Skocz do zawartości

Docieranie nowego motocykla


ever
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

chwalic sie chce nowiutkim egzemplarzem Suzuki Intruder M800 - od soboty stoi w garazu i zwracam sie do Was, bardziej doswiadczonych motocyklistow o wszelkie porady przy docieraniu nowego silnika (ale tez nie tylko, bo kazda rada o uzytkowaniu sie przyda).

 

Na pierwszy ogien leci temat o obrotach silnika. Wiem, ze nie nalezy go zbytnio forsowac, czyli nie wchodzic na wysokie obroty, nie odkrecac menatki gazu na wiecej niz polowe...ale jak sie maja poszczegolne biegi do obrotow? Intruder nie ma obrotomierza, wiec nie mam mozliwosci uwazac, aby nie przekraczac jakichs wartosci. Interesuje mnie tez, czy lepiej dosc szybko wbijac kolejne biegi i np przy predkosci 50-60 km/h jadac po miescie jechac juz na 4-5 biegu, czy np na 3? Przy jakich predkosciach zmieniac biegi na wyzsze?

 

Moze to dosc smieszne pytania, ale dla laika wydaja sie dosc skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu powierwsze :)

 

Co do docierania to w instrukcji powinien byc program docierania jesli go niema to moja rada jest taka bez gwaltownych przyspieszen i redukcji i do 1000km nie przekraczaj predkosci na 1-20km/h, na 2-40km/h 3- 60km/h 4 - 80km/h 5-100km/h i wymiana oleju i filtra 1000-1600km p0dnies predkosci 10-15km/h staraj sie tez jezdzic w urozmaiconej trasie abys mogl operowac skrzynia biegow aby skrzynia sie tez ulozyla

 

Powodzenia i do zobaczenia na trasie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obslugi podana byla tylko informacja, aby nie otwierac przepustnicy na wiecej niz 1/2 przez 800 i 3/4 miedzy 800-1600 km, dlatego ciekawia mnie wlasnie takie predkosci graniczne dla roznych biegow.

 

A jak sie poruszacie po miescie? Bo z tego co wyczytalem w poscie DRACO wnioskuje, ze nie ma sensu w miescie wrzucac nawet 4. Czy w miejskiej jezdzie szybko wbijacie biegi do najwyzszego, czy raczej ograniczacie sie do 3 piewszych biegow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze to waronki jazdy wskaza Ci na jakim biegu masz sie poruszac ja wyznaje na najwyzwszym na jaki Ci ruch pozwala ale 5 raczej w miescie nie da rady :)

Edytowane przez DRACO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Gratuluje nabytku.

-przed wyruszeniem pozwól maszynce sie zagrzac na wolnych obrotach

-uwazaj aby maszynki zbytnio nie przegrzac - jazda w korku itp-rób przerwy

- operuj biegami aby nie "dusic" silnika

-jezdzij delikatnie i płynnie na jak najnizszych obrotach ale bez "duszenia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyczuć silniczek jak mu się najswobodniej pracuje i w takim zakresie się poruszać, często zmieniać biegi by się skrzynia ułożyła i unikać monotonnej jazdy. Bardzo ważną rzeczą jest by nie przegrzać silnika bo pierścienie muszą mieć czas na dopasowanie do cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi predkosciami to roznie bywa, zalezy od silnika i skrzyni. sprawdz w ktorym moemenci mozesz wrzucic bieg i silnik sie juz nie dlawi i w przy tej predkosci zmieniaj w przyszlosci. na przyklad w moim 5ke wrzucam juz przy 50km/h nie idzie jeszcze jak strzala, wiadomo ale sie tez nie telepie tylko ladnie wznosi obroty. takze wyczuj motocykl i ujezdzaj go delikatnie:) (w koncu to dziewica :buttrock:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...