Gość Lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 (edytowane) Witam! Podczas odpalania mojego moto (silnik kawa 450/500) dochodzą z pod lewej pokrywy silnika dziwne odgłosy.Podczas kręcenia rozruszikiem słychać takie dziwne przeskakiwanie, tak jakby łańcuch sie ślizgał po zębatkach, głuchy zamknięty dzwięk. Jest czasami tak, że naciskam starter, słychać jakby rozrusznik kręcił, a silnik nie zapala, jakby coś pod deklem nie załapywało, czasami załapie i zaczyna kręic wałem korbowym i nagle coś znów przerywa i słuchać znów dziwne przeskakiwanie, a innym razem zacznie kręcic silnikiem bez problemu i silnik odpala. Już rozmawiałem o tym problemie z kolegą kawasaki454 z forum i chciałbym jeszcze poznać Wasze zdanie. Zdjałem teń łańcuch od rozrusznika, od razu zauważyłem bardzo duze luzy boczne w ogniwach, później zmierzyłem jego długosć na 20 szpilkach i okazuje się, że łańcuch trzyma minimalne wymiary i powinien być ok, chyba,ze cos pomyliłem podczas mierzenia. Zakręciłem rozrusznkiem na sucho, to rozrusznik działa bez żadnych problemów. Założyłem łańcuch i oblukałem jeszcze raz, otóż on strasznie wisi, jest moim zdaniem bardzo wyciagniety, nawet nadebrał kawaek karteru. A moze to wina rozrusznika jest? Nie można tego łańcucha dostać w sklepach, dopiero mogą mi go sprowadzic, niby ten łańcuch jest dożywotnio w motocyklu. Koszt to 70 zł. A jeśli to wina rozruszika, to co magło by z nim być? i dodam jeszcze:http://www.thegreatwhiteknight.com/worksho...ission/8-10.jpg - prawy górny rysunek, podebrało mi kawałek gniazda na śrubę - od góryhttp://www.thegreatwhiteknight.com/worksho...ission/8-11.jpg Edytowane 4 Kwietnia 2006 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 jesli nie ma tam zadnej regulacji naciagu to raczej winny jest lancuch Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 (edytowane) Sam łańcuch niewiele pomoże. Zauważ ze na rysunku pokazany jest sposób jak sprawdzić "wolne koło" rozrusznika. Rozrusznik z łańcuchem po uruchomieniu silnika przestaje pracować i łańcuch staje. W/g mnie winne jest własnie wolne koło rozrusznika. Kręcąc w jedną stronę powinno lekko i bez oporów obracać się. Kręcenie w przeciwnym kierunku powinno blokowac koło rozrusznika z wałem korbowym.To tak samo jak "bendix" w samochodowym rozruszniku.pozdrawiam Grzegorz Edytowane 4 Kwietnia 2006 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Tam są tylko same prowadnice gumowe zawulkanizowane w tej płytce metalowej, ale mysle, że one nie maja wiekszego związku z tym. To koło sprawdziłem, przez szmatę próbowałem je dosć mocno obrócić w kierunku napędzania wału korbowego, blokuje się, znaczy, że jest ok. Ale jeszcze raz to sprawdzę dla pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.