Skocz do zawartości

Jak spełnić marzenia o ściganiu na torze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio pomagałem znajomym którzy zamierzają wziąć udział w wyścigach. Efekt mojej pracy macie poniżej to zredagowany przezemnie Regulamin (zostawiłem tylko to co ważne wyrzucone wszytskie bzdury i inne pierdoły).

Macie dokładnie opisane co i jak zrobic żeby tani i w miare profesjonalnie się ścigać

Regulamin dotyczy najbliższej eliminacji tj 13-15.05.2005 ale będzie stosowany rózniez w kolejnych tak samo.

 

Regulamin Uzupełniający Pucharu PZM w klasach Rookie i Pretendent

1.Termin i miejsce zawodów.

Zawody przeprowadzone będą w dniach 14–15.05.2005 r. Na: Torze „Poznań”, ul. Wyścigowa 3 , 62 – 081 Przeźmierowo

 

2.Biuro Zawodów

Biuro Zawodów czynne będzie w dniu 13.05.2005 w godz. 12.00 – 19.00 oraz w dniach zawodów zgodnie z harmonogramem czasowym.

 

3.Zgłoszenia

Prawo startu w zawodach mają zawodnicy:

a/ Puchar PZM :

-klasa Rookie - z licencją B i bez licencji

-klasa Pretendent - tylko bez licencji

 

Zawodnicy mogą wystartować bez licencji tylko w dwóch pierwszych dla siebie imprezach. W kolejnym starcie obowiązuje ich posiadanie licencji B, jednak do końca sezonu mogą startować nadal w tej samej klasie (z zastrzeżeniem zapisu dotyczącego klasy Pretendent)..

Zawodnicy, którzy w roku 2004 uzyskali w którymkolwiek treningu kwalifikacyjnym lub wyścigu o Puchar PZM czas jednego okrążenia lepszy niż 1:48,000, nie będą mogli startować w klasach Rookie i Pretendent.

Zawodnicy, którzy w roku 2004 uzyskali w którymkolwiek treningu kwalifikacyjnym lub wyścigu o Puchar PZM czas jednego okrążenia lepszy niż 1:53,000, nie będą mogli startować w klasie Pretendent.

Zawodnicy klasy Pretendent, którzy w treningu kwalifikacyjnym lub wyścigu uzyskają czas jednego okrążenia lepszy niż 1:53,000, nie będą mogli startować w następnych rundach w tej klasie. Możliwa jest zmiana klasy w trakcie tej rundy (jeśli limit czasowy został przekroczony w treningu), z zachowaniem czasu uzyskanego w treningu klasy Pretendent.

Od zawodników startujących w Pucharze PZM i Pucharach klas markowych, nie jest wymagane posiadanie prawa jazdy.

 

4. Zawodnicy bez licencji

Zgłoszenia do zawodów należy przesłać na adres Organizatora ( listownie lub faksem ) lub złożyć w biurze zawodów. Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń – 14.05.2005

W biurze zawodów należy przedłożyć :

dowód tożsamości

aktualne orzeczenie lekarskie, dopuszczające do udziału w zawodach (możliwe do uzyskania na zawodach )

wypełnioną kartę zgłoszenia

dowód wpłaty wpisowego

dowód opłaty ubezpieczenia w wys. 25 zł (możliwe do opłacenia na zawodach)

Zawodnicy, którzy nie ukończyli 18 lat muszą przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach.

 

5. Wpisowe

Wpisowe do zawodów wynosi :

- w Pucharze PZM - 200 zł

- za start w drugiej klasie - 150 zł

Zgłoszenie złożone w II terminie, przez zawodnika z licencją, będzie wyższe o 50 zł.

Zawodnicy z licencją, nie będący członkami PZM, opłacają wpisowe wyższe o 50%.

 

6. Odbiór Techniczny

Odbiór techniczny motocykli przeprowadzony będzie w czasie podanym w harmonogramie minutowym zawodów. Do zawodów dopuszczone będą motocykle spełniające wymogi podane w RSM i Komunikatach Nr 8/2005, 13/2005 i 14/2005 i 20/2005 GKSM.

Przeprowadzone będzie obowiązkowe badanie głośności motocykli. Motocykle, które przekroczą dopuszczalny poziom głośności wynoszący 107 dB, nie będą dopuszczone do zawodów. Przekroczenie dopuszczalnego poziomu głośności stwierdzone po treningach kwalifikacyjnych spowoduje niezaliczenie uzyskanego czasu, a po wyścigu – dyskwalifikację zawodnika.

Numery startowe nadaje organizator zawodów i zapewnia możliwość ich odpłatnego nabycia w biurze zawodów.

Na badanie techniczne zawodnik zobowiązany jest stawić się z kombinezonem i kaskiem.

 

7. Treningi

Treningi przeprowadzone będą zgodnie z harmonogramem czasowym zawodów. Warunkiem zaliczenia treningu jest przejechanie – w jednym lub obu treningach kwalifikacyjnych łącznie – minimum 5 okrążeń toru.

Treningi klas Superstock 600 i Rookie oraz Pucharu Suzuki GS500 i Hyosunga GT650R będą połączone.

 

8. Zawody

Zawody rozgrywane będą w klasach i na dystansach :

- Puchar PZM klasa Pretendent - 7 okrążeń

- Puchar PZM klasa Rookie i Superstock 600 - 10 okrążeń

 

Zawodnicy będą ustawieni na polach startowych w kolejności zgodnej z czasami uzyskanymi w treningach kwalifikacyjnych. Procedura startowa zgodna z pkt. 14.7.1 RSM.

Wyścigi klas Superstock 600 i Rookie oraz Suzuki GS 500 i Hyosung GT650R przeprowadzone będą wspólnie, lecz z zachowaniem oddzielnej klasyfikacji.

W wyścigu sklasyfikowani będą ci zawodnicy , którzy miną linię mety nie później niż 5 minut po zwycięzcy i przejadą nie mniej niż 75% dystansu zwycięzcy.

Zawodnicy, którzy zajmą 3 pierwsze miejsca, zobowiązani są do podstawienia bezpośrednio po wyścigu swoich motocykli do dyspozycji Komisji Technicznej, w miejscu wskazanym przez Organizatora.

Dekoracja zwycięzców odbędzie się bezpośrednio po zakończeniu wyścigu.

 

9. Protesty

Sposób składania protestów powinien być zgodny z obowiązującym RSM.

Kaucja wymagana przy składaniu protestu wynosi 1000 zł , a jej rozliczenie będzie zgodne z pkt.3.5.9 Komunikatu Nr 7/2005 GKSM.

 

10.Ubezpieczenie Zawodów

Zawody będą ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej OC, a osoby biorące udział w ich organizacji - od następstw nieszczęśliwych wypadków NW.

Organizator nie przyjmuje odpowiedzialności za ewentualne szkody i straty, tak w stosunku do zawodników jak i za spowodowane przez zawodników pośrednio lub bezpośrednio szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

 

11.Uwagi końcowe

Za nieprzestrzeganie obowiązujących regulaminów i przepisów porządkowych przez zawodnika lub członka jego ekipy, organizator może nałożyć na zawodnika kary finansowe w wysokości do 300 zł.

Organizator zastrzega sobie prawo do wydawania dodatkowych komunikatów oraz właściwej interpretacji niniejszego regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a teraz po polsku:

1. poprostu należy przyjechac na w miarę sprawnym motocyklu dowolnie marki i klasy

2. stawić się w biuirze zawodów najpóźniej do soboty przed zawodami (biuro czynne jest od piątku)

3.W biurze zawodów należy dać:

-dowód tożsamości

-zgłosic się na badania lekarskie na miejscu (niestetyt jeszcze nie wiem ile kosztują) lub ewentualnie posiadać swoje zaświadczenie

-wypełnić kartę zgłoszeniową

-opłacić 200zł wpisowego plus ubezpieczenie 25 zł (możliwe do opłacenia na zawodach)

-jeżeli nie ma się 18lat to wymagana jest pisemna zgoda rodziców

 

No i to praktycznie wszystko otrzymacie wszystkie rozkłady jazdy co i jak o treningach badaniach technicznych i innych

No a potem nic tylko przyjemnie się bawić i mieć satysfakcję zrealizawanego marzenia. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to musze na jakis trening sie zjawic (gdzie malo wiary bedzie - zeby sobie poruty nie zrobic...) i w ogole kiknac jak mi to bedzie wychodzilo - ale za opis dziekowka ! moze za rok startne sobie :D

 

p.s. gdzie uzyskac info na temat przepisow panujacych na torze ? tzn. np. zaobserwowalem, ze zawodnicy gdy sa z prawej strony prostej (tej pod mostem) podnosza lewa reke do gory itd. pewnie wiecej jest takich rzeczy o ktorych powinno - ba trzeba wiedziec !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...