Skocz do zawartości

ogłoszenie do oceny - honda xbr 500


Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadaczy xbr

mam pytanie czy przy zakupie tego motocykla należy szczególnie zwrócić na coś uwagę, czy standardowo jak przy kupnie każdego innego moto

ponadto czy ten model posiada jakieś typowe usterki??

szukam pierwszego poważniejszego sprzętu, w sumie rozglądałem się za czymś innym, ale po lekturze paru tematów myślę że xbr 500 jest lepszym rozwiązaniem ze względu na prostotę konstrukcji i koszty eksploatacji, no i mimo swojego wieku trzeba przyznać że jest to stylowe i nietuzinkowe moto

na oku mam ten egzemplarz co o nim myślicie ze zdjęć, jak coś i tak będę brał mechanika który go obejrzy

http://moto.allegro.pl/item1019257438_hond...ch_drogach.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho to bardziej motocykl do niedzielnej przejazdzki niz cos na trase - slabe hamulce ,slabe zawieszenie , singiel z jego weiloma wadami , zalezy jeszcze ile latasz , ja osobiscie majac malo kasy wolal bym kupic cos z rodzaju CB 500 , GS 500 , albo Fazera 600. Fakt ze ladny , ale to juz wiekowa konstrukcja.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdze mało, w sumie to szukam sprzętu żeby polatać więcej

fazer 600- poza moim zasięgiem finansowym nie ma co się łudzić że ktoś odda dobrego fazera za +- 4 tyś

cb 500 i gs motocykle popularne ale większość motocykli jest po prostu zajeżdzona

 

nie potrzebuje jakiegoś demona prędkości, myślę że 44 koni dla takiego w sumie jeszcze początkującego wystarczy, chciałbym się pokulać ze 2 sezony popracować nad techniką

 

slabe hamulce ,slabe zawieszenie , singiel z jego weiloma wadami
ale według tego co wyczytałem są i plusy: prosty i tani w eksploatacji, żywotny silnik i mało tego jeździ (dla mnie na +)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

singiel zywotny ? chyba ze Dr Big 800 . Koles reanimuje taka XBR ke , ladny i zadki sprzet , ale majac kase wolal bym twina.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dorzucę swoje trzy grosze.

Swoją XBRkę zakupiłem w 2005r z licznikowym przebiegiem prawie 70 tys km. :eek:

Był to model 27 KM. W związku z tym na motocyklu było widać że ma swoje latka

Zaraz po zakupie dokonałem w nim: lakierowania baku, boczków i błotnika przedniego. Naklejki na tych elementach zostały pokryte lakierem bezbarwnym,

Wymieniłem łożyska w kołach, łożyska główki ramy, przewód hamulcowy w stalowym oplocie, opony (mitas), zostały dorobione z teflonu tuleje wahacza, zbiornik paliwa został oczyszczony wewnątrz i pokryty farbą. Silnik dostał nowe tarcze sprzęgła i sprężyny EBC. Po3 latach zmieniłem silnik na inny 27-konny z przebiegiem 12,5 tys km i zmieniłem wałek rozrządu na 44KM aby cieszyć się pełną mocą. Motocykl wyposażyłem w bagażniki boczne i tylny dedykowany do tego modelu.

Co mogę powiedzieć o tym modelu to to że jest łatwy w obsłudze, wszystkie czynności serwisowe przeprowadzałem we własnym zakresie i przy pomocy podstawowych narzędzi, pod warunkiem że nie ma się dwóch lewych łapek . Co do komfortu to solo jest prawie OK (przy moich 193cm) natomiast we dwójkę to już było ciasno i pasażerka narzekała na ciasnotę.

Co do usterek to musisz przysłuchać się dźwiękom dochodzącym z głowicy ponieważ wałek rozrządu jest na łożyskach osadzonych bezpośrednio w głowicy i wszelkie braki w dostawie oliwy do głowicy mogą powodować jej uszkodzenie, ale jeżeli w/w moto ma rzeczywiście 27tys km to nie powinieneś się obawiać. Co do stanu to nieoryginalne są lusterka, widać poprzedni właściciel wypolerował lewą pokrywę silnika, naklejki wyglądają na oryginalne. Polecam stronę http://www.xbr.de/ istna kopalnia wiedzy.

Jedno jest pewne jak go kupisz to będziesz mieć nietuzinkowe moto, rzadko występujące w „przyrodzie” które da wiele frajdy w jeżdżeniu a w serwisie i ewentualnych naprawach nie stracisz worka pieniędzy na „mechaników”.Przemawia za nim jeszcze coś : 1 cylinder = mniejsze wydatki , regulacja zaworów na śrubki, które to zrobisz w pół godziny nie prosząc się i nie szukając jak w innych konstrukcjach (GS500) płytek do regulacji zaworów. Co do głosów że ma słabe hamulce, słabe zawieszenie zwróć uwagę że moto jest konstrukcją z 85roku a nie współczesną i porównywanie go z CB 500 , GS 500 , albo Fazera 600 w ogóle nie ma sensu. Mnie przez 5lat jakoś te wady nie przeszkadzały, w zeszłym roku puściłem się w 3 trasy każda prawie po 1000km i zawsze wracałem nich zadowolony z tego jak sprawowało się moto( 4,5litra/100km przy prędkości 100-110km mówi samo za siebie). Jak coś więcej to na priw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki matata za konkretne informacje

teraz tylko muszę jeszcze jakiegoś mechanika z Mikołajek znaleźć i pojechać zobaczyć

a może macie namiary na jakiegoś speca z Mikołajek lub bliskich okolic godnego polecenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...