Spidi600 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam po uszczelnieniu kolektorów wydechowych zrobiło się ciszej w silniku mojej cbr-ki , ale stukot przy przyspieszaniu i jezdzie w zakresie od 1-4 tys obr pozostał,co ciekawe na luzie silnik pracuje idealnie a i biegi prawidłowo wchodzą i nie przeskakują.Ostatnio zdiąłem przednią zębatkę i wrzucałem biegi i na każdym na powyższych obrotach słychać było jakby delikatne chrobotanie z okolicy wałka zdawczego (może to łożysko ma luz) ale wałek siedzi sztywno,więc chyba nie.Jakieś 2-3 tyskm zrobiłem na przeciągniętym łncuchu czy to mogło być przyczyną? Jesli coś komuś przychodzi do głowy to prosze pisac :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trauma Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 jeszcze powiedz czy jest to regularny stukot? i czy ma dźwięk metaliczny? Jeśli tak to nie to żebym straszył ale w mojej poprzedniej CBR taki właśnie stukot okazał się obruconą panewką... i podobnie jak u Ciebie najpierw stuki pojawiały się tylko pod obciążeniem a po jakimś czasie i na biegu jałowym... Czego Ci oczywiście nie życzę... :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi600 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 jeszcze powiedz czy jest to regularny stukot? i czy ma dźwięk metaliczny? Jeśli tak to nie to żebym straszył ale w mojej poprzedniej CBR taki właśnie stukot okazał się obruconą panewką... i podobnie jak u Ciebie najpierw stuki pojawiały się tylko pod obciążeniem a po jakimś czasie i na biegu jałowym... Czego Ci oczywiście nie życzę... :evil: NO niestety ale jest jak mówisz jest to równy metaliczny stukot w miare przyspieszania nasilający się tyle że u mnie na jałowym jest narazie spokój.Jesli twoja diagnoza jest trafna to silnik na warsztat :banghead: a może orientujesz się jaki jest koszt nprawy.A czy u ciebie ten stukot też sie pojawiał tylko na małych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trauma Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 tak na początku było to zakres 1-3tys później wzrósł do 6 tys... a dalej nie było słychać już bo komin zagłuszał... Co do kosztów to w silnikach wysoko obrotowch raczej nie ma sensu naprawy panewek.. gdyż nikt nie da na to gwarancj że wytrzyma może wytrzymać 5tys km a może i 500km... Mi się udało sprzedać motocykl w takim stanie. Kolega natomiast w GPZ miał podobny kłopot i postanowił wyjąć silnik i sprzedać na części na czym jeszcze zarobił. Koszt silnika do F2 to ok 1000zł... Jeszcze pytanie do Ciebie czy stukot pojawia się również przy schodzeniu silnika z obrotów? Jeśli to panewka i będziesz tak jeździł to pewnie po jakimś czasie wywali korbowody przodem :icon_evil: ale najlepiej udaj się do mechanika żeby zbadał bo tak przez neta to trudno powiedzieć.. Panewka mogła Ci zacząć pukać w skutek przy pałowania niedogrzanego silnika lub zbyt małego poziomu oleju, ewentualnie przez jazdę na gumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi600 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 tak na początku było to zakres 1-3tys później wzrósł do 6 tys... a dalej nie było słychać już bo komin zagłuszał... Co do kosztów to w silnikach wysoko obrotowch raczej nie ma sensu naprawy panewek.. gdyż nikt nie da na to gwarancj że wytrzyma może wytrzymać 5tys km a może i 500km... Mi się udało sprzedać motocykl w takim stanie. Kolega natomiast w GPZ miał podobny kłopot i postanowił wyjąć silnik i sprzedać na części na czym jeszcze zarobił. Koszt silnika do F2 to ok 1000zł... Jeszcze pytanie do Ciebie czy stukot pojawia się również przy schodzeniu silnika z obrotów? Jeśli to panewka i będziesz tak jeździł to pewnie po jakimś czasie wywali korbowody przodem :icon_evil: ale najlepiej udaj się do mechanika żeby zbadał bo tak przez neta to trudno powiedzieć.. Panewka mogła Ci zacząć pukać w skutek przy pałowania niedogrzanego silnika lub zbyt małego poziomu oleju, ewentualnie przez jazdę na gumie. Umnie z oorotów schodzi spokojnie,ale te stuki pojawiły sie niedawno i to może jest poczatek końca ,ale masz racje trzeba do mechanika jechać i oby to niebyło to ale jesli już to bedzie panewka to pewni pogonie moto w swiat.Jakby nie było dzieki za rady i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trauma Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 więc objawy identyczne jak u mnie.. przy schodzeniu z obrotów cicho.. No ale życzę powodzenia. Mogły by być to zaworki ale to raczej takie klepanie nie stukanie no i ono również objawia się podczas schodzenia z obrotów. Możesz też domowym sposobem spróbować sprawdzić czy to panewka. Możesz spuścić olej i po szukać metalowych opiłków. I jeszcze raz życzę powodzenia.. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.