adek112 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) Witam, jestem początkującym użytkownikiem tego forum tak, więc proszę o wyrozumiałość… Otóż, posiadam motocykl marki Kawasaki model: GPX 600C, rocznik 1994 z nr.ramy: ZX600C602756 Nr.silnika ZX600AE0099948 Kupiłem ten model jako tak zwana „okazja” od gościa, który sprowadza motocykle z Niemiec. Stan wizualny (owiewek, lusterek, w stanie BDB…po rozłożeniu – ściągnięciu owiewek rama prosta, brak jakichkolwiek oznak spawania- malowania) Ale, w silniku… 1. motor normalnie odpala, widać że pracuje na 4 cylindry – (na ssaniu przy temp. Około 0° C z tłumików widać że bardzo kopci – dym koloru siwy-jasny) po spokojnym rozgrzaniu silnika (kiedy można wyłączyć ssanie)…silnik pracuje na 4 cylindry, po przekręceniu manetki przyśpiesza gwałtownie z tym że na wolnych obrotach można odczuć małe „falowanie” obrotów. 2. oprócz tego na wolnych obrotach słychać stukot dobiegający z okolicy jakby środka silnika, prawa strona…(trudno dokładnie zlokalizować miejsce tego stukotu – jestem laikiem w tej kwestii) – po podgazowniu (po przekręceniu manetki) stukot ten jakby częściowo ustępuje. Z początku myślałem, że jest to kwestia regulacji sprzęgła, ale sprzęgło normalnie pracuje – biegi wchodzą bez problemu nie ma żadnych szarpnięć, czy poślizgu sprzęgła. Mam do was kilka pytań, proszę o podpowiedź… - Czy ten stukot jest do usunięcia, może coś gdzieś trzeba wyregulować - wymienić. Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z Jawami, CZ 350…(ale to nie ta technologia). …(może hałasuje tzw. łańcuch przeniesienia napędu)… - Czy aby go wymienić trzeba „rozpoławiać” silnik??? - Jak sprawdzić czy silnik jest bardzo wyeksploatowany, czy mogę to zrobić w warunkach „domowych”(posiadam garaż). - Ile wynoszą luzy zaworowe w tych silnikach…też chyba je słychać, Na różnych forach internetowych doczytałem, że te silniki mają słabe panewki, głowicę… Stan oleju musi być zawsze na MAX poziomie… - a i tu mam jeszcze jedno pytanie (pytanie chyba „kultowe” – jaki olej wlewać do silniczka), - czy do skrzyni biegów też trzeba dolewać-wymieniać olej – jeśli tak (jaki najlepszy) - w tym modelu jest także układ chłodzenia…jakiego płynu dolewać (w zbiorniczku koło kierownicy) jest płyn koloru jasnego – wydaje się lekko żółtawy. - Ile może kosztować taka naprawa, regulacja zaworów, synchronizacja gazników, wymiana filtrów, w razie czego wymiana łańcuszka rozrządu. Może ktoś z was robił takowy przegląd – serwis tego moto podacie kosztorys ( robocizna + części). Jestem ze Śląska, gdzie u nas znajdują się serwisy Kawasaki… gdzie robią najlepiej (z waszego doświadczenia) Proszę o w miarę wyczerpującą odpowiedź mam 32 lata, ten motor ma mi służyć na wypady z żoną w góry (Piwniczna 230km z Bytomia), nie mam „ułańskiej” fantazji i charakterku 18 latka, chciałbym tym motorkiem pojeździć spokojnie przynajmniej jakieś 3-4 sezony. Z poważaniem. (początkujący, nowicjusz) adek112 mail: [email protected] gg. 1606361 Edytowane 18 Lutego 2009 przez adek112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) Ten dym kiedy jest zimno to tylko para wodna, na wolnych obrotach halasuje kosz sprzela, nic strasznego. Obroty faluj aw jakim zakresie? Co do oleju itd, to znasz jakas przeslzosc moto? Przebieg realny? A nr silnika i ramy nam tu nie potrzebne;) Edytowane 18 Lutego 2009 przez PiotrekRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adek112 Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) Ten dym kiedy jest zimno to tylko para wodna, na wolnych obrotach halasuje kosz sprzela, nic strasznego. Obroty faluj aw jakim zakresie? Co do oleju itd, to znasz jakas przeslzosc moto? Przebieg realny? A nr silnika i ramy nam tu nie potrzebne;) ....... Dzięki za odzew… A jeszcze jedno…zapomniałem dopisać, jak silnik jest rozgrzany to po wyłączeniu zapłonu, silnik za bardzo nie daje się uruchomić…jak ostygnie „łapie” - zapala od razu To falowanie na ciepłym – rozgrzanym silniku oscyluje między 1000-1200… Piszesz, że to może być kosz sprzęgła…już kukam na Allegro…może coś znajdę dobrego, A przebiegu (realnego) nie znam na zegarze jest podana wartość 14768 km, ale z tym rocznikiem (1994) nie chce się mi w to wierzyć. Niestety przeszłości moto nie znam – sprowadzony z Niemiec…wymeldowany z Niemieckiego Urzędu dokładnie 9.2008 A papiery serwisowe (taka książeczka) – ostatnia data serwisowani tego moto jest na 22.7.1997…kurcze prehistoria… Edytowane 18 Lutego 2009 przez adek112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.