Skocz do zawartości

mundek1985

Forumowicze
  • Postów

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warmia

Osobiste

  • Motocykl
    XR 400
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia mundek1985

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam. Panowie sezon się zaczął, a ja mam problem. Xrka przestala całą zimę bez jeżdżenia, w przerwie dostala tylko nowy wydech arrowa, a tak obylo sie bez większych modyfikacji. Gdy przyszedl czas na pierwsze odpalenie, zagadala bez problemu,nawet lepiej jak rok temu, ale przez 30s-min bardzo mocno dymila na bialo. Po rozgrzaniu dymienie ustalo. Myslalem, ze to po dluzszym postoju tak ma byc. Ale odpalam ja od tygodnia codziennie i za kazdym razem dymi. Dodam, ze rok temu miala remont( kompletny tłok, uszczelniacze, łańcuszek) i po wymianie przez caly sezon 2016 nie bylo problemu z dymieniem. Ubytku oleju tez jakos nie zauwazylem, chociaż jakiejś dluzszej jazdy nie doswiadczylem, bo boje sie, ze XRka gdzieś w polu puści korbe bokiem. Czy te objawy to cos normalnego po dluzszym postoju, czy jedak zabierac sie za rozbieranie silnika?
  2. Witam. Przymierzam się do zakupu do XRki jakichś akcesoryjnych kół. Z przodu mam zawias od CRFy i chciałem się zapytać czy na tył podpasuję także koło od nowszych modeli Hond (cr, crf)?
  3. Dzięki, znalazłem takie bolce do skracania linek gazu to tylko będę musiał dopasować do otworów w gaźniku, Teraz drugi problem. Mam już trochę rozbity kopniak i przy rozruchu ociera o dźwignię hamulca ( zdjęcie). Czy jest możliwe jakieś zaspawanie, wkręcenie jakiegoś ogranicznika czy zostaje tylko zakup nowego?
  4. Cześć. Właśnie udało mi się zakupić gaźnik Mikuni tm 36 do swojej XRki i wszystko pasuje oprócz linek gazu, bo uchwyt w mikuni jest bliżej niż w oryginale i obydwa cięgna są luźne. Czy jest ktoś kto już to montował i ma jakiś patent jak to dobrze zrobić, żeby wszystko dobrze działało?
  5. Czy ktoś wie może gdzie można dostać korbowód do TE410, bo podobno już tego nie produkują, a ja pilnie potrzebny?
  6. Sorry, nie zauważyłem, że nie weszły linki. Chodzi mi o porównanie dwóch firm: http://allegro.pl/oslony-rak-handbary-progrip-czerwone-honda-crf-cr-i5551716415.html http://allegro.pl/handbary-oslony-rak-cross-enduro-quad-atv-acerbis-i5554343453.html Niestety chińskie odpadają, bo nie ma opcji z trzpieniem 14mm.
  7. Niestety zakup chińskich handbarów nie udany. Ale zwrot gotówki i darmowy kurier odebrał przesyłkę. Teraz zastanawiam się czy wybrać firmę Pro Grip za 150zł z przesyłką czy może dorzucić 50 zł i wybrać Acerbisa? Dodam, że te drugie mają aluminiowy rdzeń czego nie można powiedzieć o Pro Gripie.
  8. Na zewnętrzną średnice jeszcze jakoś się dopasuje, bo idealnie też nie jest, ale już trzpień nie wejdzie, kierownicę mam grubą i muszę poszukać czegoś ze średnicą 14mm. Ale ogólnie wyglądają solidnie, tylko trzeba sprawdzić w praktyce.
  9. Zamówiłem te handbary i wyszło tak jak mówiłeś. Dostałem je razem z tulejami o średnicy 17mm i niestety nijak nie mogłem ich zamontować, bo ja mam grubą kierownicę i potrzebuje tulei o średnicy 14mm. Napisałem do sklepu zapytanie o osłony z takimi tulejami i zobaczymy czy da się to jakoś wymienić. Jak ktoś będzie chciał je zakupić to niech dokładnie zmierzy średnicę swojej kierownicy!!
  10. Szukam nowych handbarów do XRki i chciałem zapytać o chińskie zamienniki Acerbis Rally. Widzę, że dużo się tego sprzedaję, a i ja chciałbym jednak kupić te mocniejsze, z rdzeniem. Czy ktoś może już je użytkuje i mógłby się podzielić o ich jakości i wytrzymałości? Link do aukcji: http://allegro.pl/handbary-oslony-rak-cross-enduro-funbike-quad-i5161949108.html
  11. Rok prod to 1997, wyciek uszczelniłem za pomocą silikonu Dirko i do tej pory nic się nie dzieję, z gaźnikiem też sobie jakoś poradziłem. Przeszlifowałem drobnym papierem miejsca styku blaszki pływaka z uchwytami w gaźniku i po kilku jazdach paliwa jakoś nie widać. Z tym ssaniem też się zastanawiałem czy coś przerabiać, bo sądząc po stanie śrubek nie było to jeszcze ruszane i na razie sobie to odpuściłem. Zrobiłem kolejną wymianę oleju, ale nie ruszałem jeszcze luzów zaworowych. Chciałbym to zrobić sam, ale boję się, że coś zrobię nie tak i jakby ktoś przy okazji regulacji swojej maszyny nagrałby film instruktażowy to byłbym wdzięczny i pewnie nie tylko mi by się on przydał :biggrin: .
  12. Minęło trochę od momentu zakupu XRy i przyszedł czas na mały przegląd. Wymiana oleju, świecy, ale i usuwanie małych awarii. Mam problem z ubytkiem oleju, znalazłem mały wyciek z napinacza łańcucha rozrządu. Wykręciłem go i wydaje mi się, że uszczelka już zużyta. Teraz mam pytanie czy gdzieś tą uszczelkę pojedynczo można dokupić, bądź z czegoś dorobić. W sprzedaży są komplety uszczelek, ale jakoś mi się to rozwiązanie nie widzi. Dołączam fotkę tej uszczelki.Druga rzecz i dwa wadliwe elementy w tym modelu. Okazało się, że posiadam standardowy napinacz i felerną blaszkę w mechanizmie ssania. Chciałem zapytać czy ryzyko awarii tych elementów jest duże( czy komuś to się przytrafiło) i w razie czego próbować je wymienić? I w ogóle czy wiecie gdzie można dostać już gotowe elementy bez wad do montażu? Trzecia rzecz to problem z przelewaniem paliwa. Kolejny raz rozebrałem gaźnik. Paliwo nie cieknie cały czas, są to momenty, ale potrafi to denerwować, bo zalewa i trzeba długo kopać. Sprawdziłem zawór zamykający i wygląda ok. Zastanawiam się czy coś nie przycina się w punktach mocowania pływaka z gaźnikiem. Na sucho wszystko działa poprawnie. Po skręceniu wszystkiego też jest ok, ale po kilku jazdach przelewy się zdarzają. Załączam zdjęcia gaźnika, ale nie wiem czy po nich będzie można coś odczytać. Chciałem też zapytać jak to jest z olejem. Do wymiany używa Motula 5100 10W40, koledzy jeżdzą na tańszych o tych samych lepkościach, twierdzac, że to to samo, a podstawa to terminowe wymiany.
  13. Panowie mam ponownie problem. Moto posiadam od 3 miesięcy, po zakupie zmieniłem olej i filtr na Motul 5100 4T 10W40, bo sprzedający taki lał i taki polecił. Przez ten czas często sprawdzałem stan i nie zauważyłem większego braku. Aż do dzisiejszego dnia, gdy rano go odpaliłem pochodził 7-8min i okazało się, że na bagnecie w dolnej części jest tylko jakaś kropla. Dolałem 3 setki oleju, który mi został po wymianie, zrobiłem małą, delikatną rundę i pokazał stan 1/3. Czy to oznacza, że czeka mnie już wymiana tłoka plus remont głowicy, czy to może być wina oleju? Nie zauważyłem też jakiegoś większego kopcenia, wycieku też nie widać, XRka też dobrze pali. Jest jakaś możliwość sprawdzenia stanu silnika bez rozbierania, np: sprawdzenie kompresji w cylindrze?
  14. Fajnie, dziekuję za instrukcję. Mam tylko niejasność co do ustawienia tłoka w gmp. Czy tą pozycję uzyskam zawsze, gdy znak T na magnecie pokryje się ze szczerbinką, którą widać przez te małe okienko, czy zgrywają sie one też w innych fazach suwu? Dopiero zaczynam zabawę z 4T i chciałbym dokładnie o wszystko zapytać, żeby nie walnąć jakiegoś babola.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...