Skocz do zawartości

Luz walu w ETZ 251


Gość Rysiek24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szlif jest warty zrobienia ja zrobilem z przymusu bo mi pierscien pekl i rozwalil kawalek tloka po szlifie naprawde inne moto w od 70 na 5 ciagnie normalnie nie mulac sie przed szlifem od 90 i to bylo min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Kozik

OK. Panowie poprosze o jedna konkretna odpowiedz... DOBITNA. MZ ETZ 250 moze krecic sie do 8000 tys w trakcie jazdy... Czyli jak ktos chce na maxa odkrecic to jedynka, opor na manetce i 8000 sie (powinno) zameldowac na obrotomierzu. Mozna jezdzic z takimi predkosciami obrotowymi ???? Silnik sie nie rozleci ???? Do ilu kreca sie wasz silniki na trasie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli na luzie kreci sie do 8.000 a na biegu juz nie to albo masz zuzyty uklad tlok cylinder i ecia nie ma sily aby sie do 8 krecic albo cos ci blokuje w skrzyni albo kole zobacz czy lekko kreci sie tylnie kolo bez oporow chyba ze to cos w skrzyni sie zaciera moze lozysko na walku zdawczym ?? ale to juz sprawdzisz tylko po rozebraniu silnika

p.s wlacz bieg i na podnozkach rozkrec ecie to max obrotow i wtedy napisz co ci pokazal obrotomierz jesli rozkreca sie do 8 znaczylo by ze tylko uklad tlok-cylinder jesli nie to padlo lozysko w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Kozik

Silnik jest rozebrany od dwuch tygodni. Lorzyska sa raczej OK wiec cala wina po stronie tloka i cylindra. Ktos spitolil docietranie (?) Musze cos z tym zrobic bo pierwsze slysze ze ETZ moze gwizdac na np 6.500 .... ciekwe jak bedzie gadac z moim wydechem... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 5.200 to chyba jak zalejesz do swojej eci ropy wedlug ksiazki max moment 6000 max obr ok 8000

Sprawdzałeś na hamownii czy jak bo w książce co innego piszą (rys), to samo dotyczy max obrotów (rys). Po co kręcić silnik do 8tyś. jak powyżej powiedzmy 6 nic nie ma? Poza tym chyba każdy silnik ma swoje "czerwone pole" i zawcze jest ono na liczniku a nie poza skalą obrotomierza.

 

Rysunków nie ma bo za hu* nie mogę ich dołączyć :) . może jutro się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no walsnie z kasiazki wyczytalem ze moment od 4 do 6 a max ok 8 ale zdaje sie ze do 7 mozna ja krecic a po 2 obrotomierz wskazuje 8 jak podkrecisz manetke do konca powiedzmy ze ma drobne przeklamania ale przeciez nie oszukuiwal by o 2 tys obr.

i po 3 silniki 2 suwowe a tymbardziej w moto sa silnikami wysokoobrotowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>no walsnie z kasiazki wyczytalem ze moment od 4 do 6 a max ok 8 ale zdaje sie ze do 7 mozna ja krecic

 

chyba się pomyliłeś: co za producent by silnik tak robił żeby max moment był wyżej niż dopuszczalne obroty 8O

dane fabryczne: moc max 21KM przy 5500rpm a moment 27,4Nm przy 5500rpm

zalecane obroty 3500-5500rpm

zdjęć nie dołącze bo na razie się nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra w jakiej to ksiazce i na ktorej stronie jak to w Jeżdze motocyklem MZ :) to padaj strone to sam kukne ja wyczytalem to wlasnie z tej ksiazki na poczatku w tzw kursie jazdy temat jazda z wykozystaniem obrotomierza :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...