Gość KrzysiekCh Opublikowano 8 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2003 Witajcie koledzy! Przedwczoraj rano wyciagnąłem moją maszynkę (CBR600) z garażu próbuje odpalić, krece rozrusznikiem i nic. Trwało to jakies 3 min wiec spróbowałem na pych i udało sie.Wydawało mi sie, że rozrusznik kręcił słabiej niż dotychczas lecz zawsze odpalał nawet gdy słabiej kręcił. Wieczorem kiedy wróciłem do domu podłaczyłem akumulator żeby się naładował (jak go wyciagałem zeby go naładować był tak gorący że nie mogłem go utrzymać w rękach).Wczoraj rano moto ruszył po naładowaniu lecz dzisiaj już nie :wink: - więc znowu na pych i odpalił :) To możliwe że mam walnięty akumulator? Pozdrawiam KrzysiekCBR600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 8 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2003 Sprawdz jak zapali z kabli i innego akumulatora.Napisałes że aku był gorący.Po naładowaniu prostownikiem czy jak go wymeczyłeś w motocyklu?Rozrusznik bierze sporo pradu i jak kreciłeś ze trzy minuty to akumulator mogł sie zagrzac z powodu dużego poboru pradu.Po ładowaniu zbyt duzym prądem tez może sie zagrzac.W jednym i drugim przypadku mozna zakatowac baterie.Moga paść separatory lub płyty.Jeśli aku jest słaby to uzywając rozrusznkia, na zapłon moze juz zabraknąć pradu.Wtedy na pych powinien zapalić.Sprawdź wszystkie połaczenia.Oczyśc nalot z klem i zacisków ,posmaruj wazeliną.Sprawdź zaciski przy rozruszniku oraz przewód masowy.Nie podejżewam raczej rozrusznika,ale kto wie.Moga byc wytarte tulejki lub szczotki.Działaj systematycznie i zacznik " od początku"pozdrawiam Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 9 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2003 jeszcze z 0.5 roku bede tak zaczynal posty:) ja sie nie znam! a na cbr to juz wogole! dla mnie najprostsza metoda sprawdzenia tego czy to akumulator to podlaczyc do stykow akumulatora prostownik! pozatym jak byl bardzo goracy to jakas tam plyta pb mogla pujsc i teraz sie grzeje! ale ja sie nie znam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 9 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2003 nie do stykow akumulatora tylko tych od moto pod ktore podlaczasz akumulator. zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 9 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2003 Zaden z popularnych prostowników nie podoła temu zadaniu. :idea: Dlatego ze prad ładowania jaki daje taki sprzecik jest mały,rzędu kilku amperów.W zasadzie akumulator ładuje sie prądem o mocy ok 1/10 pojemności znamionowej akumulatora.Np aku 14Ah powinno sie ładować pradem 1,4 ampera.Jak podłączysz taki prostowniczek do zacisków w motocyklu to zaświecą się co najwyżej kontrolki od luzu i ew.temperatury.A jak spróbujesz zakrecić rozrusznikiem to najprawdopodobniej prostowniczek padnie jeśli nie ma zabezpieczeń przeciw zwarciowych.Rozrusznik bierze kilkadziesiąt amper :!: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysiekCh Opublikowano 9 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2003 Sprawdz jak zapali z kabli i innego akumulatora.Napisałes że aku był gorący.Po naładowaniu prostownikiem czy jak go wymeczyłeś w motocyklu?Rozrusznik bierze sporo pradu i jak kreciłeś ze trzy minuty to akumulator mogł sie zagrzac z powodu dużego poboru pradu.Po ładowaniu zbyt duzym prądem tez może sie zagrzac.W jednym i drugim przypadku mozna zakatowac baterie.Moga paść separatory lub płyty.Jeśli aku jest słaby to uzywając rozrusznkia, na zapłon moze juz zabraknąć pradu.Wtedy na pych powinien zapalić.Sprawdź wszystkie połaczenia.Oczyśc nalot z klem i zacisków ,posmaruj wazeliną.Sprawdź zaciski przy rozruszniku oraz przewód masowy.Nie podejżewam raczej rozrusznika,ale kto wie.Moga byc wytarte tulejki lub szczotki.Działaj systematycznie i zacznik " od początku"pozdrawiam Witam! Aku byl zaje***cie gorący po tym jak przejechalem ok. 10 km a nie po naladowaniu!!! Pozdrawiam KrzysiekCBR600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 9 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2003 Pojedz do elektryka samochodowego zeby ci sprawdzil ladowanie na klemach akumulatora przy wolnych i 5 tys obr. Powinno byc w granicach 13.5 do 14.5 V na obrotach, na wolnych blizej 13.5 V.Mam wrazenie ze ci przeladowuje baterie - musisz to zrobic,a nie jezdzisz bo ryzykujesz alternatorem i ukladem zaplonowym (modulami). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 10 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 Jeśli padł regulator to napięcie wzrasta i ryzykujesz Jak napisał Adam alternatorem i zapłonem a ja dodam tylko ze poza tym wszystkie żarówki ,wskażniki i cała elektronika moga tez paśc z powodu zbyt wysokiego napięcia. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysiekCh Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Witajcie! Podjechałem do znajomego elektryka i ładowanie utrzymuje się na równym poziomie czyli 13,8, czyli regulator napięcia jest ok.Pomyslałem ze może aku moze sie wyładowywać podczas postoju poprzez pobór prądu lecz nie jest to możliwe przy wyłączonym moto, bo nie mam ani alarmu ani innego urządzenia które mogło by pobierać.Sprawdziliśmy to i żadnego poboru prądu przy wyłączonym motocyklu nie ma. Więc myśle że na 99% jest to wina walniętego akumulatora. A Wy co o tym myślicie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Na to wyglada. 13.8 V nie jest wspaniale, ale wystarczajaco - czyli zwarcie na plytach aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.