Skocz do zawartości

Honda cbr 600 f2-pomocy


Spidi600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po uszczelnieniu kolektorów wydechowych zrobiło się ciszej w silniku mojej cbr-ki , ale stukot przy przyspieszaniu i jezdzie w zakresie od 1-4 tys obr pozostał,co ciekawe na luzie silnik pracuje idealnie a i biegi prawidłowo wchodzą i nie przeskakują.Ostatnio zdiąłem przednią zębatkę i wrzucałem biegi i na każdym na powyższych obrotach słychać było jakby delikatne chrobotanie z okolicy wałka zdawczego (może to łożysko ma luz) ale wałek siedzi sztywno,więc chyba nie.Jakieś 2-3 tyskm zrobiłem na przeciągniętym łncuchu czy to mogło być przyczyną? Jesli coś komuś przychodzi do głowy to prosze pisac :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze powiedz czy jest to regularny stukot? i czy ma dźwięk metaliczny? Jeśli tak to nie to żebym straszył ale w mojej poprzedniej CBR taki właśnie stukot okazał się obruconą panewką... i podobnie jak u Ciebie najpierw stuki pojawiały się tylko pod obciążeniem a po jakimś czasie i na biegu jałowym... Czego Ci oczywiście nie życzę... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze powiedz czy jest to regularny stukot? i czy ma dźwięk metaliczny? Jeśli tak to nie to żebym straszył ale w mojej poprzedniej CBR taki właśnie stukot okazał się obruconą panewką... i podobnie jak u Ciebie najpierw stuki pojawiały się tylko pod obciążeniem a po jakimś czasie i na biegu jałowym... Czego Ci oczywiście nie życzę... :evil:

NO niestety ale jest jak mówisz jest to równy metaliczny stukot w miare przyspieszania nasilający się tyle że u mnie na jałowym jest narazie spokój.Jesli twoja diagnoza jest trafna to silnik na warsztat :banghead: a może orientujesz się jaki jest koszt nprawy.A czy u ciebie ten stukot też sie pojawiał tylko na małych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na początku było to zakres 1-3tys później wzrósł do 6 tys... a dalej nie było słychać już bo komin zagłuszał... Co do kosztów to w silnikach wysoko obrotowch raczej nie ma sensu naprawy panewek.. gdyż nikt nie da na to gwarancj że wytrzyma może wytrzymać 5tys km a może i 500km... Mi się udało sprzedać motocykl w takim stanie. Kolega natomiast w GPZ miał podobny kłopot i postanowił wyjąć silnik i sprzedać na części na czym jeszcze zarobił. Koszt silnika do F2 to ok 1000zł... Jeszcze pytanie do Ciebie czy stukot pojawia się również przy schodzeniu silnika z obrotów? Jeśli to panewka i będziesz tak jeździł to pewnie po jakimś czasie wywali korbowody przodem :icon_evil: ale najlepiej udaj się do mechanika żeby zbadał bo tak przez neta to trudno powiedzieć.. Panewka mogła Ci zacząć pukać w skutek przy pałowania niedogrzanego silnika lub zbyt małego poziomu oleju, ewentualnie przez jazdę na gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na początku było to zakres 1-3tys później wzrósł do 6 tys... a dalej nie było słychać już bo komin zagłuszał... Co do kosztów to w silnikach wysoko obrotowch raczej nie ma sensu naprawy panewek.. gdyż nikt nie da na to gwarancj że wytrzyma może wytrzymać 5tys km a może i 500km... Mi się udało sprzedać motocykl w takim stanie. Kolega natomiast w GPZ miał podobny kłopot i postanowił wyjąć silnik i sprzedać na części na czym jeszcze zarobił. Koszt silnika do F2 to ok 1000zł... Jeszcze pytanie do Ciebie czy stukot pojawia się również przy schodzeniu silnika z obrotów? Jeśli to panewka i będziesz tak jeździł to pewnie po jakimś czasie wywali korbowody przodem :icon_evil: ale najlepiej udaj się do mechanika żeby zbadał bo tak przez neta to trudno powiedzieć.. Panewka mogła Ci zacząć pukać w skutek przy pałowania niedogrzanego silnika lub zbyt małego poziomu oleju, ewentualnie przez jazdę na gumie.

Umnie z oorotów schodzi spokojnie,ale te stuki pojawiły sie niedawno i to może jest poczatek końca ,ale masz racje trzeba do mechanika jechać i oby to niebyło to ale jesli już to bedzie panewka to pewni pogonie moto w swiat.Jakby nie było dzieki za rady i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc objawy identyczne jak u mnie.. przy schodzeniu z obrotów cicho.. No ale życzę powodzenia. Mogły by być to zaworki ale to raczej takie klepanie nie stukanie no i ono również objawia się podczas schodzenia z obrotów. Możesz też domowym sposobem spróbować sprawdzić czy to panewka. Możesz spuścić olej i po szukać metalowych opiłków. I jeszcze raz życzę powodzenia.. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...