
Sobkis
Forumowicze-
Postów
13 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osobiste
-
Motocykl
Junak 121
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
Mazury
Osiągnięcia Sobkis

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)
0
Reputacja
-
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
No niestety niektórzy wyznają zasadę "jest moja prawda i g... prawda". Co do tematu znalazłem rozwiązanie problemu z regulacja gaznika. Jak wspominałem motocykl miał wykrecona śrubę mieszanki o 3 obroty, a kolor świecy nie był w 100% idealny. Dla sprawdzenia wsadzilem stara świecę która przyszła z tym silnikiem. I okazało się że motocykl kompletnie zalewa, z 3 obrotów mieszanki zszedlem do 1.25. Czyli winna wszystkiego była źle dobrana świeca.. zresztą przez serwis, i jak tu im powierzyć motocykl? Na dniach zamowie odpowiednik tej świecy, brać denso czy ngk? Brak znaków polskich, pisze z telefonu. -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ok poszukam tego modułu, złożę wszystko wyreguluje i mam nadzieję, że na tą chwilę będzie OK. Na zimę planuje dalsze prace ale to już raczej kosmetyczne. Jestem Ci bardzo wdzięczny Adamie za pomoc będę stałym bywalcem forum. Widać, że są osoby które z chęcią pomogą nowym właścicielom dwóch kółek bez względu na pojemność. Życzę szerokości i powodzenia w życiu prywatnym jak i zawodowym :) PS. Widziałem temat na forum Junaka i kolejne posty na Twój temat - nie bierz tego do głowy :) -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Czyli bardzo dobrze,że tu trafiłem. Jestem ambitny i chce nauczyć się aby być niezależny od serwisów pseudo motocyklowych w moim mieście. Iglica oczywiście wróci na swoje miejsce. Dla świętego spokoju kupie większą dyszę i sprawdzę Ale to tylko tak dla siebie, będzie okazja ponownie wszystko rozebrać i złożyć :) Przeglądałem dziś allegro. I znalazłem mój silnik na jednej z aukcji, sprzedający napisał ze przy wymianie ze 125ccm na silnik tego typu oprócz tego co dają w zestawie przydałoby się (lecz niekoniecznie) wymienić moduł zapłonowy i cewke, prawda to to? Bo jeśli chodzi o te dwie części wątpię żeby były wymieniane - sprzedawca motocykla którego nabyłem podkreślał ze wymienił tylko silnik wraz z tym co przyszło. -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Chodzi mi o zmianę dyszy głównej w gaźniku, kiedyś natrafiłem na artykuł czy post na forum gdzie było napisane, że jeśli mieszanka paliwo powietrze jest dobrze ustawiona ale wymaga to odkrecenia śruby mieszanki o dwa i pół obrotu lub więcej to przydałoby się wymienić dyszę na większą, prawdą to jest? Bo tak właśnie jest w przypadku mojego Junaka. A dla testu podniosłem iglicę o jeden ząbek do góry, w celu wzbogacenia mieszanki na średnich i wysokich obrotach(?) I efekt jest taki, że gaźnik ponownie nie reaguje na regulację wolnych obrotów biegu jalowego. W przypadku gdy iglica jest na środku motorek ładnie współpracuje przy regulacji i trzyma obroty równie ładnie. Jedyne co mnie martwi to fakt że śruba od mieszanki jest wykrecona aż tak dużo i dlatego myślę o wymianie dyszy -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Racja zaraz to zrobię :) A więc jest tak, świeca kawa z mlekiem, ale śruba od mieszanki wykręcona o 2,5 - 2,75 obrotu. Powinienem zmienić dyszę? Jeśli tak to o ile większą? Czy na początek podnieść iglicę o jeden ząbek? Edit: Śruba składu mieszanki wykrecona na równe 3 obroty. Świeca kawa z mlekiem. Zmiana dyszy czy zostawić tak? Iglica na środku. -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dysza* telefon zrobił mi psikusa :) Edit: Przeglądałem temat o którym wspomniałeś, z tego co widać masz duży staż jeśli chodzi o motocykle. W takim razie w oparciu o to co napisałeś będę wymieniał olej co 2000km, chyba że znajdę filtr papierowy wtedy można cykl wydłużyć do 3000-3500tyś? Olej jaki mam zamiar wlewać to Motul5100 dobry wybór? A wracając do wątku, zrobiłem tak jak radziłeś od strony kolektora zrobiłem 3-ci otwór o średnicy 4mm a na wylocie powiększyłem z 10 na 12. Przejechałem się kawałek po mieście i mam wrażenie, że motocykl odżył. Jest dużo elastyczniejszy na niższych obrotach a dźwięk zmienił się tylko delikatnie, zyskając lepszy basowy pomruk. Zrobię niedługo parę kilometrów i zobaczę jak wygląda świeca. Bo przed tym zabiegiem, rano po przyjeździe do pracy miała kolor kawy z mlekiem. Z tym, że chyba była przewaga mleka bo był to bardzo jasny brązowy kolor, miejscami biały. Adam prawdziwy spec z Ciebie, zza klawiatury komputera uzdrowiłeś mego pacjenta - serdeczne dzięki. Odezwę się dziś wieczorem bądź jutro co z kolorem świecy, jeśli będzie ok temat się zamknie jeśli nie, może uda Ci się pomóc jeszcze w ustawieniu iglicy/dobraniu dyszy. Mam nadzieję, że nie będzie potrzeby. Pozdrawiam! -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Czyli reasumując od kolanka jeszcze jeden otwór fi 4 a na wyjściu z fi10 zrobić fi12? I kolejna regulacja? Myślisz że taki zabieg nie wpłynie niekorzystnie na hałas, czy nie zwiększy się nadmiernie? Ogólnie taki zabieg który wykonałem jest ok? Fakt nie pomyślałem że trzeba być tam zarejestrowanym, przepraszam z kłopot i dziękuję za fachowe podejście do sprawy. Edit Dusze zostawić fabryczna czy znów kombinować? -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dzięki Adam za zainteresowanie tematem. Dziś wsadziłem dyszę fabryczną i motocykl pracuje duuużo lepiej, podregulowałem na tyle ile potrafię, poszło 2,25 obrotu mieszanki no i regulacja obrotów ok 1600-1700. Są stabilne, nie falują. Nie miałem po pracy czasu aby zrobić dłuższej rundki i sprawdzić świecy, zrobię to jutro. A co do wydechu już przedstawiam jak wygląda sprawa. Jeśli mogę podam temat z forum Junaka który wykorzystałem do przeróbki wydechu, nie jest to reklama. Jeśli nie wolno, usunę link. https://forumjunaka.pl/viewtopic.php?f=93&t=5125 Tak więc przeróbka mojego wydechu wyglądała następująco: - kupiłem wydech z internetowego sklepu: https://gmoto.pl/tlumik-30cm-chopper-drag-caferacer,82565.html - po zamontowaniu (przy dyszy seryjnej) strasznie strzelał z tłumika. Do tego był tak głośny, że po pierwsze nie dało się jeździć a po drugie bałem się utraty dowodu rejestracyjnego w razie kontroli - znalazłem wyżej wymieniony wątek na forum dot. Junaków i zastosowałem się do niego. Wydech jest teraz przyjemny dla ucha. No i teraz dałeś mi do myślenia, może faktycznie sam sobie zaszkodziłem tym wydechem i teraz jest "delikanie zablokowany(?)" Poniżej fotki przeróbki mojego wydechu. Tak wyglądał kiedy przyszła paczka: Otwór od kolanka wydechu: https://imgur.com/1XzZVmT Otwór na wylocie wydechu: https://imgur.com/tcVkwsF Oryginalne "wygłuszenie": https://imgur.com/Hr7212I A tak wygląda po przeróbce Od kolanka: https://imgur.com/QmVDSEP Wylot: https://imgur.com/b44ybIu I wygłuszenie właściwe :) https://imgur.com/Qnn7twu Edit: Przy dzisiejszym dłubaniu przy gaźniku wyciągałem filtr powietrza, ma on 3 wyloty (poza tym od gaźnika). Jeden wężyk do recyrkulatora spalin, drugi idzie w silnik, między nimi jest otwór na gaźnik. A na puszcze pod filtrem powietrza zauważyłem, że był trzeci wlot który nie miał żadnego wężyka - zaślepiłem go. Znalazłem w necie taki filtr, zamiennik mego i wygląda tak: http://karbownik.pl/image/cache/data/products/120209p1090343-600x600.jpg W moim filtrze nie było tego przeźroczystego węża i to właśnie ten wylot zaślepiłem. A przewód który idzie do bloku silnika miał małe pęknięcie przy samym filtrze to go skróciłem i złożyłem, teraz jestem w 100% pewny, że połączenie filtr powietrza - gaźnik - cylinder jest szczelne w 100%. -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Tak jak mówisz Adam silnik przełożony filtr fabryka a tym Cafe Racerem jestem ja Ale tłumik który wsadzilem został przerobiony. Był to zwykły przelot Ale został zaspawany z obu stron, potem rozwiercilem go na końcu wiertlem 10 a od strony kolanka są tylko dwa otwory fi4. Zrobiłem tak aby ciśnienie było podobne do fabrycznego, żeby nie wypluwal mieszanki przed jej spaleniem ale może to też jest jakiś powód.. Gaźnik czyscilem co prawda tylko sprężonym powietrzem. Przebieg tego silnika to ok 3000km -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Poprawione - przepraszam. wróćmy do tematu :) -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis odpowiedział(a) na Sobkis temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ok, jak ją znajdę bo nie wiem gdzie posialem. A zebatke zmieniłem też z tego względu ze biegi były strasznie krótkie, a dla mnie - nowicjusza - było strasznie ciężko zanim dobrze ustawiłem nogi na podnozkach musiałem już wrzucać 3 lub 4 bieg. Z tyłu ja coś zebatka została oryginalna tj. 38z. W tym modelu z originalnym silnikiem 125 właśnie takie zestrojenie napędu jest najlepsze według użytkowników czyli te 16z przód 38z tył. Ale jak znajdę to spróbuję. A co do regulacji co może być przyczyną że tak jak wspomniałem na niektórych ustawieniach (iglica, dysza) motor nie reaguje na regulację? Nawet na fabrycznej dyszy i iglicy podniesioniej do góry o 1 ząbek jest problem? -
Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti
Sobkis opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Cześć. Problem dotyczy Junaka 121 z 2007r, siedzi w nim silnik moretti 175ccm wraz z osprzętem i gaznikiem PZ27. Nie jestem specem w dziedzinie mechaniki motocyklowej ale zależy mi aby przy sprzęcie grzebać samemu, nie ufam serwisom w moim mieście a jest ich tylko kilka. Ale do rzeczy: Silnik tak jak wyżej, taki był kiedy kupiłem moto. Oryginalna dysza w gazniku 95 - na tym zestawie motocykl osiągał ok 95km/h licznikowe, stwierdziłem że takie prędkości to i fabryczne 125tki osiągają i zacząłem grzebanie. Zebatka zdawcza z 14z zmieniona na 16z Zawory ustawione 0.05ssący 0.10 wydechowy Dysza główna 106.. I tu zaczynają się schody. Wlozylem dysze i dałem iglice o ząbek w dół (podnioslem). Po tym zabiegu przy regulacji gaznika nie mogłem ustawić wolnych obrotów bo słabo reagował na regulację. Np ustawiłem 1500rpm przekrecalem śrubę o prawie obrót i nie ragowal, przekrecalem o kolejny obort i były już obroty rzedu 4000rpm. Pomyślałem, że dla testu iglice dam w górę o jeden ząbek względem srodka. Motocykl dał się regulować, na moje niefachowe oko pracuje duzo lepiej i reagował na każde przekrecenie czy to wolnych obrotów czy to mieszanki. Problem w tym, że przy takich ustawieniach motocykl jedzie ok 90km/h licznikowe a nie taki był cel. Jeszcze jedna rzecz zwróciła moja uwagę - po zakupie, przed jakąkolwiek ingerencją na stopkach na luzie kręcił się prawie do 13000rpm, teraz ledwo do 10000. Gdzie szukać przyczyny? Przepraszam za brak znaków polskich pisałem z telefonu, mam nadzieję że jest w miarę czytelnie.