Cześć!
Honda CBF1000 SC64 z 2012 roku. Pół roku temu po kontroli w ASO (jeszcze przez poprzedniego właściciela, który miał ją niestety dwa miesiące), zawory, sprzęgło, płyny itd. Wydech przelotowy Hurric plus db-killer. O ile dobrze patrzę, to nie ma klapy exup ale samo serwo nie zostało odłączone. Fajnie warczy, ale wg mnie nie jest przesadnie głośny. Ogólnie wszystko super, maszyna śmiga bez większych zastrzeżeń, ujechałem już jakieś 2tys km w tym roku.
Jak zawsze, jest jedno ALE. Na biegu jałowym zwykle grzecznie trzyma obroty blisko specyfikacji, 1200 tylko chyba trochę więcej się buja niż te +/- 50obr. Jednak czasem, zupełnie losowo jałowe spadają do 1000 i czuć, że silnik się z lekka dusi. Po delikatnym popuszczeniu sprzęgła jeszcze bardziej przygasa, choć w normalnej pracy przy 1200 bez problemu rusza nawet bez gazu. W garażu było czuć zdecydowanie inny zapach spalin, "cięższy", choć bez kata zawsze je czuć, ale nie tak. Jak dotąd tylko na ciepłym silniku.
Zdarzyło mi się jak dotąd może 3 razy i o tyle mi doskwiera, że w mieście wyjście na pierwszego przed światłami a potem nie ruszenie na czas może skończyć się źle, nie wspomnę o wyjechaniu przed "wannę" lub innego dużego, których ze względu na okoliczne budowy nie brakuje na drogach - to już może skończyć się tragicznie.
Spróbuję podsumować moje pytania związane z tym tematem:
1) co mogę sprawdzić we własnym zakresie bez wrzucania maszyny na serwis? patrzyłem w filtr powietrza, świecie były zakładane nowe, jak sensownie sprawdzić pompę i linię paliwową?
i pytania około-tematu:
2) w którą stronę może przesunąć się niewłaściwy dobór mieszanki po założeniu przelotowej końcówki bez zmiany mapy? będzie za ubogo, czy za bogato?
3) czym oprócz spadku mocy może skutkować zastosowanie zbyt przewężonego db-killera? w internecie jest wiele instruktaży jak podrasować db-killer by przyciszyć wydech, ale wszystkie stosują raczej podejście "na oko", pytanie czy można przesadzić i czym będzie się to objawiało?
Będę wdzięczny za podjęcie dyskusji. Może ktoś z Was ma podobne doświadczenia z tą bądź pokrewnymi maszynami (np. SC57).