adek112 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) Witam, jestem początkującym użytkownikiem tego forum tak, więc proszę o wyrozumiałość… Otóż, posiadam motocykl marki Kawasaki model: GPX 600C, rocznik 1994 z nr.ramy: ZX600C602756 Nr.silnika ZX600AE0099948 Kupiłem ten model jako tak zwana „okazja” od gościa, który sprowadza motocykle z Niemiec. Stan wizualny (owiewek, lusterek, w stanie BDB…po rozłożeniu – ściągnięciu owiewek rama prosta, brak jakichkolwiek oznak spawania- malowania) Ale, w silniku… 1. motor normalnie odpala, widać że pracuje na 4 cylindry – (na ssaniu przy temp. Około 0° C z tłumików widać że bardzo kopci – dym koloru siwy-jasny) po spokojnym rozgrzaniu silnika (kiedy można wyłączyć ssanie)…silnik pracuje na 4 cylindry, po przekręceniu manetki przyśpiesza gwałtownie z tym że na wolnych obrotach można odczuć małe „falowanie” obrotów. 2. oprócz tego na wolnych obrotach słychać stukot dobiegający z okolicy jakby środka silnika, prawa strona…(trudno dokładnie zlokalizować miejsce tego stukotu – jestem laikiem w tej kwestii) – po podgazowniu (po przekręceniu manetki) stukot ten jakby częściowo ustępuje. Z początku myślałem, że jest to kwestia regulacji sprzęgła, ale sprzęgło normalnie pracuje – biegi wchodzą bez problemu nie ma żadnych szarpnięć, czy poślizgu sprzęgła. Mam do was kilka pytań, proszę o podpowiedź… - Czy ten stukot jest do usunięcia, może coś gdzieś trzeba wyregulować - wymienić. Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z Jawami, CZ 350…(ale to nie ta technologia). …(może hałasuje tzw. łańcuch przeniesienia napędu)… - Czy aby go wymienić trzeba „rozpoławiać” silnik??? - Jak sprawdzić czy silnik jest bardzo wyeksploatowany, czy mogę to zrobić w warunkach „domowych”(posiadam garaż). - Ile wynoszą luzy zaworowe w tych silnikach…też chyba je słychać, Na różnych forach internetowych doczytałem, że te silniki mają słabe panewki, głowicę… Stan oleju musi być zawsze na MAX poziomie… - a i tu mam jeszcze jedno p