Bolomast Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Witam serdecznie na mojej aukcji. Do sprzedania mam Opla Calibrę 2.0 8v z 1996 roku. Samochód ten nabyłem kilka miesięcy temu i przygotowywałem typowo pod siebie, wymieniając m.in. niezbędne płyny eksploatacyjne, opony, czy uszkodzoną nagrzewnicę. Ponadto samochód został gruntownie posprzątany w środku, a także wyprana została tapicerka. Wymieniłem również przedni zderzak, ponieważ poprzedni był niestety typowy dla samochodów z serii 'Wieś Tuning'...Auto jest bardzo zadbane i dopieszczone, ponieważ - jak wspomniałem wcześniej - miałem co do niego trochę inne plany, jednak po części z powodów finansowych, a po części z powodu zmiany planów na przyszłość muszę go z żalem sprzedać. Calibra wyróżnia się z tłumu przede wszystkim dzięki niecodziennemu malowaniu - nadwozie łącznie ze zderzakami pomalowane jest na fioletowy metalik, dach i boczne słupki są natomiast w kolorze czarnym. W połączeniu z przyciemnionymi szybami bocznymi (tylnymi) i tylną tworzy to naprawdę niesamowity efekt i trudno jest przejść obok tego samochodu obojętnie. Ponadto samochód stoi na 16-calowych felgach Borbeta i oponach 205 z przodu oraz 215 z tyłu. Efektu dopełnia obniżone o ok. 55mm zawieszenie, doskonale trzymające samochód w zakrętach. W połączeniu z takimi oponami samochód zachowuje się jak olbrzymi gokart na krętych drogach. Dzięki tym zmianom auto jest również bardzo stabilne przy wyższych prędkościach.Niestety przy takim zawieszeniu należy się liczyć z mniejszym komfortem jazdy na dziurawych trasach, ale nie ma cudów - albo F1 albo S-Klasa Oprócz felg i malowania samochód wizualnie to full oryginał - bez żadnych lexusów z tyłu, czy angel-eysów z przodu. Nie uświadczy się tutaj także kilogramów szpachli, czy ospojlerowania godnego bolidu wyścigowego. Przednie światła zostały jedynie doposażone w żarniki ksenonowe ukryte za soczewkami, dzięki czemu widoczność w nocy jest naprawdę znakomita. Światła były ustawiane na stacji diagnostycznej, a spryskiwacze reflektorów są 'w drodze' Jestem drugim właścicielem samochodu w Polsce, wcześniej jeździł on po niemieckich drogach i tam przeszedł całkiem przyzwoity mechaniczny tuning, mianowicie zmienione zostały: - tarcze hamulcowe z przodu oraz z tyłu na nacinane i wentylowane. Dodatkowo zmienione są przednie zaciski- wałek rozrządu o agresywniejszej charakterystyce pracy- strumienica- tłumik końcowy, który wydaje z siebie ładny basowy dźwięk, który jednak nie męczy ani pasażerów samochodu, ani otoczenia - nie jest to zwykła rura z dziurą do 'buczenia'- sportowe sprzęgło- sportowe zawieszenie - wspominałem o nim wcześniej- elektryczne szyby z przodu - instalacja nie jest fabryczna, jednak wszystko działa jak najbardziej ok - elektrycznie regulowane lusterka - jak najbardziej działająca fabryczna instalacja- żarniki ksenonowe - wyregulowane prawidłowo, świecą naprawdę super. Gdyby komuś nie odpowiadały, bez problemu można wrócić do tradycyjnych żarówek, jednak z ksenonami ten samochód prezentuje się naprawdę wyśmienicie.- felgi Borbeta - klasyka gatunku - ABS - no to to już było akurat od fabryki Warto również wspomnieć o instalacji audio, która naprawdę 'daje radę': - radio sony kameleon CDX M600R- dwa głośniki niskotonowe z przodu i z tyłu + dwa głośniki wysokotonowe z przodu + dwa głośniki dwudrożne w tylnej półce- wzmacniacz Blaupunkt 4x80WATT RMS \ 2x 160WATT RMS wszystko przy 4 omach Silnik 2.0 8v znamionowo ma 115 KM, jednak po tych zmianach moc szacowałbym ostrożnie na jakieś 125-130 KM. Ośmiozaworowe jednostki Opla znane są ze swojej niskiej awaryjności i długowieczności. Silnik na chwilę obecną nie bierze grama oleju przy normalnej jeździe (jeśli będzie się go kręcić pod czerwone pole, to z pewnością trochę chlapnie, jednak będzie to standardowe zużycie przy takim obciążeniu), nie kopci, nie dymi, odpala od razu, bez żadnych problemów z rozruchem. Biegi wchodzą bezproblemowo, skrzynia nie wymaga żadnej regulacji, itp. Zapewniam, iż nie należy się obawiać takiego przebiegu, ponieważ ani w środku ani na zewnątrz samochodu nie ma żadnych znaczących śladów zużycia i nikt nie będzie w stanie stwierdzić faktycznego przebiegu tego auta. Jest to naprawdę zadbany egzemplarz.Spalanie kształtuje się na poziomie 7-9 litrów benzyny w trasie (naturalnie zależy to od stylu jazdy) oraz ok. 10-12 litrami w mieście. Wiele w tej materii jednak zależy od warunków jazdy i sposobu jazdy kierowcy. Rozsądnym rozwiązaniem byłby montaż sekwencyjnej instalacji gazowej, która pozwala na spore oszczędności, nie niszcząc przy tym silnika. Ja miałem w planach montaż 'gazu', jednak prawdopodobnie nie będę już miał okazji ich zrealizować. Z wad samochodu przede wszystkim należy wspomnieć o wnętrzu. To, co od razu rzuca się w oczy, to podsufitka. Niestety poprzedni właściciel (?) niezbyt udolnie zdejmował podsufitkę, w wyniku czego jest ona dosyć solidnie uszkodzona. Wymiana tego elementu zajmuje jednak nawet niedoświadczonemu użytkownikowi ok. 1 godziny (kilka śrubek, lampka do podświetlenia wnętrza i już podsufitka jest wolna), a koszt nowej (używanej) w dobrym stanie to ok. 100 zł, więc nie majątek.Drugą widoczną usterką jest pęknięcie na środku deski rozdzielczej przy podszybiu. Jak do tego doszło, to sam k... nie wiem, bo samochód z całą pewnością nie miał solidnego dzwona, za co dam sobie obciąć rękę :wink: Dowodem tego mogą być np. nie wyciągnięte pasy bezpieczeństwa, czy nie wystrzelone napinacze pasów. Całe są także Airbagi (można zwrócić uwagę na kolejność gaśnięcia kontrolek - ta od Airbagu gaśnie niezależne od innych, w odpowiednim momencie), więc pochodzenie owego pęknięcia jest dla mnie lekką niewiadomąPonadto samochód gdzieniegdzie ma drobne ryski i skromny odprysk lakieru na tylnym zderzaku (pamiątka z parkingu przez supermarketem...), ale to wszystko naprawdę pierdoły do poprawienia w jedno popołudnie. Istnieje możliwości zamiany na motocykl lub diesla (alternatywnie oszczędną benzynę) cena 8000 PLN W razie wątpliwości i pytań, bardzo proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy: 0 601 998 288 lub 0 508 856 320 [email protected] Pozdrawiam i zapraszam :icon_mrgreen: Link do zdjęć ---> http://bolomast.fotosik.pl/albumy/479875.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.