Skocz do zawartości

grzanie silnika


tas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pytanie może banalne, ale kto pyta nie błądzi... :icon_razz:

Mam MZ 251, chłodzona oczywiście powietrzem, jakie są symptomy/ jak poznać, że silnik się grzeje i potrzebuje chwili odpoczynku :icon_exclaim:

Szczególnie dotyczy to wyjazdu w trasę, 2 osoby w upalny słoneczny dzień. Motocykl raczej malutki więc 2 osoby to już spore obciążenie.

Ostatnio na trasie (65 km) były chwile, jakby brakowało mu mocy i przy wyższych obrotach trochę go muliło, jednak zwaliłem to na zbyt ciasno ustawiony pływak...

dzięki :icon_mrgreen:

pozdro :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie powinno mu się nic stać - gdy jedziesz, to pęd powietrza dobrze chłodzi cylinder, głowicę i karter. Gorsza może być jazda w korku w mieście, gdzie paruje rozgrzany asfalt, z rur wydechowych buchają gorące spaliny, a Ty ciągle ruszasz i hamujesz, nie rozpędzając się do prędkości przy których wiatr chłodzi silnik. To dlatego właśnie w pojazdach, których silniki chłodzone są cieczą, w upalne dni w korkach włączają się witraki dodatkowo studzące chłodnicę, a tym samym silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie może banalne, ale kto pyta nie błądzi... :icon_rolleyes:

no teraz akurat zabladziles w nie ten dzial, ale moderator to pewnie "naprawi"

 

 

Ostatnio na trasie (65 km) były chwile, jakby brakowało mu mocy i przy wyższych obrotach trochę go muliło, jednak zwaliłem to na zbyt ciasno ustawiony pływak...

 

no to proponuje na poczatek ustawic odpowiednio mieszanke powietrze-paliwo, a potem jak sie jeszcze bedzie grzal, to pomyslimy dalej.Jak bedziesz jezdzil na zbyt ubogiej mieszance, to predzej czy pozniej wypalisz dziure w tloku, lub go zatrzesz, z chlodzeniem, czy bez.

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wazna jest rownież ciepłota świecy (iskra F95 ?)

 

to akurat nie ma nic wspolnego z grzaniem sie silnika.

Cieplota swiecy, mowi tylko przy jakich temperaturach swieca sie "samooczyszcza" (zapomnialem jak sie dokladnie po polsku na to mowilo)

Zle dobrana cieplota swiecy, objawia sie np. zanikami zaplonu, lub poprostu stopieniem elektrod.

 

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ..........

 

No widzisz, i tu lezy pies pogrzebany.

To co ja pisze to wiem napewno, a nie wydaje mi sie tylko tak.

Nie chce cie teraz obrazic (bron Boze) ja tez kiedys od "Komara" zaczynalem, ale polecam ci poczytac troche fachowych ksiazek , na temat silnikow, konstrukcji itd.

Bo jednak fachowa teoria to podstawa.

I zeby nie udawac fachowca, ja nie jestem mechanikiem czy cos, silniki itp. jest tylko jednym z moich hobby, i ja rowniez moge sie czasami mylic.

A forum jest poto, aby wymieniac sie doswiadczeniami, i jak autor tego tematu juz napisal; "kto pyta, nie bladzi" wiec - jazda, dalej leci dyskusja.

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...