Skocz do zawartości

mtx32

Forumowicze
  • Postów

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Jawa 350
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia mtx32

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Odkopuję temat. Znalazłem w jakim modelu Jawy tłoki fabrycznie pracowały razem (wykorbienie co 360 st). Jest to Jawa 350 typ 554 - wersja dla sportu i wojska. Oprócz innego wykrobienia wału miała trochę większe kanały ssące i płuczące oraz większy gaźnik. Moc była tylko trochę większa ale moment obrotowy był dużo większy i przy niższych obrotach, co powodowało wrażenie dużo większej mocy. Dodatkowo pulsacja napędu była zaletą w sporcie terenowym. Na codzień do jazdy taka przeróbka raczej nie będzie komfortowa. Więcej info tutaj: http://jawaillen.blogspot.com/2015/
  2. Widzę, że koledzy mocno odeszli od tematu. W ramach sprostowania: To nie jest hybryda tylko taki model (Jawa 638-5-00). Na jawacz.pl to raczej koneserzy i na temat tuningu mają zdanie "... zwiększysz na pewno, ale spalanie...", a większość nigdy nic nie próbowała modyfikować/stroić. Opisują przypadek ustawienia tłoków razem ale bez szczegółów. Wracając do tematu: Pan Tomasz Sałek (słynący z artykułów oraz książki o tuningu motocykli) opisywał, że przy zwiększaniu mocy Jawy 350 należy wał przerobić tak, aby tłoki pracowały razem. Mam książkę Pana Sałka i rozmawiałem z nim telefonicznie w tej sprawie. Przeróbka tłoków pracujących razem dotyczy starych modeli Jawy 350 (np. Jawa 354) które miały wg. Pana Tomasza Sałka inaczej wyważony wał niż Jawy 634 / CZ 350 oraz Jawy 350 TS. W tych modelach Jawy faktycznie przerobienie wału powoduje nadmierne wibracje i nie jest opłacalne. Dodatkowo przy takiej konfiguracji konieczne są dwa gaźniki. Oprócz wyjaśnienia sprawy przestawienia wału Pan Sałek polecił poszerzenie kanałów płuczących o 2mm (idealnie symetrycznie), podniesienie okna wydechowego o 2mm oraz modyfikację tłumika. Okno ssące bez zmian. Podobno te silniki fabrycznie są zdławione i podniesienie okna wydechowego nie przeniesie mocno maksymalnej mocy w górne obroty. Spalanie oczywiście trochę wzrośnie. To tyle na temat. Jak mi się uda potwierdzić te modyfikacje to pewnie opublikuję to na swoim blogu. Mniej gadać, więcej robić :)
  3. Witam wszystkich, Jestem tu nowy więc proszę o wybaczenie jeśli coś będzie nie tak. Szukam informacji na temat silnika Jawy 350 z tłokami pracującymi razem. Znalazłem na tym forum wypowiedź Pana Piotra Dudka, że miał z taką Jawą 350 do czynienia i jej osiągi były znacznie lepsze. Tomasz Sałek w swoich artykułach również wspomina po przerobieniu wału aby tłoki chodziły razem (oryginalnie chodzą na przemian). Źródło: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/17583-jawa-350-z-tlokami-chodzacymi-jednoczesnie/ Czy jest ktoś spotkał tak przerobiony silnik? Czy faktycznie taka modyfikacja podnosi moc, a wibracje są na przeciętnym poziomie? Czy ma ktoś informacje jak wyważyć wał przy takiej zmianie ? Mam drugi silnik w trakcie remontu i się zastanawiam czy nie zaryzykować i ustawić tłoki razem. Oto moja Jawa 350 z zamontowaną podkową i wypełnionym wałem:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...