gawro22 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Witam, kupiłem niedawno Hondę Mbx 80 6 biegów chłodzoną cieczą. Ma problem z osiągnięciem max prędkości- osiąga 80-85km/h (zębatki 16-40). Do 4 biegu wszystko gra ale na 5 i 6 nie osiąga maksymalnych obrotów i tak jak gdyby go lekko muliło lub byłby zablokowany.Czy przyczyną może być to że było zwarcie w instalacji i np. moduł się popsuł lub jest zablokowany?Świeca jest nowa, gaźnik czysty i raczej dobrze wyregulowany. ;)Motocykl pali za pierwszym razem i wszystko działa w 100%.Mój kumpel ma MTX 80 (ten sam silnik i te same zębatki) i jego motocykl jest szybszy-około 100-110km/hDrugim problemem jest ładowanie akumulator, na wolnych obrotach wynosi 3-4,5V. (czy to jest normalne?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Jak dla mnie to tłok Ci się skończył, pomiar kompresji wszystko nam powie.Jeśli na luzie kręci się do końca i na pierwszych biegach również to nie masz blokady.Podaj mi rok to Ci wyśle parę danych na temat regulacji.Tak, może być źle wyregulowany gaźnik Ładowanie ma się zawierać w granicach 13.8-14-4v, pod obciążeniem na wolnych może być trochę mniej ale na pewno nie poniżej 13v, także masz coś skopane. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Rok 1984 lub 83, jak i gdzie mogę zmierzyć kompresję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 W warsztacie motocyklowym najlepiej, od biedy może być samochodowy, ważne by manometr był wkręcany zamiast świecy, a nie wciskany. Marka: HONDAModel: MBX 80 SData prod.: 1984 Pojemność/il. cylindrów:0079 / 1Średnica/skok tłoka: 49,5/41,4 [mm]Oktan/ilosc suwów: 91/2Kompresja: 13 [bar] Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 0,2-0,3 [Ohm]Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 3400-4200 [Ohm]Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 10-100 [Ohm]Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 20/3000 [KW/min-1]Świece: NGK BR9ESSzczelina: NGK BR9ESGaźnik: KEIHINTyp gaźnika: PF26DLiczba wolnych obrotów: 1400 [obr./min]Dysza główna: 130Śruba mieszanki podstawowej: 1 [obr.]Poziom pływaka: 13,5 [mm] Akumulator: CB3L-AWidełki: 152/152 [ml]Uszczelniacze przedniego zawieszenia: 29-41-11 [mm] Łańcuch napędowy: 420MLiczba ogniw łańcucha: 116Luz łańcucha: 10-20 [mm]Zębatka przednia: 15 [zębów]Zębatka tylna: 38 [zębów] Opona przednia: 2,75-18-4PROpona tylna: 3,00-18-6PRHamulec przedni: FA 86Hamulec tylny: H 304Moment dokręcenia głowicy silnika: 20 [Nm] Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Ok dzięki, jeszcze jedno pytanie, czasami podczas jazdy po wybojach i dziurach motor "zacina się" i muli go cały czas (tak jak gdyby nie dostawał powietrza), wystarczy się zatrzymać i odpalić od nowa i wszystko gra do póki znów go nie zmuli na dziurze- co może być przyczyną takiego zachowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Mam jeszcze pytanie czy do tej Hondy da się założyć zestaw napędowy rozmiar 428?Jest 420 ale wolałbym 428 ale nie wiem czy są takie tylne zębatki. Oryginalna jest na trzy śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.