 14.5 V na obrotach, na wolnych blizej 13.5 V.

Mam wrazenie ze ci przeladowuje baterie - musisz to zrobic,a nie jezdzisz bo ryzykujesz alternatorem i ukladem zaplonowym (modulami).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli padł regulator to napięcie wzrasta i ryzykujesz Jak napisał Adam alternatorem i zapłonem a ja dodam tylko ze poza tym wszystkie żarówki ,wskażniki i cała elektronika moga tez paśc z powodu zbyt wysokiego napięcia.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzysiekCh

Witajcie!

 

Podjechałem do znajomego elektryka i ładowanie utrzymuje się na równym poziomie czyli 13,8, czyli regulator napięcia jest ok.

Pomyslałem ze może aku moze sie wyładowywać podczas postoju poprzez pobór prądu lecz nie jest to możliwe przy wyłączonym moto, bo nie mam ani alarmu ani innego urządzenia które mogło by pobierać.

Sprawdziliśmy to i żadnego poboru prądu przy wyłączonym motocyklu nie ma.

 

Więc myśle że na 99% jest to wina walniętego akumulatora.

 

A Wy co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...