Skocz do zawartości

elektryka 6V Jawa 350 problem CZ takze


Gość Hausi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko zaczelo sie od problemow z ladowaniem akmulatora po odpaleniu silnika kontrolka nie chciala gasnoc, dopiro po pponownym wygaszeniu i odpaleniu silnika zaczynala gasnac ale wtedy sie juz nie zapalala a po wygaszeniu silnika elektromagnes nie puszczal i pomagalo tylko rozlaczenie na akmulatorze wtedy jeszcze jezdzilem. Pozniej juz wogole sie nie wylanczala wiec postanowilem pomajsterkowac zauwazylem ze gdy pomoge eletromagnesowi to on chyta i wszystko chodzi w pozadku pomierzylem napiecie ladowania i bylo w porzadku niecale 7V przy 3000 obrotow ale regulator dalej nie pracowal poprawnie wiec go wyciaglem i przeczyscilem styki, rozebralem takze pradnice i ja takze przeczyscilem poskladalem wszystko do kupy i chodzilo lecz tylko jakies 2 minuty :cry: :cry:, i teraz juz nawet wspomaganie reczne elektromagnesu mie pomagalo, wiec wziolem miernik i do dziela okazalo sie ze sie dzieje cos jak by pradnica nie pracowala (chyba nie wzbudza sie) po odlaczeniu wszystkich kabelkow od pradnicy i sprawdzeniu napiecia miedzy stykiem chyba M (tam gdzie jest podlaczona szczotka drugi to D i tego sie bede trzymal) i masa, tylko namagnesowanie szczatkowe, napiecie sie zmienia od 0.5 do niecalego 1V przy dodawaniu gazu czyli dotad dziala wszystko w porzadku, po podlaczeniu po przez regulator, podlaczone tylko D i M akmulator odlaczony napiecie miedzy tymi samymi stykami utrzymuje sie na poziomie 0,8V i pomimo regulacji obrotów nie zmienia sie po nacisnieciu elektomagnesu tego od regulacji napiecia skacze one do 1.3V i tez sie niezmienia. Rozebralem pradnice raz jeszcze przemierzylem ja i wyszlo ze rezystancja miedzy stykami D i M jest 3omy miedzy D,M i masa przy odlaczonych przewodach od regulatora jest cos ponad 500om po podlaczeniu przewodow do regulatora opor spada do 0 (byl bym wdzieczny jesli ktos by sprawdzil u siebie), kiedys mierzylem juz pradnice i mam napisane ze bylo 135om miedzy D,M a masa tylko nie wiem czy przy podlaczonym czy odlaczonym regulatorze a miedzy D i M mam tak samo 3omy, i jeszcze co mine zaniepokoilo to to ze rezystancja jednej szczotki to niecaly 1om a tej polaczonej z masa to okolo 50om cos duzo czy moze mi ktos cos poradzic.

Czy ktos by mogl te same wartosci pomierzyc u siebie i podac mi je aha i jeszcze mogl by mi ktos napisac jak sparawdzic ta pradnice czy dziala poprawnie bez regulatora co gdzie przylaczyc i gdzie mierzyc nie wykluczam takze tego ze mogl pasc regulator wiec chce to sprawdzic . Z gory wielkie dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...