Skocz do zawartości

Honda VFR 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Dzis rano oddalem furke na przeglad, zaoferowano mi w/w sprzet. Troche zimno, bo jedynie 12 st. C zajmuje miejsce na dosc szerokiej kanapie VFR'y. Rusza latwo i przyjemnie z dzwiekiem 4T polaczonym z elektrychnym dragsterem. Troche przez miasto w kierunku naszego stalego miejsca nad jeziorem w Ratzeburgu gdzie od czasu do czasu ladujemy na lodach.

 

Zawieszenie

nienagannie wybiera kazda dziure, tlumienie jest rewelacyjne - dzieki mniej niz na maxa napompowanych BT 021. Niestety okupione jest to mniejsza stabilnoscia na winklach choc nie mozna nazekac VFR'a idzie po kursie jaki zostal wczesniej obrany ( do pewnej predkosci ). Pozycja za sterami troche nieergonomiczna. Kierownica znajduje sie troche za nisko i troche za daleko aby w 100 % bylo wygodnie. Najwiekszym minusem VFR 1200 to jej szeroki zbiornik, siedzac blisko trzeba konkretnie rozchylic nogi ( kurde nie ta plec :mrgreen: ).

 

Silnik

bardzo linearnie oddaje moc, nie ma w nim zadnej dziury ( zwlaszcza gdy porownuje sie 1200 z 800 ccm ) Moc daje sie b. dobrze kontrolowac, zadnych niespodzianek czy dzikosci przy jakichs tam obrotach. Jako, ze mamy tu doczynienia z V - ka ( bez wzgledu ile cylindrow ) silnik nie jest tak elastyczny jak w przypadku rzedowej 4 - ki. Ponizej 2500 rpm nie dzieje sie wlasciwie nic, od 3 000 rpm silnik zaczyna pracowac na poziomie rzedowych 4 - rek przy duzo nizszych obrotach ( ca. 1000 mniej ). Przyzwoicie pracuje dopiero od 3500 - 4000 rpm. W miescie niema zupelnej potrzeby uzywania IV - go biegu, III - ci wystarcza w zupelnosci ( 50 km/h ). Szybkosciomierz ma duzy blad pomieru ( dzuiala z opoznieniem ). Zdaza sie, ze po odjeciu gazu i hamowaniu silnikiem predkosc rzeczywista jest duzo wieksza niz pokazywana przez predkosciomierz, co w prewnych warunkach moze byc kosztowne.

 

Skrzynia biegow

hmmmmm, bieg wchodza „ gumowato “bezszelestnie i bez czucia. Dobrze, ze na display'u mozna odczytac jaki bieg aktualnie mamy. Co do samych przelozen, hmmmm, niby moglo by byc lepiej ale biorac pod uwage, ze mamy doczynienia z V – ka pozostaje wiec byc dobrej mysli, ze konstruktorzy zrobili jak najlepsza robbote i optymalnie dostroili przelozenia do pracy i obrotow silnika

 

Ochrona przed powiewem wiatru jest b. Dobra, co prawda nie mialem mozliwosci sprawdzenia jak wyglada to przy

280 km /h ale do 250 km/h spisuje sie naprawde dobrze, moze nawet i lepiej niz w „ K “.

 

Podsumowanie

generalnie napewno nowa 1200 jest lepsza niz stara 800 – tka. Osobiscie pokusilbym sie o twierdzenie, ze Honda minela sie z celem wstawiajac do nowego motocykla silnik V4, uwazam, ze rzedowa 4 – ka byla by duzo lepszym rozwiazaniem nawet gdyby wstawiono stary sprawdzony silnik o poj. 1100 ccm. Do moocykla trzeba sie tez przyzwyczaic, zajmuje to w tym przypadku nieco wiecej czasu niz w innych ( na drodze ktora jest w moim standardowym programie ). V4 ma dosc wysoko osadzony srodek ciezkosci, do tego kombinacja opon BT 021 nie dopompowanych bo maximum nie dale optymalncych wlasciwosci prowadzenia. Spalanie wysokosci ca. 6,5 l / 100 km jest o conajmniej 1,2 l za wysokie ale tu niestety wyzsze krecenie V – kiu jest nim okupione.

 

Najwiekszym ninusem motocykla jest jego twarda kanapa ( jak w hard enduro, ba nawet cross'ie ) oraz jak juz wspomnialem szeroki bak. Przy wiekszych predkosciach daje odczuc sie ped powietrza na ktore narazone sa kolana, mozna bylo rozwiazac lepiej.

 

http://picasaweb.google.pl/ksrider/Niektor...799711472902114

 

http://picasaweb.google.pl/ksrider/Niektor...799645935159266

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]

Podsumowanie

generalnie napewno nowa 1200 jest lepsza niz stara 800 – tka.

[..]

Przecież to są dwa różne motocykle, nie wiem czy takie porównywanie ma sens.

Równie dobrze mógłbyś zestawić FZ1 z FZ6. Każdy z nich ma swoje zady i walety.

Piszesz: lepsza. OK., ale lepsza do czego? :)

 

Z tą ekstra ochroną przed wiatrem za tą owiewką też bym nie przesadzał. Wcale nie było lepiej niż w mojej FZ6S (a tu też rewelacji nie ma).

 

Standardowe szyby są zwykle przykrótkie nieco i spełniają swoją rolę w ograniczonym zakresie - stąd taka bogata oferta szyb akcesoryjnych.

 

Nie zauważyłem też by kanapa wyróżniała się na tle konkurencji pod względem twardości - ot, standard.

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem też by kanapa wyróżniała się na tle konkurencji pod względem twardości - ot, standard.

 

nasowaja sie wiec dwa wnioski, albo mam na siedzeniu mniej miesni albo moje 4 litery sa bardziej delikatne :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...