Skocz do zawartości

Mbx 80 kilka pytań


gawro22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem niedawno Hondę Mbx 80 6 biegów chłodzoną cieczą. Ma problem z osiągnięciem max prędkości- osiąga 80-85km/h (zębatki 16-40). Do 4 biegu wszystko gra ale na 5 i 6 nie osiąga maksymalnych obrotów i tak jak gdyby go lekko muliło lub byłby zablokowany.

Czy przyczyną może być to że było zwarcie w instalacji i np. moduł się popsuł lub jest zablokowany?

Świeca jest nowa, gaźnik czysty i raczej dobrze wyregulowany. ;)

Motocykl pali za pierwszym razem i wszystko działa w 100%.

Mój kumpel ma MTX 80 (ten sam silnik i te same zębatki) i jego motocykl jest szybszy-około 100-110km/h

Drugim problemem jest ładowanie akumulator, na wolnych obrotach wynosi 3-4,5V. (czy to jest normalne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tłok Ci się skończył, pomiar kompresji wszystko nam powie.

Jeśli na luzie kręci się do końca i na pierwszych biegach również to nie masz blokady.

Podaj mi rok to Ci wyśle parę danych na temat regulacji.

Tak, może być źle wyregulowany gaźnik

 

Ładowanie ma się zawierać w granicach 13.8-14-4v, pod obciążeniem na wolnych może być trochę mniej ale na pewno nie poniżej 13v, także masz coś skopane.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie motocyklowym najlepiej, od biedy może być samochodowy, ważne by manometr był wkręcany zamiast świecy, a nie wciskany.

 

Marka: HONDA

Model: MBX 80 S

Data prod.: 1984

 

Pojemność/il. cylindrów:0079 / 1

Średnica/skok tłoka: 49,5/41,4 [mm]

Oktan/ilosc suwów: 91/2

Kompresja: 13 [bar]

 

Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 0,2-0,3 [Ohm]

Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 3400-4200 [Ohm]

Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 10-100 [Ohm]

Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 20/3000 [KW/min-1]

Świece: NGK BR9ES

Szczelina: NGK BR9ES

Gaźnik: KEIHIN

Typ gaźnika: PF26D

Liczba wolnych obrotów: 1400 [obr./min]

Dysza główna: 130

Śruba mieszanki podstawowej: 1 [obr.]

Poziom pływaka: 13,5 [mm]

 

Akumulator: CB3L-A

Widełki: 152/152 [ml]

Uszczelniacze przedniego zawieszenia: 29-41-11 [mm]

 

Łańcuch napędowy: 420M

Liczba ogniw łańcucha: 116

Luz łańcucha: 10-20 [mm]

Zębatka przednia: 15 [zębów]

Zębatka tylna: 38 [zębów]

 

Opona przednia: 2,75-18-4PR

Opona tylna: 3,00-18-6PR

Hamulec przedni: FA 86

Hamulec tylny: H 304

Moment dokręcenia głowicy silnika: 20 [Nm]

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, jeszcze jedno pytanie, czasami podczas jazdy po wybojach i dziurach motor "zacina się" i muli go cały czas (tak jak gdyby nie dostawał powietrza), wystarczy się zatrzymać i odpalić od nowa i wszystko gra do póki znów go nie zmuli na dziurze- co może być przyczyną takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...