ks-rider Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Siemka ! Dzis rano oddalem furke na przeglad, zaoferowano mi w/w sprzet. Troche zimno, bo jedynie 12 st. C zajmuje miejsce na dosc szerokiej kanapie VFR'y. Rusza latwo i przyjemnie z dzwiekiem 4T polaczonym z elektrychnym dragsterem. Troche przez miasto w kierunku naszego stalego miejsca nad jeziorem w Ratzeburgu gdzie od czasu do czasu ladujemy na lodach. Zawieszenie nienagannie wybiera kazda dziure, tlumienie jest rewelacyjne - dzieki mniej niz na maxa napompowanych BT 021. Niestety okupione jest to mniejsza stabilnoscia na winklach choc nie mozna nazekac VFR'a idzie po kursie jaki zostal wczesniej obrany ( do pewnej predkosci ). Pozycja za sterami troche nieergonomiczna. Kierownica znajduje sie troche za nisko i troche za daleko aby w 100 % bylo wygodnie. Najwiekszym minusem VFR 1200 to jej szeroki zbiornik, siedzac blisko trzeba konkretnie rozchylic nogi ( kurde nie ta plec :mrgreen: ). Silnik bardzo linearnie oddaje moc, nie ma w nim zadnej dziury ( zwlaszcza gdy porownuje sie 1200 z 800 ccm ) Moc daje sie b. dobrze kontrolowac, zadnych niespodzianek czy dzikosci przy jakichs tam obrotach. Jako, ze mamy tu doczynienia z V - ka ( bez wzgledu ile cylindrow ) silnik nie jest tak elastyczny jak w przypadku rzedowej 4 - ki. Ponizej 2500 rpm nie dzieje sie wlasciwie nic, od 3 000 rpm silnik zaczyna pracowac na poziomie rzedowych 4 - rek przy duzo nizszych obrotach ( ca. 1000 mniej ). Przyzwoicie pracuje dopiero od 3500 - 4000 rpm. W miescie niema zupelnej potrzeby uzywania IV - go biegu, III - ci wystarcza w zupelnosci ( 50 km/h ). Szybkosciomierz ma duzy blad pomieru ( dzuiala z opoznieniem ). Zdaza sie, ze po odjeciu gazu i hamowaniu silnikiem predkosc rzeczywista jest duzo wieksza niz pokazywana przez predkosciomierz, co w prewnych warunkach moze byc kosztowne. Skrzynia biegow hmmmmm, bieg wchodza „ gumowato “bezszelestnie i bez czucia. Dobrze, ze na display'u mozna odczytac jaki bieg aktualnie mamy. Co do samych przelozen, hmmmm, niby moglo by byc lepiej ale biorac pod uwage, ze mamy doczynienia z V – ka pozostaje wiec byc dobrej mysli, ze konstruktorzy zrobili jak najlepsza robbote i optymalnie dostroili przelozenia do pracy i obrotow silnika Ochrona przed powiewem wiatru jest b. Dobra, co prawda nie mialem mozliwosci sprawdzenia jak wyglada to przy 280 km /h ale do 250 km/h spisuje sie naprawde dobrze, moze nawet i lepiej niz w „ K “. Podsumowanie generalnie napewno nowa 1200 jest lepsza niz stara 800 – tka. Osobiscie pokusilbym sie o twierdzenie, ze Honda minela sie z celem wstawiajac do nowego motocykla silnik V4, uwazam, ze rzedowa 4 – ka byla by duzo lepszym rozwiazaniem nawet gdyby wstawiono stary sprawdzony silnik o poj. 1100 ccm. Do moocykla trzeba sie tez przyzwyczaic, zajmuje to w tym przypadku nieco wiecej czasu niz w innych ( na drodze ktora jest w moim standardowym programie ). V4 ma dosc wysoko osadzony srodek ciezkosci, do tego kombinacja opon BT 021 nie dopompowanych bo maximum nie dale optymalncych wlasciwosci prowadzenia. Spalanie wysokosci ca. 6,5 l / 100 km jest o conajmniej 1,2 l za wysokie ale tu niestety wyzsze krecenie V – kiu jest nim okupione. Najwiekszym ninusem motocykla jest jego twarda kanapa ( jak w hard enduro, ba nawet cross'ie ) oraz jak juz wspomnialem szeroki bak. Przy wiekszych predkosciach daje odczuc sie ped powietrza na ktore narazone sa kolana, mozna bylo rozwiazac lepiej. http://picasaweb.google.pl/ksrider/Niektor...799711472902114 http://picasaweb.google.pl/ksrider/Niektor...799645935159266 :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duddits Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 [..] Podsumowanie generalnie napewno nowa 1200 jest lepsza niz stara 800 – tka. [..] Przecież to są dwa różne motocykle, nie wiem czy takie porównywanie ma sens. Równie dobrze mógłbyś zestawić FZ1 z FZ6. Każdy z nich ma swoje zady i walety. Piszesz: lepsza. OK., ale lepsza do czego? :) Z tą ekstra ochroną przed wiatrem za tą owiewką też bym nie przesadzał. Wcale nie było lepiej niż w mojej FZ6S (a tu też rewelacji nie ma). Standardowe szyby są zwykle przykrótkie nieco i spełniają swoją rolę w ograniczonym zakresie - stąd taka bogata oferta szyb akcesoryjnych. Nie zauważyłem też by kanapa wyróżniała się na tle konkurencji pod względem twardości - ot, standard. Cytuj http://gomoto.tv/naszym motorem jest pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Nie zauważyłem też by kanapa wyróżniała się na tle konkurencji pod względem twardości - ot, standard. nasowaja sie wiec dwa wnioski, albo mam na siedzeniu mniej miesni albo moje 4 litery sa bardziej delikatne :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.