Skocz do zawartości

karolsawiak

Forumowicze
  • Postów

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    zielona góra

Metody kontaktu

  • Telefon
    661738864

Osiągnięcia karolsawiak

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. dzięki kolego HD ! , odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu !
  2. Witam, kolejna rama tego typu z jaka mam stycznosć za posrednictwem zdjęć. Dwie poprzednie odgrzebane za wschodnią granicą , wlaściciele twierdzą że jeździły przy M72 do których pasowały zresztą . Pytanie -od jakiego motocykla pochodzą ? Ma ktoś jakiś pomysł? http://img253.imageshack.us/my.php?image=d...esize2sffo9.jpg http://img181.imageshack.us/my.php?image=d...esize6mtda2.jpg
  3. niektórzy wolą trzymać wiedzę tylko dla siebie ,przerabiałem to w podstawówce kiedy koledzy zasłaniali się przed odgapianiem ;-) , podziwiam Ciebie że Ci się chce jak chcesz poczytać oppozit.ru po polsku to jest na to prosty sposób, ale działa tylko pod firefoxem 1.0 jest tam cały temat o zmianach w M72 liczący 15 stron postów z obszerną dokumentacją foto
  4. dokładnych dat zmian w lampach Ci nie podam bo nie chce mi się szukać ,a swoją wojskową Biblię w języku rosyjskim z fotkami sprzedałem rok temu pewnemu fanatykowi ( teraz żałuję bo było tam dosłownie wszystko opisane rok po roku i z miejscem produkcji ) ale po krótce : Najważniejsza zmiana dotyczyła szkła i odblasku reflektora , zmiana z płytkiego na glębsze co spowodowało ,że lampa świecila bardziej na boki i oświetlała szerszy pas jezdni . Spowodowało to zmianę głębokości "rafki" chyba o ok 3 mm . W lampie zmieniono mechanizm zmiany świateł długie/krótkie z takiego "blaszkowego" na mechanizm znany nam obecnie i dostępny na bazarach . Sama stacyjka zmieniła się nieznacznie , najbardziej zmienił się kluczyk z wzoru Bosh na "radziecki " . Wspomnieć trzeba też o szkle lampy z tzw "soczewką" ale nie mam pewności czy było one stosowane jako zamiennik czy jako seryjna część latarni . Osobną kwestią jest sam licznik który przeszedł drobne modyfikacje .Najważniejsza z nich to Okm umieszczone na górze , po zmianie na nowszy typ nie odbiegający od tych nam znanych reszta modyfikacji nie jest zauważalna bez rozebrania licznika i nie ma praktycznego znaczenia .
  5. To zwracam honor ,zapamiętałem nick ale pomyliłem z kimś innym kto miał ciekawe przypadki ;-) . Chyba troszkę zaśmieciłem temat koleżance Wild . Przepraszam i znikam.
  6. podaj meila, podeslę Ci coś ,napisz czego nie masz o emce ,mam z 1943roku katalog, rysunki techniczne po rosyjsku ale dokladne bardzo, książke o emce z 1954roku z dnepr.cz i z 55 roku po polsku teraz nie siedze w tym temacie na bieżąco jak kiedyś bo przeszedłem na off-road 4x4 ,ale czasami jeżdżę na rosji coby z wprawy nie wyjść ;-) i nieraz zaglądam na fora motocyklowe , ostatnia daleką trasę byłą na wakacje, ponad 1000km na MW650 po Karkonoszach i Czechach , siemanko - KarolSawiak
  7. Gośka ,jeśli chcesz to meżesz te moje ;-) wypociny wykorzystać w całości lub po cześci , daję Ci pełną dowolność. Może przydadzą się komuś . Kiedys mialem zabrać się za aktualizację informacji tam zawartych ale jakoś brak czasu .Oczywiście reszte materiałów z płytki CD musisz przeredagować czy coś zakombinować z tym bo nie wiem jaką wersję opracowania na CD posiadasz , niektórym wgrywałem ''po znajomości" materiały których nie byłem autorem , w świetle naszego prawa nie powinno się wiec ich rozpowszechniać bo niby "prawa autorskie" np katalog części m72 z 1950 roku ;-) czy zdjęcia wykonane przez osoby trzecie ,ale myślę że nikt nie będzie procesowal się o prawa autorskie katalogow które spokojnie mozna pobrać z netu z zagranicznych stron, w tym radzieckich .Pozdrawlaju i życze wielu wejść na Twoją stronkę . PS. Puzel ,Ciebie to nigdy nie zapomnę ;-) . Pechowymi awariami dorównywal Ci tylko pewien gość o nicku " Czosnek" . Jak tam maszyna ? Wyprostowałeś korbowody i pospawaleś wał w miarę prosto ??? ;-) Pozdrawiam
  8. No czy konkurencja dla Redmotorz? , byłoby trudno bo Redmotorz ma w redakcji kilkunastu członków ,informatyka i kilku mechaników testujących ciekawe rozwiązania na swoich zaprzegach ,a i forum Redmotorz to tylko niewielka część działalności ,ale czemu nie ;-). Jak stronka będzie fajna to umieścimy linka u siebie . Pozdrawlaju PS. Puzel, widze że masz tutaj ładny staż .To ten sam Puzel co na Redmoto?
  9. jak wrzucasz bieg i kopiesz to ZAWSZE jest napęd na skrzynię , taka jej budowa . Podaj fotki swego MW .Jestem ciekawy bo lubię te maszynki ,sam mam jedną .
  10. Witaj, oryginalnych motocykli MW l(icząc górnozaworowe i dolnozaworowe) wyprodukowano lekko ponad 6 tysięcy sztuk . W ostatnich latach nastąpilo ich "cudowne rozmnożenie " . Ja na Twoim miejscy kupiłbym Dniepra MT12 lub MT16 i samodzielnie przerobil go na "MW" . Obowiązkowo do tego przód na wahaczu pchanym długim jeżeli ma to byc motocykl do ciezkiej jazdy przeprawowej lub cieżkiej turystyki . Kupno oryginalnego MW graniczy niemalże z cudem , teraz ruscy na wszystkim biją gwiazdki ,więc nie czaruj się że to co kupisz to MW . Większosć to tak jak pisali koledzy podrasowane maszyny cywilne . Cena ok 6-8 tysięcy za motocykl zrobiony .Kupisz też za 4 tys. np z Siedlec ,ale dokumenty masz ruskie a one nawet do podtarcia d...y sie nie nadają bo papier za sztywny . Nie chce mi się pisać zbyt wiele bo to szeroki temat . Polecam Ci http://www.oppozit.com/details.php?article_code=63 jeżeli władasz cyrylicą . Więcej info na maila [email protected]
  11. nie wiem dlaczego twierdzisz że tłoki 126p są do jazdy z wozem niedobre , wedle mnie sa świetne do wozu i do solo
  12. Co jakiś czas śledzę wątek Gear Up . Mam pytanie - czy ów ural ma blokadę mechanizmu różnicowego i mechanizm różnicowy, czy jak wyczytalem w necie jest tam tylko dołanczany napęd na kolo wózka w sytuacjach "awaryjnych" jak wjedziemy w ciężki teren . drugi w tym roku na allegro ,poprzednio był inny za 14 tys. Osobiście poleciłbym Ci MW , sam nabyłem i lekko podrasowałem dla włąsnych potrzeb więc komuś może się nie spodobać .Pozdrawiam http://img175.imageshack.us/my.php?image=56126664zg5.jpg http://img530.imageshack.us/my.php?image=52480163gp9.jpg http://img527.imageshack.us/my.php?image=91609395zr2.jpg http://img523.imageshack.us/my.php?image=68400731cj6.jpg http://img530.imageshack.us/my.php?image=aapi0.jpg
  13. Witajcie Towarzysze. Dziwi mnie Wasz stosunek do Redmotorz , jednorazowa opłata jaka jest u nas pobierana służy na opłacenie serwera , dodatkowo taka z niej korzyść iż odstrasza forum skupia osoby które naprawdę chcą czegoś dowiedzieć się o mechanice i technice motocykli spod znaku czerwonej gwiazdy . Myślę że jest to jedna z lepszych tematycznie stron dorównująca oppozit.ru , skupiajaca osoby które nie tylko piszą ale i wspólnie jeżdza i to dość daleko. Za te 10 litrów paliwa w przeliczeniu macie dostęp do działu technicznego, cena mniej więcej taka jak dobrej książki o motocyklach i zakres dostępnych informacji podobny . Forum skupia kilku naprawdę dobrze obeznanych z radziecką myślą techniczną chłopaków i nikt kto naprawdę chcial się czegoś dowiedzieć nie pozostal bez odpowiedzi , jednakże promujemy taką zasadę iż przed zadaniem pytania - przeczytaj całe forum, unika się wtedy powielania tematów , dodatkowo dział techniczny jest co jakiś czas porządkowany, posty typu "jaka pogoda, boli mnie brzuch" sukcesywnie usuwane lub przenoszone . Myślę że jeśli komuś naprawdę zależy na poszerzaniu wiedzy to znalazł cos dla siebie i nie narzeka . Redmotorz dotyczy tylko i wylącznie motocykli radzieckich zatem jest ściśle tematyczną stroną, podobnie jak niemiecka strona http://www.wehrmachtsgespann.de dotycząca Zundappa KS750 i BMW R75. Dodatkowo istnieje możliwość zamówienia dowolnej części do "kacapa" wprost ze strony od zaprzyjaźnionychy sprzedawców. Dodatkowo jest wiele artykułów nigdzie wcześniej nie prezentowanych , zdjęć i filmów ogólnodostępnych dla każdego . Zapraszamy wszystkich ,zwłaszcza tych najbardziej niezadowolonych ;-) Pozdrawlaju Tawarisze ,Ronon ,Granat i inni ;-) . Być może mało udzielalem się na tym forum ,choć jestem tu tyle co Wy,ale zawsze z uwagą czytałem i nie podoba mi się to co wypisujecie. KarolSawiak
  14. Kaśkowy jest wyzszy o 1mm , miedziowany jest wałek po to by przy nawęglaniu utwardzily sie tylko powierzchnie robocze, miedź nie przyjmuje węgla, walek musi byc elastyczny i nie za twardy ale z twardymi powierzchniami roboczymi.Do Emki zalóż emkowski, ma nizsze krzywki ale nieco inne czasy otwarcia, silnik mięciutko i pięknie na nim pracuje.
  15. lamer z Ciebie i tyle , dwa lata mialeś emke i psulą Ci sie nontoper -to mowi tylko o Twoich umiejętnościach mechanicznych , ale w jednym masz poniekad rację -jak sie ma 2 lewe ręce jak Ty to ruska nie kupować ;-) Miałem M72 prawie 10 lat , nigdy nie było z nią problemów ,obecnie dosiadam MW 650 M1 , na emie trasy robiłem takie że niejedna japonia by się schowała .Nie ma kiepskich motocykli, są tylko kiepscy mechanicy . Jeden potrafi naprawić i jeździc bezawaryjnie a drugi potrafi marudzić jak stara baba.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...