Skocz do zawartości

calibra - sprzedam lub zamienię na moto


Bolomast
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na mojej aukcji.

 

Do sprzedania mam Opla Calibrę 2.0 8v z 1996 roku. Samochód ten nabyłem kilka miesięcy temu i przygotowywałem typowo pod siebie, wymieniając m.in. niezbędne płyny eksploatacyjne, opony, czy uszkodzoną nagrzewnicę. Ponadto samochód został gruntownie posprzątany w środku, a także wyprana została tapicerka. Wymieniłem również przedni zderzak, ponieważ poprzedni był niestety typowy dla samochodów z serii 'Wieś Tuning'...

Auto jest bardzo zadbane i dopieszczone, ponieważ - jak wspomniałem wcześniej - miałem co do niego trochę inne plany, jednak po części z powodów finansowych, a po części z powodu zmiany planów na przyszłość muszę go z żalem sprzedać.

 

Calibra wyróżnia się z tłumu przede wszystkim dzięki niecodziennemu malowaniu - nadwozie łącznie ze zderzakami pomalowane jest na fioletowy metalik, dach i boczne słupki są natomiast w kolorze czarnym. W połączeniu z przyciemnionymi szybami bocznymi (tylnymi) i tylną tworzy to naprawdę niesamowity efekt i trudno jest przejść obok tego samochodu obojętnie. Ponadto samochód stoi na 16-calowych felgach Borbeta i oponach 205 z przodu oraz 215 z tyłu. Efektu dopełnia obniżone o ok. 55mm zawieszenie, doskonale trzymające samochód w zakrętach. W połączeniu z takimi oponami samochód zachowuje się jak olbrzymi gokart na krętych drogach. Dzięki tym zmianom auto jest również bardzo stabilne przy wyższych prędkościach.

Niestety przy takim zawieszeniu należy się liczyć z mniejszym komfortem jazdy na dziurawych trasach, ale nie ma cudów - albo F1 albo S-Klasa

 

Oprócz felg i malowania samochód wizualnie to full oryginał - bez żadnych lexusów z tyłu, czy angel-eysów z przodu. Nie uświadczy się tutaj także kilogramów szpachli, czy ospojlerowania godnego bolidu wyścigowego. Przednie światła zostały jedynie doposażone w żarniki ksenonowe ukryte za soczewkami, dzięki czemu widoczność w nocy jest naprawdę znakomita. Światła były ustawiane na stacji diagnostycznej, a spryskiwacze reflektorów są 'w drodze'

 

Jestem drugim właścicielem samochodu w Polsce, wcześniej jeździł on po niemieckich drogach i tam przeszedł całkiem przyzwoity mechaniczny tuning, mianowicie zmienione zostały:

 

- tarcze hamulcowe z przodu oraz z tyłu na nacinane i wentylowane. Dodatkowo zmienione są przednie zaciski

- wałek rozrządu o agresywniejszej charakterystyce pracy

- strumienica

- tłumik końcowy, który wydaje z siebie ładny basowy dźwięk, który jednak nie męczy ani pasażerów samochodu, ani otoczenia - nie jest to zwykła rura z dziurą do 'buczenia'

- sportowe sprzęgło

- sportowe zawieszenie - wspominałem o nim wcześniej

- elektryczne szyby z przodu - instalacja nie jest fabryczna, jednak wszystko działa jak najbardziej ok

- elektrycznie regulowane lusterka - jak najbardziej działająca fabryczna instalacja

- żarniki ksenonowe - wyregulowane prawidłowo, świecą naprawdę super. Gdyby komuś nie odpowiadały, bez problemu można wrócić do tradycyjnych żarówek, jednak z ksenonami ten samochód prezentuje się naprawdę wyśmienicie.

- felgi Borbeta - klasyka gatunku

- ABS - no to to już było akurat od fabryki

 

Warto również wspomnieć o instalacji audio, która naprawdę 'daje radę':

 

- radio sony kameleon CDX M600R

- dwa głośniki niskotonowe z przodu i z tyłu + dwa głośniki wysokotonowe z przodu + dwa głośniki dwudrożne w tylnej półce

- wzmacniacz Blaupunkt 4x80WATT RMS \ 2x 160WATT RMS wszystko przy 4 omach

 

Silnik 2.0 8v znamionowo ma 115 KM, jednak po tych zmianach moc szacowałbym ostrożnie na jakieś 125-130 KM. Ośmiozaworowe jednostki Opla znane są ze swojej niskiej awaryjności i długowieczności. Silnik na chwilę obecną nie bierze grama oleju przy normalnej jeździe (jeśli będzie się go kręcić pod czerwone pole, to z pewnością trochę chlapnie, jednak będzie to standardowe zużycie przy takim obciążeniu), nie kopci, nie dymi, odpala od razu, bez żadnych problemów z rozruchem. Biegi wchodzą bezproblemowo, skrzynia nie wymaga żadnej regulacji, itp. Zapewniam, iż nie należy się obawiać takiego przebiegu, ponieważ ani w środku ani na zewnątrz samochodu nie ma żadnych znaczących śladów zużycia i nikt nie będzie w stanie stwierdzić faktycznego przebiegu tego auta. Jest to naprawdę zadbany egzemplarz.

Spalanie kształtuje się na poziomie 7-9 litrów benzyny w trasie (naturalnie zależy to od stylu jazdy) oraz ok. 10-12 litrami w mieście. Wiele w tej materii jednak zależy od warunków jazdy i sposobu jazdy kierowcy. Rozsądnym rozwiązaniem byłby montaż sekwencyjnej instalacji gazowej, która pozwala na spore oszczędności, nie niszcząc przy tym silnika. Ja miałem w planach montaż 'gazu', jednak prawdopodobnie nie będę już miał okazji ich zrealizować.

 

Z wad samochodu przede wszystkim należy wspomnieć o wnętrzu. To, co od razu rzuca się w oczy, to podsufitka. Niestety poprzedni właściciel (?) niezbyt udolnie zdejmował podsufitkę, w wyniku czego jest ona dosyć solidnie uszkodzona. Wymiana tego elementu zajmuje jednak nawet niedoświadczonemu użytkownikowi ok. 1 godziny (kilka śrubek, lampka do podświetlenia wnętrza i już podsufitka jest wolna), a koszt nowej (używanej) w dobrym stanie to ok. 100 zł, więc nie majątek.

Drugą widoczną usterką jest pęknięcie na środku deski rozdzielczej przy podszybiu. Jak do tego doszło, to sam k... nie wiem, bo samochód z całą pewnością nie miał solidnego dzwona, za co dam sobie obciąć rękę :wink: Dowodem tego mogą być np. nie wyciągnięte pasy bezpieczeństwa, czy nie wystrzelone napinacze pasów. Całe są także Airbagi (można zwrócić uwagę na kolejność gaśnięcia kontrolek - ta od Airbagu gaśnie niezależne od innych, w odpowiednim momencie), więc pochodzenie owego pęknięcia jest dla mnie lekką niewiadomą

Ponadto samochód gdzieniegdzie ma drobne ryski i skromny odprysk lakieru na tylnym zderzaku (pamiątka z parkingu przez supermarketem...), ale to wszystko naprawdę pierdoły do poprawienia w jedno popołudnie.

 

Istnieje możliwości zamiany na motocykl lub diesla (alternatywnie oszczędną benzynę)

 

cena 8000 PLN

 

W razie wątpliwości i pytań, bardzo proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy:

 

0 601 998 288 lub 0 508 856 320

 

[email protected]

 

Pozdrawiam i zapraszam :icon_mrgreen:

 

Link do zdjęć ---> http://bolomast.fotosik.pl/albumy/479875.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...