Skocz do zawartości

Rozrząd i Sprzęgło w virago xv 750 '82


Gość easy-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość easy-rider

[center:932e716a54][glow=red:932e716a54]Witama wszystkich[/glow:932e716a54][/center:932e716a54]

Po dwóch miesiącach ukończyłem naprawę mojego motorku. W maju zatarłem panewki na wale korbowym. Wszystko przez rozrusznik. Gdy go naprawiałem w szczegulności zębatkę, lewą pokrywę uszczelniałem za pomocą silikonu. Jego kawałki dostały się do smoka pompy olejowej i go zatkały. W rezultacie w drodze zaczął mi się palić olej i nie dojechałem do domu. :)

Taraz jest to wreszcie skończone.

Rozłożyłem i złożyłem go sam, w czasie między pracą a snem i obroną licencjata. Złożyłem go ale mam trochę problemów i pytań do was.

 

[shadow=green:932e716a54]Nie mam pojęcia jak ustawić rozrząd.[/shadow:932e716a54] Jest to bardzo ważne ponieważ nie chcę pokrzywić popychaczy. Przed rozłożeniem wszystko pozaznaczalem ale markerem. :oops: Drugim razem będę wiedział że marker na zaolejonych powieżchniach szybko schodzi. Może ktoś z was ustawiał rozrząd w Virago i mi podpowie jak to zrobić, lub na jakieś stronie są takie informacje. Ja nie znalazłem (albo tak szukałem).

 

[shadow=green:932e716a54]Czy sprzęgło nie zalane olejem powinno działać czyli powinno odsprzęglać ?. [/shadow:932e716a54] Gdy wszystko złożyłem do kupy (wcześniej wydawało mi się że dobrze, teraz nie mam zielonego pojęcia) nie ma różnicy między motocyklem na biegu ze sprzęgłem a bez sprzęgła. Wszystkie tarcze złożyłem pokolei jak były wcześniej, pokrywa (ta z 6 śrubami na sprężynach) koszyka sprzęgła oddala się od tarcz w momencie naciśnięcia sprzęgła. Jeszcze nie odpaliłem motorku by zobaczyć czy się naprawi jak pompa przetoczy olej (jeślli przetoczy).

 

Wiem że nie powinienem brać się za to wszystko tylko oddać go to warsztatu, ale chwiowo nie posiadam takiej gotówki na naprawę. A dobrze by było by silnik tykał bo pogoda jest za*eb...[center:932e716a54][shadow=darkblue:932e716a54][/shadow:932e716a54]

 

Dzięki za wszystkie porady i do zobaczenia w drodze (może kiedyś).

 

[/center:932e716a54]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie

3x też. Też mam XV 750 '82, też robiłem kapitalkę silnika (szlif, wał, zawory, łożyska), też trochę namotałem przy składaniu rozrządu (na pierwszym garze przesunąłem o połowę ząbka- da się).

Mam poczytajkę w wersji papierowej - mogę zeskanować (jutro) strony o rozrządzie.

Po co marker - na wszystkich kołach masz znaki i według nich można ustawiać. Na wirniku alternatora masz znaki "I F I"- zapłon na pierwszym (tylnim cylindrze) oraz T i I przesunięta o jakieś 270 stopni. Generalnie jeżeli znak T pokrywa się z wskaźnikiem w okienku lewego dekla to znak na kole w głowicy ma się pokryważ z wskaźnikiem na głowicy. To samo dotyczy drugiego (przedniego cylindra) i znaku I.

Ze sprzęgłem nie pamiętam jak sprawdzałem na sucho, ale chyba było widać różnicę. Spróbuj wrzucić bieg, i na sprzęgle obracać tylnym kołem lub kardanem (tłoki nie powinny się przesuwać).

W razie czego pisz

Powodzenia

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie, jak napisal Virek,

Zdecydowanie nie zapalaj moto zanim nie poskladasz wszystkiego.

Nastepnie postaraj sie ''rozkleic''sprzeglo ( wlacz 2 i probuj przetoczyc moto do tylu i do przodu )nastepnie wcisnij sprzeglo, i jesli wszystko jest Ok, to powinienes przepchac moto bez wiekszego wysilku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

 

Po grzebaniu w sprzęgle, należy je wyregulować :

 

1. poluzowujesz linkę sprzęgła śrubą przy klamce,

2. odkręcasz dekielek z lewej strony silnika (gdzie 'kończy się' linka) - 2 śruby,

3. pod deklem widać ramię w któego osi jest śruba regulacyjna (krzyżak) - poluzowujesz nakrętkę która ją blokuje,

(do momentu dokręcenia nakrętki nie wciskaj klamki sprzęgła!)

4. delikatnie wkręcasz śrubę aż poczujesz lekki opór,

5. wykręcasz ją ćwierć obrotu i kontrujesz nakrętką,

6. regulujesz luz na lince sprzęgła - 2, 3 mm przy klamce.

 

Jeśli nie będziesz mógł wyczuć luzu/oporu kręcąc śrubą, wykręć ją o pełny obrót i spróbuj ponownie.

 

W moim przypadku niewłaściwa regulacja była przyczyną ślizgania się sprzęgła.

 

Opis znajdziesz też na:

http://www.tr1.de/cgi-bin/service.cgi?key=...&flg=0&pge=2019

http://www.tr1.de/cgi-bin/service.cgi?key=...&flg=0&pge=2020

 

A tu masz serwisówkę:

http://www.tr1.de/cgi-bin/service.cgi?key=xv750se

 

Mam nadzieję, że to pomoże :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...