tosik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam,Jestem na etapie poszukiwania motocykla na najbliższy sezon. Bedzie to mój drugi sprzęt. Wybór początkowo był oczywisty- Honda VFR RC36II. Jako, że jeżdżę obecnie NTV-ką i jestem z niej mega zadowolony uznałem, że właśnie ten sprzęt będzie dobrą kontynuacją. Jednak jakiś czas temu kumpel kupił Yamahę TDM. Zacząłem czytać trochę o tym motocyklu i po wielu pozytywnych opiniach zarówno użytkowników jak i dziennikarzy wydaje mi się on ciekawą alternatywą dla VFR. Jeśli chodzi o charakter sprzętów jest nieco inny- Honda to typowy motocykl sportowo-turystyczny, Yamaha...bardziej uniwersalna- pozycja enduro, rama od sporta...ciekawy mix.Chciałbym zapytać Was o zdanie, opinie (njlepiej użytkowników) na temat obydwu motocykli.Osobiście trochę nie ufam Yamahom, ze względu na to, że kilku znajomym posypały się xj-otki, tenerki... Natomiast w VFR zastanawiają mnie zblizone ceny RC 36II i RC46 (po przeszukaniu oferty zauważyłem, że za cene starszego modelu można śmiało znaleźć nowszy) i boję się spalania...Z góry dzięki za wszelkie opinie. Cytuj http://motocyklemtuitam.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 (edytowane) Podobny temat już byłhttp://forum.motocyk...__fromsearch__1Co do sypania się Yamah, jak Ci powiem, że mam za sobą 5 sezonów na FZS i niecałe 2 na TDM i nic się nie posypało to zaufasz tym motocyklom?Znajomy przez parę lat przerobił 2x R6 1x R1 i 1x FZ6 i też nic się nie posypało. Wymieniał motocykle bo po prostu mógł.Wszystko zależy tylko i wyłącznie od konkretnego egzemplarza i od tego jak się o motocykl dba.Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat TDM zapraszam na forum http://www.tdm.pl/forum/W najnowszym Motocyklu jest artykuł na temat TDM.Powodzenia w poszukiwaniach :) Edytowane 24 Stycznia 2012 przez Boniek Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tosik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Temat faktycznie podobny, co prawda porównywane są VFR starsze niż mnie interesują (mnie interesują modele 1994-1997 i 1998-2001) z TDM nowszymi- ja biorę pod uwagę 850-tkę z roczników mniej więcej 1998-2000. Tak czy inaczej czegoś się już dowiedziałem.Odnosnie awaryjności znaczenie dla mnie ma każda opinia faktycznego użytkownika, a z tego co napisałeś widzę, że latasz na Yamahach już dość dlugo :)jeśli chodzi o forum, to niedawno się zarejestrowałem, tak samo z resztą na forum VFR i sporo się naczytałem o jednym jak i dugim motocyklu. Teraz pozostaje się na coś zdecydować.Boniek, jeszcze jedna kwestia, jak wygląda sprawa z dolewaniem oleju w Yamahach, mianowicie musiałeś dolewać w swoich poprzednich i obecnych sprzętach? Cytuj http://motocyklemtuitam.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 jeśli chodzi o forum, to niedawno się zarejestrowałem, tak samo z resztą na forum VFR i sporo się naczytałem o jednym jak i dugim motocyklu. Teraz pozostaje się na coś zdecydować.Boniek, jeszcze jedna kwestia, jak wygląda sprawa z dolewaniem oleju w Yamahach, mianowicie musiałeś dolewać w swoich poprzednich i obecnych sprzętach?Masz ciężki orzech do zgryzienia. Obydwa motocykle są spoko zatem sam będziesz musiał sobie odpowiedzieć na pytanie czego potrzebujesz od motocykla. Osobiście VFR widzę bardziej jako motocykl sportowo-turystyczny, natomiast TDM turystyczno-sportowy.Jeśli chodzi o olej nigdy nic nie dolewałem w sezonie. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 i boję się spalania... Kolego drogi, motorcykle te spalają normalne dawki paliwa, nie ma megaa spalania ale też nie palą tyle co skutery 50 cm3. VFRy mają spalanie w okolicach 5-7 litrów. Pierwsze modele 800 tek , czyli lata 98 i 99 mogą troszkę więcej palić. Wg mnie najlepsze VFRy to roczniki 2000-2001 i takich możesz szukać, ale też nietanie są. 98 i 99 r miały wtrysk,ale z dźwigienką ssania, 00 i 01 juz bez dźwigienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 i poza tym automatycznym ssaniem ( slyszalem ze ludzie narzekaja ze za dlugo trzyma na ssaniu) i HISSem ( drogie dorobienie kluczyka !) niczym sie nie roznia - a jak beda chcieli to i tak ukradna ,wiec co za brednie ze te z 00 - 01 sa bardziej udane ? to te same moto ,wiadomo mlodsze moze byc w lepszym stanie , na km przebiegu nie ma co patrzec bo to dla nich zadna roznica czy 50 czy 150 tys , jedynie tarcze moga byc juz do wymiany po 100 tys. Moja ma 111 tys , tarcze powoli maja sie na ukonczeniu , oleju ani grama , zupelnie bezobslugowy sprzet. . Jechalem TDM 850 , ma zajebisty dol niczym duzy singiel , ale czuc mocny opor wiatru na rece i klate , mocowo slaba w porownaniu do VFR 800 FI, pozycja jazdy bardzo wygodna wyprostowna. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Ja się zdecydowałem na XXa. Sprzęt mocny, ale używam turystycznie. Ale nie wykluczam kiedyś przesiadki na jakieś turystyczne enduro lub full turystyka jak Pan European. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.