Skocz do zawartości

MZ TS 150 - problemy z zapłonem


Gość Krzychu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzychu

Mam problem z zapłonem w MZ TS 150 (instalacja 6V): w momencie gdy włączę światła to od około 3000 rpm. w dół nie ma iskry i silniki gaśnie (powyżej 3000 pracuje ok). Jak światła są wyłączone to wszystko jest dobrze (jest iskra i poniżej 3000 do jałowych silnik pracuje). Wywnioskowałem z tego, że coś nie tak jest z ładowaniem - za mała wydajność prądowa?

Kupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia (f-ma APE koszt około 23 zł) i zamontowałem go w miejsce oryginalnego, wibracyjnego. Niestety jest to samo - regulator wydaje się więc sprawny, pozostaje prądnica. Nie wiem za bardzo jak ją sprawdzić widzę tylko, że komutator jest czysty, a sczotki mają dobrą długość i przesuwają się prawidłowo w prowadnicach.

Nie wiem czy to ma jakieś zanczenie ale jakieś 2 lata temu dałem znajomemu motór do regulacji gaźnika (działy się jakieś sprawy gaźnikowo - kranikowe). Znajomy gaźnik wyregulaował, kranik przepchał a na dodatek zamienił biegunowość instalacji (zamontował + na masie i powiedział, że tak ma być). Ja tak jeździłem przez rok (nie było problemów z zapłonem i ładowaniem) po czym znowu przemieniłem biegunowość na oryginalną (- na masie) od tego momentu zaczęły się opisane problemy. Czy prądnica może ulec przemagnesowaniu? Proszę o poradę - jak to naprawić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...