Gość szynszyl_83 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Witam !!!Mam ostatnio problem z przelaczaniem biegow, a dokladniej gdy chce wrzucic 3-ke przy wysokich obrotach to nie wskakuje ona za pierwszym razem, a np. za 4 podejsciem. Inne biegi wchodza bezproblemowo, luz takze. Na forum poruszany byl podobny temat i ktos postawil diagnoze "ZUŻYTY WODZIK"...no tak rozpolowilem silnik, skrzynia biegow ok, tryby niepowylamywane, zazebiaja sie dobrze etc. Wodzik natomiast na oko jest ok, no ale skoro ma byc zepsuty to nie jest ok :clap: . Mam pytanie: Po czym poznac czy wodzik jest zły, albo co jest wyznacznikiem jego zużycia ? W sklepie internetowym WILMAT sa do kupienia nastepujace czesci: wodzik 10,11,12 ... i tutaj troche nie rozumiem. Te "wodziki 10,11,12" to sa czesci skladowe "duzego wodzika" czy jak to jest :/ ? Moglby ktos mi wytlumaczyc wlasnie te kwestie i od razu powiedziec co w przypadku "zlego wchodzenia 3ki" trzeba zmienic :( ? z gory dzieki za odpowiedzpozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 wodzik do 1 i 3 biegu jest wspolny ; zuzyte tryby nie patrz tylko na czolo ale i na boki na miejsce zazebiania sie trybow z jednego walka (jesli sa rogi lekko zaokraglone znaczy sie ze tryby do wymianu lub regeneracji na frezarce) to tam najczesciej sie wyrabia a nie na polaczeniu czolowym trybow wodzik poznasz po starciu w miejscu gdzie laczy sie z trybem ciezko to okreslic ale porownaj do innych wodzikow czy nie jest za cienki na "rogalu" oznaczenia wodzikow 10,11,12 to oznaczenia ktory wodzik ktore biegi wlacza (tzn nie wiadomo co oznaczaja ale wedlug numeracji demontujesz i skladasz bo mozna pomylic 1 i 3 wodzik miejscami) sa 2 wodziki identyczne ale z inna numeracja i 1 wodzik o innym ksztalcie (ten srodkowy) w etz padajace biegi to niestety norma mi juz 1,2, i 4 poszla kazdy w innym czasie wymienilem tryby i wodziki i jest ok odrazu sprawdz czy wodzik nie ma luzu w walku prowadzacym ja na twoim miejscu zmienil bym 2 tryby na 3 bieg i wodzik koszt czesci i wysylki z wilmatu to ok 200 zl p.s co to jest duzy wodzi ?? nie ma czegos takiego !! masz walek prowadzacy wodziki wodziki i tryby ktore trzymaja sie na walkach to caly mechanizm zmiany biegow zapewne nie masz ksiazki serwisowej " Z MOTOREM NA TY MZ ETZ 250" to ksiazka przedstwaiajaca szegolowa budowe motocykla w tym rowniez calego silnika ktos ostatnio udostepnial na forum zapodaj temat a napewno ktos ci skany podesle p.s 2 skladajac skrzynie zloz sobie na stole caly mechanizm zmiany biegow na stole tzn walki z trybami walek prowadzacy wodziki i wodziki zalozone w odpowiednich miejscach i polaczone z trybami potem calosc bierzesz tak aby sie nie rozwalilo i wciskasz w kartery inaczej mozesz miec problem aby zlozyc to do kupy pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szynszyl_83 Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Dzieki za info :clap: Teraz wiem co i jak z tymi wodzikami :crossy: Wczesniej myslalem ze walek krzywkowy to jeden wielki wodzik :( Skonsultowalem sie z mechanikami odnosnie stanu wodzikow i wg. kazdego sa w bardzo dobrym stanie, w ogole niewyrobione, podobnie tryby sa jeszcze w dobrym stanie. Jedyny dostrzezony problem to luzy na walkach gdzie sa zalozone tryby :/ Wiem ze mozna luzy te skontrowac podkladkami ze stali hartowanej, ale nie wiem gdzie takie podkladki dostac :( Jak ma ktos pomysl odnosnie sposobu zniweczenia luzow to prosze o odppowiedz:) pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEM Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Ej z tymi luzami na trybie to sam nie wiem, ale skoro stwierdzone jest że wodzik jest OK to spox. Ale jedna mała rada jak będziesz skręcał silnik to nakrętki, które trzymaja z jednej strony żebatke na łańcuch a z drugiej strony zębatke ( nie wiem jak sie nazywa ) to skręś je tak że masakrado oporu ile wlezie, a na zablokowanie trybów w skrzynia miej lepiej coś zaj...ście wytrzymałego.Aha jeszcze jedna sprawa jakbyś mógł zrobić jakieś foty tych wodzików???? Niechce podważać zdania mechanika, ale kto wie???????? Daj znać co i jak z tą skrzynią??? pozdro :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.