Skocz do zawartości

Zblokowany silnik. Jak się za to zabrać?


WoWski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja wygląda następująco słyszę jakiś nowy dźwięk z motocykla, 100 metrów dalej trzask, w tym momencie nie zmieniałem biegu, nie zblokowało mi koła, zatrzymuje się. Skrzynia chodzi normalnie, sprzęgło chyba też (wkręciło z powrotem regulacje przy klamce ale sprzęgło chodzi ok, nie wiem czy tak chodziło zaraz po zatrzymaniu bo zaraz poprawiłem regulacje ) . Jedno jest pewne coś się posypało. Przy próbie odpalenia na pych blokuje tylne koło. Remont nikasil + tłok jakieś 5 tys. temu, moto jeździło bez zarzutów do tego momentu, osiągi typowe dla mito, jedyne co mi do głowy przychodzi to że pierścień pękł i narobił roboty. Wszystkie sugestie co i jak mile widziane bo sytuacja niewiedzy mnie dobija. :icon_biggrin:

 

Pzdr

aha jeszcze pchałem moto jakieś 15-20km :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękł wał zaraz przed magnetem, szkoda że klin był mocniejszy od wału. Magneto razem z zębatką przykręconą do niego wgryzło się w dekiel. Reszta silnika ok. Jaka mogła być przyczyna awarii, wytarte łożyska, czy po prostu lubi czasem pęknąć samo z siebie? Kupowanie używanego wału na allegro to dobry pomysł?

 

Pzdr

Edytowane przez WoWski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem przyczyną uszkodzenia było zmęcznenie materiału ponieważ z niskich obrotow na wysokie wkręca sie bardzo szybko zsumować te wszystkie wkręcania od nowosci sprzęta to jest ich bardzo duza ilosc. miałem cagive turystyczna z tym silnikiem i nie miałem zadnych problemow:) mysle ze wał, to wał czy zakupiony z allegro , czy z bazaru to i tak nigdy nie masz pewnosci czy sprawny najlepiej zapytac lub osobiscie sprawdzic przed kupnem:) przy okazji wymien łozyska w silniku i simeringi jak juz rozebrałeś wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękł wał zaraz przed magnetem, szkoda że klin był mocniejszy od wału. Magneto razem z zębatką przykręconą do niego wgryzło się w dekiel. Reszta silnika ok. Jaka mogła być przyczyna awarii, wytarte łożyska, czy po prostu lubi czasem pęknąć samo z siebie? Kupowanie używanego wału na allegro to dobry pomysł?

 

Pzdr

 

Rozebrałeś cały silnik czy tylko dekiel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozebrałem cały silnik, a do czego zmierzasz? Luzy na łożyskach niewyczuwalne. Remont tymczasowo zawieszony z powodu braku wału na allegro. Nowy 269 euro. Zastanawiam się czy jest możliwość regeneracji - wymiany/naprawy trzpienia, czy firmy od wyważania wałów coś poradzą? Jeśli ktoś natknie się na wał do mito poza allegro to proszę o informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...