Skocz do zawartości

przełożenie w RSV


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

 

W mojej apce mam standartowe przełożenie 17/42. Czy ktoś z was ma doświadczenie z krótszym przełożeniem w RSV, np. 16/42 lub 15/42, a może nawet 15/43 i więcej?

Możecie jakieś polecić?

 

Zaznaczam że 90% użytkowania to drogi krajowe z czego duża część to czeskie winkle. Chodzi mi oczywiście o dodatkowe poprawienie zrywności motóru no i żeby już nie szarpał przy 100-120 kmh na 6 biegu.

 

sprawdzałem tu www.gearingcommander.com , ale to tylko suche dane, chodzi mi o wasze subiektywne odczucie/doświadczenie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorego roku masz Apke? ja mam z 2006 w tam standartowe przelozenie to 16/40- wg use+maintenance book tez jest 16/40. Ja przy zmianie napedu zalozylem 16/42 i to jest to !!! Moto idzie z garsci az milo, i pomimo Pirelli Diablo CORSA potrafi powywijac tylem. Wg. mnie jest to dory kompromis miedzy przyspieszeniem a predkoscia max oraz spalaniem. Na tym przelozeniu zdarzylo mi sie robic ponad 1000 km w jeden dzien, zaliczyc Faaker See w Austrii i poszalec na winklach w Alpach. Przy tym przelozeniu spalanie mam na poziomie 6,5 l/100. A dodam ze mam kominy przelotowe i filtr K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorego roku masz Apke? ja mam z 2006 w tam standartowe przelozenie to 16/40- wg use+maintenance book tez jest 16/40. Ja przy zmianie napedu zalozylem 16/42 i to jest to !!! Moto idzie z garsci az milo, i pomimo Pirelli Diablo CORSA potrafi powywijac tylem. Wg. mnie jest to dory kompromis miedzy przyspieszeniem a predkoscia max oraz spalaniem. Na tym przelozeniu zdarzylo mi sie robic ponad 1000 km w jeden dzien, zaliczyc Faaker See w Austrii i poszalec na winklach w Alpach. Przy tym przelozeniu spalanie mam na poziomie 6,5 l/100. A dodam ze mam kominy przelotowe i filtr K&N.

 

moja jest z 2001 i tam na bank jest 17/42, takie też mam założone.

na zagranicznych forach ludzie piszą, że jeden ząb mniej z przodu to tak jak 3 zęby więcej z tyłu.

Ja początkowo też chciałem z tyłu dodać 2 zęby ale problem w tym że musiałbym zrobić zębatkę na zamówienie bo w akcesoryjnych takich nie ma. mają tylko mniejsze na przód. Tak więc waham się między 15 a 16 z przodu nie powiększając tyłu.

Z tego co piszesz wnioskuję że po zmianie przełożenia udało Ci się zejść ze spalaniem i podjrzewam że moto przestało szarpać na niskich obrotach?

 

kominy mam akry przelotowe i K&N też jest :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie działa zróbmy tak

 

http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=12

 

no i wpisz "gearing" w szukajce (ale to na pewno wiesz)

 

ja u siebie zrobiłem 15/40 (zębatkę 15 dostałem razem z moto jako "track use only") i jest baja, podobnie jak u Desmo (chociaż poniżej 9/100 nigdy nie udało mi się zejść)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdź ten link :

 

http://www.gearingcommander.com/

 

Może się w czymś przyda

 

A propos - Bart jeżdziłeś na seryjnej zębatce czy od razu miałeś 15 założoną ? Czytałem że na 15 jeździ się dużo lepiej. A jakie według ciebie są praktyczne różnice ??

Ja u siebie mam 16 i chciałbym założyć 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez chwilę na 16 i I mapie, najpierw zmieniłem na 15,a po jakimś czasie wydłubałem tłumiki i zmieniłem mapę na II.

Różnice: po zmianie zębatki prawie zniknęło szarpanie na niskich obrotach i jeździe w korku (wiesz, klasyczny kangurek był albo jedziesz albo nie jedziesz), po zmianie mapy i wydłubaniu tłumików zupełnie zniknął problem niskich obrotów i niskiego biegu (możesz dowolnie modulować gazem obroty i moto ładnie się wkręca, bez szarpania, dławienia itp) w korku prawie jak skuter ;) , wzrosło spalanie (bogatsza mieszanka), na wyższych obrotach jest szatan nie kogut, no i "troszeczkę" wzrósł hałas :))

http://pl.youtube.com/watch?v=btyQZUsNB0w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ten link :

 

http://www.gearingcommander.com/

 

Może się w czymś przyda

 

A propos - Bart jeżdziłeś na seryjnej zębatce czy od razu miałeś 15 założoną ? Czytałem że na 15 jeździ się dużo lepiej. A jakie według ciebie są praktyczne różnice ??

Ja u siebie mam 16 i chciałbym założyć 15.

 

na gearingcommander sprawdzałem (zresztą pisałem o tym w pierwszym poście). suche dane to jedno, a chciałem spytać jak jest z waszymi odczuciami.

tak czy siak zakładam 15 na przód i 44 na tył (oryginał ma 17/42)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

na gearingcommander sprawdzałem (zresztą pisałem o tym w pierwszym poście). suche dane to jedno, a chciałem spytać jak jest z waszymi odczuciami.

tak czy siak zakładam 15 na przód i 44 na tył (oryginał ma 17/42)

pozdro

 

no i jak działałeś coś z przełożeniem????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i jak działałeś coś z przełożeniem????

 

W przyszłym tygodniu zakładam nowy napęd.

W naszym zacnym kraju nie ma większych zębatek na tył do rsv. Można co prawda "dać zrobić", ale drogo chcą, więc odpuściłem.

Dostępna była tylko mniejsza na przód - 16 zębów i taką zakładam.

Czyli w sumie 16 przód i 42 tył, nie spodziewam się drastycznej różnicy, ale może wystarczy. Zobaczymy. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W przyszłym tygodniu zakładam nowy napęd.

W naszym zacnym kraju nie ma większych zębatek na tył do rsv. Można co prawda "dać zrobić", ale drogo chcą, więc odpuściłem.

Dostępna była tylko mniejsza na przód - 16 zębów i taką zakładam.

Czyli w sumie 16 przód i 42 tył, nie spodziewam się drastycznej różnicy, ale może wystarczy. Zobaczymy. :crossy:

 

 

Aha to czekam na Twoje wrażenia :biggrin: :bigrazz: :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem już przełożenie na 16/42 i jest ok, ale lepiej byłoby jeszcze trochę skrócić.

moto jest bardziej zrywne, ale nie jest to drastyczna różnica.

wcześniej np. przy 4000obr/min na 6 biegu miałem 113kmh

teraz przy 4000obr/min na 6 biegu miałem 107kmh

generalnie nie ma już tak mocnego szarpania na małych obrotach i o to m.in. mi chodziło :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np w Falco mam bodajze 16/41.

Popularnym moden jest zmniejszenie przodu to 15tu, ale ostatnio jednemu kolesiowi na forum polecial lancuch. Wina obarczano rowniez zmniejszenie zebatki do 15.

Samemu pewnie zainwestuje w tyl 43, ale to jak przyjdzie czas na wymiane.

 

Pzdr

Dyzio

 

EDIT:

Tutaj jest troszke na ten temat http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=164218

Co prawda o Falco, ale jest kilka wzmianek o rsv

Edytowane przez dyziowg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...