kamikazze Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Czołem. W mojej apce mam standartowe przełożenie 17/42. Czy ktoś z was ma doświadczenie z krótszym przełożeniem w RSV, np. 16/42 lub 15/42, a może nawet 15/43 i więcej? Możecie jakieś polecić? Zaznaczam że 90% użytkowania to drogi krajowe z czego duża część to czeskie winkle. Chodzi mi oczywiście o dodatkowe poprawienie zrywności motóru no i żeby już nie szarpał przy 100-120 kmh na 6 biegu. sprawdzałem tu www.gearingcommander.com , ale to tylko suche dane, chodzi mi o wasze subiektywne odczucie/doświadczenie. pozdro Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazer72 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Jako Wujek Dobra Rada przesyłam Ci link do "paru" postów w temacie http://www.apriliaforum.com/forums/search....earchid=2653195 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Jako Wujek Dobra Rada przesyłam Ci link do "paru" postów w temacie http://www.apriliaforum.com/forums/search....earchid=2653195 "Sorry - no matches. Please try some different terms. " Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Desmo- korek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 A z ktorego roku masz Apke? ja mam z 2006 w tam standartowe przelozenie to 16/40- wg use+maintenance book tez jest 16/40. Ja przy zmianie napedu zalozylem 16/42 i to jest to !!! Moto idzie z garsci az milo, i pomimo Pirelli Diablo CORSA potrafi powywijac tylem. Wg. mnie jest to dory kompromis miedzy przyspieszeniem a predkoscia max oraz spalaniem. Na tym przelozeniu zdarzylo mi sie robic ponad 1000 km w jeden dzien, zaliczyc Faaker See w Austrii i poszalec na winklach w Alpach. Przy tym przelozeniu spalanie mam na poziomie 6,5 l/100. A dodam ze mam kominy przelotowe i filtr K&N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 A z ktorego roku masz Apke? ja mam z 2006 w tam standartowe przelozenie to 16/40- wg use+maintenance book tez jest 16/40. Ja przy zmianie napedu zalozylem 16/42 i to jest to !!! Moto idzie z garsci az milo, i pomimo Pirelli Diablo CORSA potrafi powywijac tylem. Wg. mnie jest to dory kompromis miedzy przyspieszeniem a predkoscia max oraz spalaniem. Na tym przelozeniu zdarzylo mi sie robic ponad 1000 km w jeden dzien, zaliczyc Faaker See w Austrii i poszalec na winklach w Alpach. Przy tym przelozeniu spalanie mam na poziomie 6,5 l/100. A dodam ze mam kominy przelotowe i filtr K&N. moja jest z 2001 i tam na bank jest 17/42, takie też mam założone. na zagranicznych forach ludzie piszą, że jeden ząb mniej z przodu to tak jak 3 zęby więcej z tyłu. Ja początkowo też chciałem z tyłu dodać 2 zęby ale problem w tym że musiałbym zrobić zębatkę na zamówienie bo w akcesoryjnych takich nie ma. mają tylko mniejsze na przód. Tak więc waham się między 15 a 16 z przodu nie powiększając tyłu. Z tego co piszesz wnioskuję że po zmianie przełożenia udało Ci się zejść ze spalaniem i podjrzewam że moto przestało szarpać na niskich obrotach? kominy mam akry przelotowe i K&N też jest :buttrock: Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazer72 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 No to jak nie działa zróbmy tak http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=12 no i wpisz "gearing" w szukajce (ale to na pewno wiesz) ja u siebie zrobiłem 15/40 (zębatkę 15 dostałem razem z moto jako "track use only") i jest baja, podobnie jak u Desmo (chociaż poniżej 9/100 nigdy nie udało mi się zejść) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NINJA1977 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Sprawdź ten link : http://www.gearingcommander.com/ Może się w czymś przyda A propos - Bart jeżdziłeś na seryjnej zębatce czy od razu miałeś 15 założoną ? Czytałem że na 15 jeździ się dużo lepiej. A jakie według ciebie są praktyczne różnice ?? Ja u siebie mam 16 i chciałbym założyć 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazer72 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Jeździłem przez chwilę na 16 i I mapie, najpierw zmieniłem na 15,a po jakimś czasie wydłubałem tłumiki i zmieniłem mapę na II. Różnice: po zmianie zębatki prawie zniknęło szarpanie na niskich obrotach i jeździe w korku (wiesz, klasyczny kangurek był albo jedziesz albo nie jedziesz), po zmianie mapy i wydłubaniu tłumików zupełnie zniknął problem niskich obrotów i niskiego biegu (możesz dowolnie modulować gazem obroty i moto ładnie się wkręca, bez szarpania, dławienia itp) w korku prawie jak skuter ;) , wzrosło spalanie (bogatsza mieszanka), na wyższych obrotach jest szatan nie kogut, no i "troszeczkę" wzrósł hałas :)) http://pl.youtube.com/watch?v=btyQZUsNB0w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Sprawdź ten link : http://www.gearingcommander.com/ Może się w czymś przyda A propos - Bart jeżdziłeś na seryjnej zębatce czy od razu miałeś 15 założoną ? Czytałem że na 15 jeździ się dużo lepiej. A jakie według ciebie są praktyczne różnice ?? Ja u siebie mam 16 i chciałbym założyć 15. na gearingcommander sprawdzałem (zresztą pisałem o tym w pierwszym poście). suche dane to jedno, a chciałem spytać jak jest z waszymi odczuciami. tak czy siak zakładam 15 na przód i 44 na tył (oryginał ma 17/42) pozdro Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 na gearingcommander sprawdzałem (zresztą pisałem o tym w pierwszym poście). suche dane to jedno, a chciałem spytać jak jest z waszymi odczuciami. tak czy siak zakładam 15 na przód i 44 na tył (oryginał ma 17/42) pozdro no i jak działałeś coś z przełożeniem???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 no i jak działałeś coś z przełożeniem???? W przyszłym tygodniu zakładam nowy napęd. W naszym zacnym kraju nie ma większych zębatek na tył do rsv. Można co prawda "dać zrobić", ale drogo chcą, więc odpuściłem. Dostępna była tylko mniejsza na przód - 16 zębów i taką zakładam. Czyli w sumie 16 przód i 42 tył, nie spodziewam się drastycznej różnicy, ale może wystarczy. Zobaczymy. :crossy: Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 W przyszłym tygodniu zakładam nowy napęd. W naszym zacnym kraju nie ma większych zębatek na tył do rsv. Można co prawda "dać zrobić", ale drogo chcą, więc odpuściłem. Dostępna była tylko mniejsza na przód - 16 zębów i taką zakładam. Czyli w sumie 16 przód i 42 tył, nie spodziewam się drastycznej różnicy, ale może wystarczy. Zobaczymy. :crossy: Aha to czekam na Twoje wrażenia :biggrin: :bigrazz: :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 zmieniłem już przełożenie na 16/42 i jest ok, ale lepiej byłoby jeszcze trochę skrócić. moto jest bardziej zrywne, ale nie jest to drastyczna różnica. wcześniej np. przy 4000obr/min na 6 biegu miałem 113kmh teraz przy 4000obr/min na 6 biegu miałem 107kmh generalnie nie ma już tak mocnego szarpania na małych obrotach i o to m.in. mi chodziło :bigrazz: Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 (edytowane) Ja np w Falco mam bodajze 16/41. Popularnym moden jest zmniejszenie przodu to 15tu, ale ostatnio jednemu kolesiowi na forum polecial lancuch. Wina obarczano rowniez zmniejszenie zebatki do 15. Samemu pewnie zainwestuje w tyl 43, ale to jak przyjdzie czas na wymiane. Pzdr Dyzio EDIT: Tutaj jest troszke na ten temat http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=164218 Co prawda o Falco, ale jest kilka wzmianek o rsv Edytowane 25 Marca 2009 przez dyziowg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.