Skocz do zawartości

Problem z luzem - Junak M10


Wilq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

 

Kilka tygodni temu kupiłem Junaka M10. W sumie sprzet jest prawie bez zarzutu.. ale jak zawsze musi być jakieś ale...

 

W czasie pracy silnika, gdy stawałem na światlach zauwarzyłem że bardzo ciężko a czasami wręcz w ogóle nie moge wrzucić luzu... nie ma problemu za to na postoju, gdy wyłącze silnik... oczywiście na biegu :/... nio ale jak wiadomo skutkuje to problemami przy ponownym odpaleniu(problemów tyh nie ma gdy cudem uda mi się wrzucic luz).

Prosze o jakiekolwiek rady(wytłumaczone jak najprościej się da :)), ponieważ jestem bardzo początkującym motocyklistą :)

 

pozdro

Wilq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada jest jedna ... ciągnie ci sprzęgło... Niestety junaki tak nader często mają , winę ponosi leciwy wiek sprzęgła . Najczęstrzą przyczyną tego stanu rzeczy są przekładki stalowe w sprzęgle które pod wpływem przegrzania wyginają się i sprężynują. Może być również przyczyna w zbyt mocnym dokręceniu sprzęgła lecz raczej obstawiam na tarcze stalowe. Sytuacja w dużej mierze również zależy od oleju jaki użyłeś do sprzęgła, zawsze można zalać rzadszym co usprawni prace (lecz nie wyeliminuje przyczyny) . Jeśli nie posiadasz junaka oryginała to polecam zakupić dźwignie sprzęgła o większym skoku (przykładowo od MZ) w moim przypadku pomogło.

Podsumowując ... tak czy inaczej radze rozkręcić sprzęgiełko , sprawdzić stan przekładek stalowych (muszą być proste) jeśli ich stan nie nadaje się do użytku to obecnie już można je zakupić u skutera http://www.skuterdebica.hg.pl/ (pozycja 90 w dziale junaka) Natomiast jeśli tarcze jeszcze kwalifikują się do użytku to pozostaje ci tylko eksperymentowanie z olejami i dźwigienką sprzęgła.