bakczysaraj Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 witam. Jak kupiłem moto, było w nieciekawym stanie. Stało przez rok na dworze pod plandeką. Po wylaniu wody z gaźników i przedmuchaniu dysz, moto odpaliło, ale chodziło nierówno. Dzisiaj rozebrałem i dokładnie wymyłem gaźniki, ustawiłem rozrząd (były luzy rzędu 0,3mm). Regulację przeprowadziłem w ten sposób. Zdjąłem prawą fajkę, wyregulowałem lewy gaźnik tak, żeby dobrze trzymał niskie obroty i dobrze wkręcał silnik na obroty. tak samo regulowałem prawy. Po odpaleniu już na dwóch cylindrach chodziło dobrze, lecz prawy cylinder o wiele bardziej się nagrzał (bardzo mocno jak na tę chwilę pracy) niż lewy. Przed czyszczeniem i regulacjami było na odwrót, lewy sie tak grzał. Wykręciłem świece (wkręciłem nówki F55) to z tego cylindra (prawego), który zbyt mocno się nagrzewa świeczka była bialutka, czysta, a z lewego trochę przykopcona. Podkreślam, że to mój pierwszy bokser, jeszcze nie umiem dobrze zsynchronizować gaźników. Moglibyście krok po kroku napisać jak to dobrze poustawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Prawy miał prawo mocniej sie nagrzac na wolnych obrotach. Prawy ma smarowanie rozbryzgowe a lewy wymuszone. Na szybszych obrotach podczas jazdy bedzie normalnie Wyeliminowales luzy na rozrządzie?? Jak, bo chyba o czyms niewiem :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 witam. Jak kupiłem moto, było w nieciekawym stanie. Stało przez rok na dworze pod plandeką. Po wylaniu wody z gaźników i przedmuchaniu dysz, moto odpaliło, ale chodziło nierówno. Dzisiaj rozebrałem i dokładnie wymyłem gaźniki, ustawiłem rozrząd (były luzy rzędu 0,3mm). Regulację przeprowadziłem w ten sposób. Zdjąłem prawą fajkę, wyregulowałem lewy gaźnik tak, żeby dobrze trzymał niskie obroty i dobrze wkręcał silnik na obroty. tak samo regulowałem prawy. Po odpaleniu już na dwóch cylindrach chodziło dobrze, lecz prawy cylinder o wiele bardziej się nagrzał (bardzo mocno jak na tę chwilę pracy) niż lewy. Przed czyszczeniem i regulacjami było na odwrót, lewy sie tak grzał. Wykręciłem świece (wkręciłem nówki F55) to z tego cylindra (prawego), który zbyt mocno się nagrzewa świeczka była bialutka, czysta, a z lewego trochę przykopcona. Podkreślam, że to mój pierwszy bokser, jeszcze nie umiem dobrze zsynchronizować gaźników. Moglibyście krok po kroku napisać jak to dobrze poustawiać? Ustaw jeszcze luzy zaworowe. W Dnieprze najlepiej ustawiac na "zero" jesli umiesz. W tych silnikach luzy maja tendencje do szybkiego powiekszania sie w trakcie pracy. Najlepiej to rozbierz silnik, zweryfikuj i zrob remont.Wlasnie, co miales na mysli po przez ustawienie rozrzadu? Sprawdz tez czy kola zebate rozrzadu sa dobrze ustawione na punkty (choc nie zawsze mozna wierzyc rosyjskim oznaczeniom) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Ustaw jeszcze luzy zaworowe. W Dnieprze najlepiej ustawiac na "zero" jesli umiesz. W tych silnikach luzy maja tendencje do szybkiego powiekszania sie w trakcie pracy. Najlepiej to rozbierz silnik, zweryfikuj i zrob remont.Wlasnie, co miales na mysli po przez ustawienie rozrzadu? Sprawdz tez czy kola zebate rozrzadu sa dobrze ustawione na punkty (choc nie zawsze mozna wierzyc rosyjskim oznaczeniom) Ej, no. Luzy zaworowe ustawiłem na 0,05mm. Wczoraj przyjechało do mnie dwóch kumpli, którzy wyregulowali te gaźniki. Pierwszy raz słyszę, żeby ten silnik tak dobrze chodził. A. Te luzy zaworowe przed ustawieniem miały około 0,35mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 "Prawy miał prawo mocniej sie nagrzac na wolnych obrotach. Prawy ma smarowanie rozbryzgowe a lewy wymuszone. Na szybszych obrotach podczas jazdy bedzie normalnie" Chyba kolega Puzel nie wie jaszcze wielu rzeczy. Od kiedy to w górnozaworowym silniku Dniepra jest wymuszone smarowanie lewego cylindra? Luz zaworowy "na zero" to dobre rozwiązanie. Ustawiaj tak aby nie było wyczuwalnego luzu miedzy dźwigienką zaworową a trzonkiem, ale laska popychacza swobodnie sie obracała.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Słyszałem, że żeby sprawdzić czy są mocne przedmuchy, wystarczy przy odpalonym silniku zdjąć z obudowy filtra powietrza wężyk, który idzie z bloku silnika i sprawdzić czy dymi się z tegosz węża. Zrobiłem tak, dymek nie leci, nawet bardzo nie śmierdzi, ale cieknie z niego olej silnikowy. to normalne? Poziom oleju w silniku, to trochę ponad połowa między min a max na bagnecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 "Prawy miał prawo mocniej sie nagrzac na wolnych obrotach. Prawy ma smarowanie rozbryzgowe a lewy wymuszone. Na szybszych obrotach podczas jazdy bedzie normalnie"Chyba kolega Puzel nie wie jaszcze wielu rzeczy. Od kiedy to w górnozaworowym silniku Dniepra jest wymuszone smarowanie lewego cylindra? Hahahah, zauważyłem to przedwczoraj. Ja mam dolniaka, i myslalem ze w dnieprze jest tak samo, a tu, czyszcze graty od silnika ostatnio i zonk, nie ma tego kanalika i dziurek w cylindrze dniepra jak w lewym cylindrze dolniaka. Więc jak wygląda smarowanie w tym motocyklu?? p.s.który cylinder ma lepsze smarowanie (jeśli nie jest takie samo), mam nowy zestaw cylindrów z tłokami, niestety ukraińskie (składam sprzęta nie dla siebie, a właściciel nie chce inwestować, w droższe - lepsze części) i okazało się, że zestaw niby takich samych wymiarów, a jeden cylinder ciaśniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Witam, smarowanie gładzi cylindrów w Dnieprze realizowane jest przez rozbryzg oleju i mgłę olejową a tylko smarowanie panewek jest ciśnieniowe (film olejowy). Jeżeli składasz moto i układ tłok-cylinder jest ukraiński i obecnie produkowany, to nastaw się na niepowodzenie. Już widzisz różne pasowania a w czasie pracy tłoki puchną i mogą się przycierać. Wygrzewanie ich też nie pomaga. Proponuje zastanowić się nad tłokami z Almotu do tych cylindrów bo szkoda je zniszczyć. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 (edytowane) W sprawie tłoków nie, ja decyduje, ja bym je wymienil na polskie, ale to właściciel decyduje, "mają być założone i ch..j". Mówiłem mu, że pewnie będą się przycierać, a on stwierdził, że trudno, on będzie miał nauczke, nie ja. Ja w swoim dolniaku zamontowałem radzieckie tłoki ze starych zapasów, jeszcze w konserwacji. Luz dałem na jedną dychę, i nie miałem problemów z przycieraniem, no raz przytarłem, ale z mojej winy bo zabrakło oleju. Ale do wyrobów ukraińskich nie mam zaufania, już kilka niespodzianek z częściami bierzącej produkcji miałem. Na bazarach u handlarzy też można zauważyć jakość tych części, np. odpadający chrom na nowych sworzniach Edytowane 7 Lipca 2008 przez Puzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Zgadzam się z tym że części ukraińskie są marnej jakości. Powielamy zapewne temat ale należy powtarzać szczególnie młodym adeptom radzieckiej techniki, że nowe nie znaczy dobre. Ja sam remontując k-650 które miało 12 tys. km przebiegu (ponieważ rozkręciła sie w nim stopa korbowodu i ktoś odstawil go na jakieś 20 lat do szopy) do nowych cylindrów załozyłem stare oryginalne tłoki.Stan ich był prawie idealny i nie myślałem nawet o ich wymianie. Zrobiłem tylko mały experyment, mianowicie tokarz poszerzył w nich rowki na pierścienie tak żeby weszły od emki lub kaśki. Pierścienie miałem polskie bdb jakości i po to była ta przeróbka. Sprzęt chodzi idealnie, sprężanie bdb mimo starszego typu tłoków. Reasumując - jeżeli mamy dostęp do starej produkcji to jest dobrze. Jeżeli nie to zostają patenty maluch-polonez itp. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.