ever Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witam serdecznie, chwalic sie chce nowiutkim egzemplarzem Suzuki Intruder M800 - od soboty stoi w garazu i zwracam sie do Was, bardziej doswiadczonych motocyklistow o wszelkie porady przy docieraniu nowego silnika (ale tez nie tylko, bo kazda rada o uzytkowaniu sie przyda). Na pierwszy ogien leci temat o obrotach silnika. Wiem, ze nie nalezy go zbytnio forsowac, czyli nie wchodzic na wysokie obroty, nie odkrecac menatki gazu na wiecej niz polowe...ale jak sie maja poszczegolne biegi do obrotow? Intruder nie ma obrotomierza, wiec nie mam mozliwosci uwazac, aby nie przekraczac jakichs wartosci. Interesuje mnie tez, czy lepiej dosc szybko wbijac kolejne biegi i np przy predkosci 50-60 km/h jadac po miescie jechac juz na 4-5 biegu, czy np na 3? Przy jakich predkosciach zmieniac biegi na wyzsze? Moze to dosc smieszne pytania, ale dla laika wydaja sie dosc skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Gratuluje zakupu powierwsze :) Co do docierania to w instrukcji powinien byc program docierania jesli go niema to moja rada jest taka bez gwaltownych przyspieszen i redukcji i do 1000km nie przekraczaj predkosci na 1-20km/h, na 2-40km/h 3- 60km/h 4 - 80km/h 5-100km/h i wymiana oleju i filtra 1000-1600km p0dnies predkosci 10-15km/h staraj sie tez jezdzic w urozmaiconej trasie abys mogl operowac skrzynia biegow aby skrzynia sie tez ulozyla Powodzenia i do zobaczenia na trasie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekpa Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 docierałem dwie Yamahy i zawsze w ten sam sposób manetka do połowy i bez większego gazowania, na ostatnim biegu spokojnie raz po raz jeździłem szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ever Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 W instrukcji obslugi podana byla tylko informacja, aby nie otwierac przepustnicy na wiecej niz 1/2 przez 800 i 3/4 miedzy 800-1600 km, dlatego ciekawia mnie wlasnie takie predkosci graniczne dla roznych biegow. A jak sie poruszacie po miescie? Bo z tego co wyczytalem w poscie DRACO wnioskuje, ze nie ma sensu w miescie wrzucac nawet 4. Czy w miejskiej jezdzie szybko wbijacie biegi do najwyzszego, czy raczej ograniczacie sie do 3 piewszych biegow?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 (edytowane) Ja mysle ze to waronki jazdy wskaza Ci na jakim biegu masz sie poruszac ja wyznaje na najwyzwszym na jaki Ci ruch pozwala ale 5 raczej w miescie nie da rady :) Edytowane 22 Maja 2006 przez DRACO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witam!Gratuluje nabytku.-przed wyruszeniem pozwól maszynce sie zagrzac na wolnych obrotach-uwazaj aby maszynki zbytnio nie przegrzac - jazda w korku itp-rób przerwy- operuj biegami aby nie "dusic" silnika-jezdzij delikatnie i płynnie na jak najnizszych obrotach ale bez "duszenia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 przejechalem M800 "już" 5000 km jak jestes zainteresowny to pisz na prv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Najlepiej wyczuć silniczek jak mu się najswobodniej pracuje i w takim zakresie się poruszać, często zmieniać biegi by się skrzynia ułożyła i unikać monotonnej jazdy. Bardzo ważną rzeczą jest by nie przegrzać silnika bo pierścienie muszą mieć czas na dopasowanie do cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eksces Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 z tymi predkosciami to roznie bywa, zalezy od silnika i skrzyni. sprawdz w ktorym moemenci mozesz wrzucic bieg i silnik sie juz nie dlawi i w przy tej predkosci zmieniaj w przyszlosci. na przyklad w moim 5ke wrzucam juz przy 50km/h nie idzie jeszcze jak strzala, wiadomo ale sie tez nie telepie tylko ladnie wznosi obroty. takze wyczuj motocykl i ujezdzaj go delikatnie:) (w koncu to dziewica :buttrock:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.