madras30 Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 witam , od dawna trapi mnie jedna sprawa w 350TS na wałku zdawczym zastosowano zębatke łańcuchową 17 tke a nie jak w CZ czy nie TS kach 18 - by wszystko pokomplikować tryb na wałku dolnym dla TS ek ma 13 zębów a nie jak dla CZ 12 ( oba pasują! zaniennie -sprytna sztuczka konstruktorska z "podcieciem zebów" ) po co zatem ta cała kombinacja skoro przełozenia na wyjściu sa prawie identyczne a jak próbowałem się z CZ na start ( rozpedzaliśmy zawsze do tych samych obrotów) to szliśmy "łeb w łeb" może ktos mi podpowie? Mirek :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Wg. tego co podaje katalog części w jawie TS stosowano wałki szybkościomierza 14z (dla wersji solo, z zębatką zdawczą 17z) i 15z (dla wersji z koszem, z zębatką zdawczą 15z) Katalogu CZ niestety nie mam, ale wydaje mi się (choć nie jestem pewien) ze wałek z 12 zębami nie zazębił by sie z zębatką naciętą na wałku pośrednim skrzyni. Wszystkie te zmiany przełożeń po to, aby wskazania prędkoiścionierza i drogomierza były wiarygodne. Oczywiście aby tak było tylna opona musi mieć zakładaną przez producenta wielkość 18x3,5" Silniki jawy TS zdecydowanie bardziej "lubią" obroty niż CZtowskie i chyba dla tego właśnie zmieniono przełożenie. Próbowałem do TSki założyc zębatke 18z i efekty były takie że nadaje się ona tylko do jazdy bez obciażenia (plecaczek, bagaże) i tylko po w miare płaskim terenie, każde wyprzedzanie zmusza do redukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 24 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 DZięki Roziu za odpowiedx. Mozliwe ze 13/14 chyba znów pamięc mnie zawiodła ( muszę sobie dokupić pamieci chyba :-D ) Zgadzam sie z tym co piszesz. TSka lubi obroty i pewnie dlatego tak jest z tymi zebatkami ponadto pewnie by nadac jej ten " spotrowy" charakter króciec ssący z rozdzielnikiem doprowadza mieszanke "bezposrednio na tłoki" - wiesz doskonale co chce przez to powiedzieć - natomiast w cz króciec ssacy to element zespolony z karterami i mieszanka owszem równiez napływa na ścianki sterujące tłoków ale przez innego rodzaju kanał i pewnie tym zróźnicowano charakterystykę obu silników ale w sumie na 4-bieg bezposredni przecież potrzeba bedzie nieco wyzszych obrotów silnika dla utrzymania prędkości niz w cz. Ja mam teraz u siebie 18 tkę i faktycznie do jzady w dwóch nadaje sie tylko po równej drodze a o przyspieszeniu lepiej nie mówić Przeważnie pomykam sam dlatego zastosowanie 18 pozwoliło mi na zejście ze spalaniem ponizej 4 l/100 km ( ok 3,8 ) i gorsze prztspieszenie ale cos za coś.obecnie zmuszony jestem mykac w dwóch i to jak zawykle miasto zatem musze poszukac tej orginalnej 17 tki Natomiast co dowskazań predkościomierza to tylko na itak nie pokaze zmiany prędkości bo napęd nie jest z koła tylko z wałka dolnego, Tą prędkośc sie jednak czuje i z własnych obserwacji twierdze ze po zmianie z 17 na 18tke jade ok 5km/h szybciej podrawiam Mirek [ Dopisane: 24-07-2005, 16:25 ](...)charakterystyke obu silników(...) mam na mysli tylko tą róznicę a a przeciez jest ich o wiele wiecej :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.