Skocz do zawartości

Jawa 350TS -17 zamiast 18


madras30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

, od dawna trapi mnie jedna sprawa

 

w 350TS na wałku zdawczym zastosowano zębatke łańcuchową 17 tke a nie jak w CZ czy nie TS kach 18 - by wszystko pokomplikować tryb na wałku dolnym dla TS ek ma 13 zębów a nie jak dla CZ 12 ( oba pasują! zaniennie -sprytna sztuczka konstruktorska z "podcieciem zebów" ) po co zatem ta cała kombinacja skoro przełozenia na wyjściu sa prawie identyczne a jak próbowałem się z CZ na start ( rozpedzaliśmy zawsze do tych samych obrotów) to szliśmy "łeb w łeb"

 

może ktos mi podpowie?

 

Mirek :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. tego co podaje katalog części w jawie TS stosowano wałki szybkościomierza 14z (dla wersji solo, z zębatką zdawczą 17z) i 15z (dla wersji z koszem, z zębatką zdawczą 15z) Katalogu CZ niestety nie mam, ale wydaje mi się (choć nie jestem pewien) ze wałek z 12 zębami nie zazębił by sie z zębatką naciętą na wałku pośrednim skrzyni. Wszystkie te zmiany przełożeń po to, aby wskazania prędkoiścionierza i drogomierza były wiarygodne. Oczywiście aby tak było tylna opona musi mieć zakładaną przez producenta wielkość 18x3,5"

 

Silniki jawy TS zdecydowanie bardziej "lubią" obroty niż CZtowskie i chyba dla tego właśnie zmieniono przełożenie. Próbowałem do TSki założyc zębatke 18z i efekty były takie że nadaje się ona tylko do jazdy bez obciażenia (plecaczek, bagaże) i tylko po w miare płaskim terenie, każde wyprzedzanie zmusza do redukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZięki Roziu za odpowiedx.

 

Mozliwe ze 13/14 chyba znów pamięc mnie zawiodła ( muszę sobie dokupić pamieci chyba :-D ) Zgadzam sie z tym co piszesz. TSka lubi obroty i pewnie dlatego tak jest z tymi zebatkami ponadto pewnie by nadac jej ten " spotrowy" charakter króciec ssący z rozdzielnikiem doprowadza mieszanke "bezposrednio na tłoki" - wiesz doskonale co chce przez to powiedzieć - natomiast w cz króciec ssacy to element zespolony z karterami i mieszanka owszem równiez napływa na ścianki sterujące tłoków ale przez innego rodzaju kanał i pewnie tym zróźnicowano charakterystykę obu silników ale w sumie na 4-bieg bezposredni przecież potrzeba bedzie nieco wyzszych obrotów silnika dla utrzymania prędkości niz w cz.

Ja mam teraz u siebie 18 tkę i faktycznie do jzady w dwóch nadaje sie tylko po równej drodze a o przyspieszeniu lepiej nie mówić Przeważnie pomykam sam dlatego zastosowanie 18 pozwoliło mi na zejście ze spalaniem ponizej 4 l/100 km ( ok 3,8 ) i gorsze prztspieszenie ale cos za coś.

obecnie zmuszony jestem mykac w dwóch i to jak zawykle miasto zatem musze poszukac tej orginalnej 17 tki

Natomiast co dowskazań predkościomierza to tylko na itak nie pokaze zmiany prędkości bo napęd nie jest z koła tylko z wałka dolnego, Tą prędkośc sie jednak czuje i z własnych obserwacji twierdze ze po zmianie z 17 na 18tke jade ok 5km/h szybciej

 

podrawiam

 

Mirek

 

[ Dopisane: 24-07-2005, 16:25 ]

(...)charakterystyke obu silników(...) mam na mysli tylko tą róznicę a a przeciez jest ich o wiele wiecej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...