Skocz do zawartości

Łańcudszek rozrusznika Kawasaki


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Podczas odpalania mojego moto (silnik kawa 450/500) dochodzą z pod lewej pokrywy silnika dziwne odgłosy.

Podczas kręcenia rozruszikiem słychać takie dziwne przeskakiwanie, tak jakby łańcuch sie ślizgał po zębatkach, głuchy zamknięty dzwięk. Jest czasami tak, że naciskam starter, słychać jakby rozrusznik kręcił, a silnik nie zapala, jakby coś pod deklem nie załapywało, czasami załapie i zaczyna kręic wałem korbowym i nagle coś znów przerywa i słuchać znów dziwne przeskakiwanie, a innym razem zacznie kręcic silnikiem bez problemu i silnik odpala.

 

Już rozmawiałem o tym problemie z kolegą kawasaki454 z forum i chciałbym jeszcze poznać Wasze zdanie.

 

Zdjałem teń łańcuch od rozrusznika, od razu zauważyłem bardzo duze luzy boczne w ogniwach, później zmierzyłem jego długosć na 20 szpilkach i okazuje się, że łańcuch trzyma minimalne wymiary i powinien być ok, chyba,ze cos pomyliłem podczas mierzenia. Zakręciłem rozrusznkiem na sucho, to rozrusznik działa bez żadnych problemów. Założyłem łańcuch i oblukałem jeszcze raz, otóż on strasznie wisi, jest moim zdaniem bardzo wyciagniety, nawet nadebrał kawaek karteru. A moze to wina rozrusznika jest?

 

Nie można tego łańcucha dostać w sklepach, dopiero mogą mi go sprowadzic, niby ten łańcuch jest dożywotnio w motocyklu. Koszt to 70 zł. A jeśli to wina rozruszika, to co magło by z nim być?

 

i dodam jeszcze:

http://www.thegreatwhiteknight.com/worksho...ission/8-10.jpg - prawy górny rysunek, podebrało mi kawałek gniazda na śrubę - od góry

http://www.thegreatwhiteknight.com/worksho...ission/8-11.jpg

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam łańcuch niewiele pomoże. Zauważ ze na rysunku pokazany jest sposób jak sprawdzić "wolne koło" rozrusznika. Rozrusznik z łańcuchem po uruchomieniu silnika przestaje pracować i łańcuch staje. W/g mnie winne jest własnie wolne koło rozrusznika. Kręcąc w jedną stronę powinno lekko i bez oporów obracać się. Kręcenie w przeciwnym kierunku powinno blokowac koło rozrusznika z wałem korbowym.

To tak samo jak "bendix" w samochodowym rozruszniku.

pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są tylko same prowadnice gumowe zawulkanizowane w tej płytce metalowej, ale mysle, że one nie maja wiekszego związku z tym. To koło sprawdziłem, przez szmatę próbowałem je dosć mocno obrócić w kierunku napędzania wału korbowego, blokuje się, znaczy, że jest ok. Ale jeszcze raz to sprawdzę dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...