Widzę, że koledzy mocno odeszli od tematu. W ramach sprostowania: To nie jest hybryda tylko taki model (Jawa 638-5-00). Na jawacz.pl to raczej koneserzy i na temat tuningu mają zdanie "... zwiększysz na pewno, ale spalanie...", a większość nigdy nic nie próbowała modyfikować/stroić. Opisują przypadek ustawienia tłoków razem ale bez szczegółów. Wracając do tematu: Pan Tomasz Sałek (słynący z artykułów oraz książki o tuningu motocykli) opisywał, że przy zwiększaniu mocy Jawy 350 należy wał przerobić tak, aby tłoki pracowały razem. Mam książkę Pana Sałka i rozmawiałem z nim telefonicznie w tej sprawie. Przeróbka tłoków pracujących razem dotyczy starych modeli Jawy 350 (np. Jawa 354) które miały wg. Pana Tomasza Sałka inaczej wyważony wał niż Jawy 634 / CZ 350 oraz Jawy 350 TS. W tych modelach Jawy faktycznie przerobienie wału powoduje nadmierne wibracje i nie jest opłacalne. Dodatkowo przy takiej konfiguracji konieczne są dwa gaźniki. Oprócz wyjaśnienia sprawy przestawienia wału Pan Sałek polecił poszerzenie kanałów płuczących o 2mm (idealnie symetrycznie), podniesienie okna wydechowego o 2mm oraz modyfikację tłumika. Okno ssące bez zmian. Podobno te silniki fabrycznie są zdławione i podniesienie okna wydechowego nie przeniesie mocno maksymalnej mocy w górne obroty. Spalanie oczywiście trochę wzrośnie. To tyle na temat. Jak mi się uda potwierdzić te modyfikacje to pewnie opublikuję to na swoim blogu. Mniej gadać, więcej robić :)