Dymo Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 Ostatnio przeliczyłem się ze zużyciem paliwa i stało się. Motor zwolnił a ja zacząłem przełączać magiczny przełącznik do rezerwy paliwa (Góra i dół) miałem nadzieję że zgodnie z opisem po przełączeniu go w pozycję "res" (dół) dojadę jeszcze kilka km ale powiem szczerze nie miało to totalnie znaczenia i niestety zabrakło kilku km do stacji. Na przełaczniku rezerwy paliwa napisane jest na górze ON i tuż po tym "RES" , natomiast sam przełącznik jest jeszcze niżej. I wygląda to tak jakby przełączenie w górę powodowało włączenie rezerwy RES ON a na dół normalna praca. Jak jest prawidłowo gdzie jest rezerwa i co powoduje ewentualna jazda na włączonej rezerwie przez cały czas???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudza Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 co powoduje ewentualna jazda na włączonej rezerwie przez cały czas????Sadze ze jezda taka nie ma zadnych negatywnych skotkow oprocz tego, ze nie sam pozbawiasz sie rezerwy. U mnie przelacznik wygladaj inaczej tzn: nad "kneflem" widniej napis "FUEL" po jego lewej stronie "RES.", po prawej "ON". Przelaczajac przelacznik z prawej na lewo wlacza sie rezerwe. U mnie dziala. Pozdrwiamkudza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 Witam.Mam taki sam przelacznik jak kudza (lewo-prawo). Jesli caly czas jezdziles na rezerwie to nic sie nie stalo (i nie stanie) tyle tylko ze kiedy zaczelo konczyc Ci sie paliwo to byla juz susza i przelaczenie nic nie dalo - bo niby jak mialo dac skoro cala rezerwe juz wyjezdziles ;) Rezerwa ma 2,5 litra wiec jeszcze sporo da sie dojechac na niej. U mnie jest tak ze jesli czuje ze moto przestaje jechac, wlaczam rezerwe, slysze jak pompka dopompowuje paliwko i juz po chwili (ok 5sek) moge jechac dalej.Jesli jechales na normalnym zbiorniku (znaczy nie na rezerwie) to sa 2 opcje - albo zawor rezerwy Ci nie dziala albo nie dziala przelacznik (moj np. nie byl podlaczony :? ). Jest jeszcze szansa ze przelacznik podlaczony jest odwrotnie (znaczy ON->RES, RES->ON) ale szczerze Ci powiem ze nie mam zielonego pojecia czy da sie to podlaczyc inaczej ;)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymo Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 A powiedzcie mi czy jak jadę na normalnym czyli nie na rez. to czy powinno być słychać pompkę???czy ta tylko się uruchamia przy rezerwie. Z moich obserwacji wynika że mój przełącznik jest OK i w połozeniu dolnym jest normal a na górze jest res. tyle że opis jest do bani... :mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Opis jest dobry i logiczny, pompa paliwa działa cały czas a to dlatego że twój zbiornik ma "kranik" niżej niz gazniki i jakoś trzeba pokonac grawitacje. W baku jest zaworek elektryczny który przełącza między rezerwą a pozycją ON czyli normalnym gdy poziom paliwa jest powyzej rezerwy. Przewodów nie da się podłączyc na odwrót bo złączka jest niesymetryczna, złe podłączenie może wynikac z ingerencji osób trzecich do Twojej instalacji, czyli ktos mogl pobawic kabelkami i je pozamieniac kiedys. A tak poza tym to i tak przydałby się kontrolka poziomu paliwa Tak jak u mnie (FZX) mam to samo rozwiązanie tyle, że poszerzone o tą kontrolkę i gdy zapala się czerowna lampka to wiem że za chwile skonczy sie paliwo i trzeba przełączyc na rezerwe, - dzięki temu nie mam do czynienia z nagłym brakiem paliwa i czekaniem na ponowne wypełnienie komór w gaźnikach. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 A powiedzcie mi czy jak jadę na normalnym czyli nie na rez. to czy powinno być słychać pompkę??? czy ta tylko się uruchamia przy rezerwie.W zasadzie normalnie pompki nie slysze - pewnie wlacza sie tylko na chwilke by od czasu do czasu podpompowac paliwko. Mocniej (bo dluzej) ja slychac jesli Ci zabraknie paliwa i przelaczasz na RES bo wtedy trezba wiecej paliwa napompowac (bo to w rurkach zostalo juz spalone).złe podłączenie może wynikac z ingerencji osób trzecich do Twojej instalacji' date=' czyli ktos mogl pobawic kabelkami i je pozamieniac kiedys.[/quote']O to wlasnie mi chodzilo bo ze wtyczki odwrotnie nie da sie poloczyc to wiem ;) A tak poza tym to i tak przydałby się kontrolka poziomu paliwa Pewnie ze by sie chcialo... nawet przez chwile o tym myslalem ale jedyne rozwiazanie jakie udalo mi sie wymyslic to mocowanie jakiegos plywaka w baku a bez otwierania zbiornika tego jakos nie potrafie sobie wyobrazic ;) wiec raczej odpada. A tak btw: jak wlaczam zasilanie (ENGINE RUN) moto i slysze ze pompka dlugo pracuje to juz wiem ze powoli zblizam sie do RES... ale na trasie tego nie uswiadczysz :DPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Pompka podczas pracy silnika cyka sobie co chwile i nie slychac jej poniewaz jest zagluszona wydechem i odgłosami pracy silnika ale pracuje cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymo Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 DziękiProblem solvedAle tak nawiasem mówiąc opis na manetce do do Bani.... Dzięki temu z dnia na dzień poznajemy sie z moją Virażką lepiejCiekawe czym jeszcze mnie zaskoczy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsześ Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 U mnie tez nie dziala i nie mam pojecia o co z tym chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 Aaa jeszcze jedno wyjasnienie... Z tą rezerwą to jest tak: Jak zapala się kontrolka to po chwili pompa przestaje pracowac i masz takie uczucie jakby brakło paliwa, wtedy przełączając na pozycję RES urachamia się ponownie i pompuje dalej. Wbaku nie ma podziału na rezerwę i "on" po prostu pompa sygnalizuje Ci dodatkowo oprócz kontrolki, że jedziesz już na rezerwie. Tak jest u mnie więc w Virażkach powinno byc tak samo gdyz i tu i tu sa takie same rozwiązania i kranik jest poniżej aźników. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsześ Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 hmm a to pech bo moja 535 kontrolki rezerwy nie posiada. tak samo jak V-Star i musze przyznac ze jest to uciazliwe. Ktos moze zna jakis patent montazu wskaznika paliwa w drag starze 1.1? Chetnie poczytam o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 MOntaż w sumie jest możliwy trzeba zakosic czujnik z innej maszyny np FZR wyciac dziurę w baku od spodu, dospawac tuleje nagwintowane pod rozmiar śrub mocujących czujnik, wszystko uszczelnic oczywiscie i potem dobrac metoda prób i błędów długośc pręta na którym umieszczony jest czujnik bo w innym moto taka wysokosc poziomu paliwa na pewno odpowiada innej ilości paliwa gdyż baki są różne... A jak nie masz kontrolki w wirażce to sprawa wygląda tak samo jak opisałem wyżej, tylko bez kontrolki moto przestaje ciągnac po odkreceniu gazu to sie wciska przycisk na RES i pompka zaczyna znowu nabijac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 Witam.Tak jak napisal PGR. Moto przestaje ciagnac i wlaczas RES. Nie bardzo kumam w czym problem :notworthy: Kontrolka ocztwiscie by sie przydala ale IMHO dziurawianie baku i cala zabawa z czujka nie ma specjalnego sensu.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 Moim zdaniem miałoby to sens jeśli chciałbys założyc czujnik pokazujący poziom paliwa a nie tylko kontrolkę rezerwy, ale Dorsześ pytał o wskaźnik paliwa więc nie wiem jak to rozumiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsześ Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 mialem na mysli wskaznik paliwa taki ktory pokazuje ile tej cennej zupy w zbiorniku jest, chociaz kontrolka tez bym sie zadowolil ulatwilo by mi to sporo moje wojadze ktore sa dosc dlugo dystansowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.