Skocz do zawartości

Virago 535 rezerwa paliwa


Dymo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio przeliczyłem się ze zużyciem paliwa i stało się. Motor zwolnił a ja zacząłem przełączać magiczny przełącznik do rezerwy paliwa (Góra i dół) miałem nadzieję że zgodnie z opisem po przełączeniu go w pozycję "res" (dół) dojadę jeszcze kilka km ale powiem szczerze nie miało to totalnie znaczenia i niestety zabrakło kilku km do stacji.

Na przełaczniku rezerwy paliwa napisane jest na górze ON i tuż po tym "RES" , natomiast sam przełącznik jest jeszcze niżej. I wygląda to tak jakby przełączenie w górę powodowało włączenie rezerwy RES ON

a na dół normalna praca.

Jak jest prawidłowo gdzie jest rezerwa i co powoduje ewentualna jazda na włączonej rezerwie przez cały czas????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co powoduje ewentualna jazda na włączonej rezerwie przez cały czas????

Sadze ze jezda taka nie ma zadnych negatywnych skotkow oprocz tego, ze nie sam pozbawiasz sie rezerwy. U mnie przelacznik wygladaj inaczej tzn: nad "kneflem" widniej napis "FUEL" po jego lewej stronie "RES.", po prawej "ON". Przelaczajac przelacznik z prawej na lewo wlacza sie rezerwe. U mnie dziala.

Pozdrwiam

kudza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam taki sam przelacznik jak kudza (lewo-prawo). Jesli caly czas jezdziles na rezerwie to nic sie nie stalo (i nie stanie) tyle tylko ze kiedy zaczelo konczyc Ci sie paliwo to byla juz susza i przelaczenie nic nie dalo - bo niby jak mialo dac skoro cala rezerwe juz wyjezdziles ;) Rezerwa ma 2,5 litra wiec jeszcze sporo da sie dojechac na niej. U mnie jest tak ze jesli czuje ze moto przestaje jechac, wlaczam rezerwe, slysze jak pompka dopompowuje paliwko i juz po chwili (ok 5sek) moge jechac dalej.

Jesli jechales na normalnym zbiorniku (znaczy nie na rezerwie) to sa 2 opcje - albo zawor rezerwy Ci nie dziala albo nie dziala przelacznik (moj np. nie byl podlaczony :? ). Jest jeszcze szansa ze przelacznik podlaczony jest odwrotnie (znaczy ON->RES, RES->ON) ale szczerze Ci powiem ze nie mam zielonego pojecia czy da sie to podlaczyc inaczej ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy jak jadę na normalnym czyli nie na rez. to czy powinno być słychać pompkę???

czy ta tylko się uruchamia przy rezerwie.

Z moich obserwacji wynika że mój przełącznik jest OK i w połozeniu dolnym jest normal a na górze jest res. tyle że opis jest do bani... :mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis jest dobry i logiczny, pompa paliwa działa cały czas a to dlatego że twój zbiornik ma "kranik" niżej niz gazniki i jakoś trzeba pokonac grawitacje. W baku jest zaworek elektryczny który przełącza między rezerwą a pozycją ON czyli normalnym gdy poziom paliwa jest powyzej rezerwy. Przewodów nie da się podłączyc na odwrót bo złączka jest niesymetryczna, złe podłączenie może wynikac z ingerencji osób trzecich do Twojej instalacji, czyli ktos mogl pobawic kabelkami i je pozamieniac kiedys. A tak poza tym to i tak przydałby się kontrolka poziomu paliwa Tak jak u mnie (FZX) mam to samo rozwiązanie tyle, że poszerzone o tą kontrolkę i gdy zapala się czerowna lampka to wiem że za chwile skonczy sie paliwo i trzeba przełączyc na rezerwe, - dzięki temu nie mam do czynienia z nagłym brakiem paliwa i czekaniem na ponowne wypełnienie komór w gaźnikach.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy jak jadę na normalnym czyli nie na rez. to czy powinno być słychać pompkę??? czy ta tylko się uruchamia przy rezerwie.
W zasadzie normalnie pompki nie slysze - pewnie wlacza sie tylko na chwilke by od czasu do czasu podpompowac paliwko. Mocniej (bo dluzej) ja slychac jesli Ci zabraknie paliwa i przelaczasz na RES bo wtedy trezba wiecej paliwa napompowac (bo to w rurkach zostalo juz spalone).
złe podłączenie może wynikac z ingerencji osób trzecich do Twojej instalacji' date=' czyli ktos mogl pobawic kabelkami i je pozamieniac kiedys.[/quote']O to wlasnie mi chodzilo bo ze wtyczki odwrotnie nie da sie poloczyc to wiem ;)
A tak poza tym to i tak przydałby się kontrolka poziomu paliwa
Pewnie ze by sie chcialo... nawet przez chwile o tym myslalem ale jedyne rozwiazanie jakie udalo mi sie wymyslic to mocowanie jakiegos plywaka w baku a bez otwierania zbiornika tego jakos nie potrafie sobie wyobrazic ;) wiec raczej odpada.

 

A tak btw: jak wlaczam zasilanie (ENGINE RUN) moto i slysze ze pompka dlugo pracuje to juz wiem ze powoli zblizam sie do RES... ale na trasie tego nie uswiadczysz :D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Problem solved

Ale tak nawiasem mówiąc opis na manetce do do Bani....

Dzięki temu z dnia na dzień poznajemy sie z moją Virażką lepiej

Ciekawe czym jeszcze mnie zaskoczy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Aaa jeszcze jedno wyjasnienie...

 

Z tą rezerwą to jest tak:

 

Jak zapala się kontrolka to po chwili pompa przestaje pracowac i masz takie uczucie jakby brakło paliwa, wtedy przełączając na pozycję RES urachamia się ponownie i pompuje dalej. Wbaku nie ma podziału na rezerwę i "on" po prostu pompa sygnalizuje Ci dodatkowo oprócz kontrolki, że jedziesz już na rezerwie.

 

Tak jest u mnie więc w Virażkach powinno byc tak samo gdyz i tu i tu sa takie same rozwiązania i kranik jest poniżej aźników.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOntaż w sumie jest możliwy trzeba zakosic czujnik z innej maszyny np FZR wyciac dziurę w baku od spodu, dospawac tuleje nagwintowane pod rozmiar śrub mocujących czujnik, wszystko uszczelnic oczywiscie i potem dobrac metoda prób i błędów długośc pręta na którym umieszczony jest czujnik bo w innym moto taka wysokosc poziomu paliwa na pewno odpowiada innej ilości paliwa gdyż baki są różne...

 

A jak nie masz kontrolki w wirażce to sprawa wygląda tak samo jak opisałem wyżej, tylko bez kontrolki moto przestaje ciągnac po odkreceniu gazu to sie wciska przycisk na RES i pompka zaczyna znowu nabijac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak jak napisal PGR. Moto przestaje ciagnac i wlaczas RES. Nie bardzo kumam w czym problem :notworthy: Kontrolka ocztwiscie by sie przydala ale IMHO dziurawianie baku i cala zabawa z czujka nie ma specjalnego sensu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...