Skocz do zawartości

Awaria !!!


ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czeeeee

chcesz poprostu powiedzec ze uklad korbowy nie reaguje na zadne proby odpalania ? no to na 100% jest sprzeglo , albo sie slizga albo stozek na wale poszedl sie j*b*ć , rozdeklowac silnik i wtedu sie okarze co sie stalo :D

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i sprawdziły się wasze przypuszczenia ściągnąłem lewą pokrywę silnika i co się okazało SPRZĘGŁO spadło ze stożka

 

Teraz pytanie jak je włożyć z powrotem

Czy taki sposób jest dobry:

nakładam sprzęgło na stożek nakładam element dystansowy 15mm i dokręcam to wszystko nakrętka od obrotomierza

I jeszcze jedno z jaką siłą dokręcać :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Witay!

Dokładnie tak się powinno postepować jak napisałeś. Przed założeniam sprzęgła na stożęk przyjzyj się czy niema na nim ( stożku) zadr i niarówności. Jeżeli coś takiego wystepuje wyrównaj osełką. Pilnik tu mozna o'kant...... rozbić. Jeżeli są wątpliwosci co do stanu stożka to pokryj go kolorowym mazakiem i po nałożeniu dość mocno sprzegła pokręć. Będzie widać które elementy nalezy wyrównać.

Dobrze jest sprzęgło a ściśle wewnetrzną krawędź wspólprajującą ze stożkiem nagrzać i szybko zakręcić. Wtedy pasowanie jest lepsze. W niektórych MZ-etach pomiędzy wał a sprzęgło czyli na stożek zakładana była wygieta podkładka dystansująca sprzęgło. Dokręcenie sprzęgłą czyli pokonanie wygięcia tejże podkładki to już byla sztuka a co dopiero dociśniecie stożka.

Moment 9-11 Kgm

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj założyłem sprzęgło, dokręciłem pokrywę, zalałem silnik olejem i odpalam sprzęta

 

i co silnik dzwoni jak holera :( :( :evil: normalnie się z deka wkurzyłem

 

 

 

 

 

 

Na szczęście to tylko nie było dokręcone elastyczne zawieszenie silnika :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj powtórka z rozrywki sprzęgło spadło :crossy:

 

Na stożku nie ma zadr i nierówności ale za to są na tej części sprzęgła która wchodzi na stożek

 

Próbowałem ponownie nałożyć sprzęgło i weszło na stożek do takiej odległości ze jeszcze widać z 1mm (patrząc od strony silnika) tej zębatki na którą wchodzą płytki sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego w swojej maszynie!! Przyczyną było nie dokecone sprzęgło na stozku wału. Do tego doszedł jeszcze niesprawny kopnik który pomimo wielokrotnego kopania nie dawał znaku życia! Okazło sie iż kopnik miał luz na tych zebatkach. Zmniejszyłem luz i kopnij zaczął "łapac za wał".A i do tego jeszcze poluzowały sie srubki na sprzęgle. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...