Skocz do zawartości

Murarz24

Forumowicze
  • Postów

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Murarz24

  • Urodziny 05/08/1992

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Suwałki

Osobiste

  • Motocykl
    Hornet 600
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia Murarz24

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie po prawie roku. Przez sezon '15 polatałem hornetem bez ingerencji w silnik z racji kasy. Teraz jednak chciałbym go doprowadzić do ładu, ponieważ w obecnym stanie pieca nie mogę wykorzystać jego możliwości. Już w tamtym sezonie jak i teraz czuć wibracje i głośny "ryk" przy obrotach 4,5 w górę- w związku z tym chyba nigdy nie przekroczyłem 6-7 k rpm. Ponadto bardzo czuć spaliny (przesiąkanie ubrań spalinami- pisałem o tym w dziale "przy piwie"). W poprzednim moto nie miałem problemu z tym przesiąkaniem a i na logikę biorąc tak nie powinno być. Regulacja gaźników tak? No a co dalej? Wibracje mogą pochodzić od łożysk, panewek itd - ale ile taka wymiana mogłaby kosztować? Gdzie najpierw zajrzeć, gdzie szukać problemu? Nawet gdy silnik jest rozgrzany, to spaliny śmierdzą tak jakby nie w pełni spalonym paliwem, jakby na "półssaniu" A wibracje? Luzy? gdzie? Korbo, wałki?
  2. A czy taka praca silnika jest w normie czy wymaga regulacji ? >
  3. Jak ostatnio latałem (otoczenie do 10st C- bądź co bądź było chłodno i to się czuło) to tylko na postoju potrafił się rozgrzać fest aż do startu wentylatora, natomiast podczas jazdy osiągałem tylko tą pierwszą kreskę nad Cold, może półtora kreski. Wada termostatu? Może mała ilość płynu powoduje błędne wskazania zegara?
  4. OK, po świętach skoczę do mechanika- niech osłucha maszynę. A tytuł tematu trochę na wyrost dałem, bardziej pasowałby "ewentualna eksploatacja serwisowa silnika" A jakie obroty max są dopuszczalne na zimnym silniku? tzn na jakich wy jeździcie 600tkami zanim piec się rozgrzeje? Ja 3-4k
  5. A ile tam wchodzi? 1,5l? 2? A tak jeszcze przy okazji: akumulator - jakie powinien mieć ułożenie fabrycznie? Bo u mnie leży na boku - klemy tak ok 30-45 st względem podłoża, inaczej nie zmieści się w tej kieszeni. Czy tak ma być? Aku jakieś chińskie 6 Ah w pełni zamknięty. Czy musi byc ułożony tak jak w samochodzie
  6. A ile płynu chłodniczego wchodzi do horneta? Prestone wystarczy? Czy jest sens bawić się w dedykowane do motocykli płyny? Taki prestone samochodowy do ok 120st jest Czy wymiana tego płynu wymaga jakichś "specjalnych sztuczek", np. tak jak w punto I trzeba było dąć w zbiorniczek wyr. w celu wtłoczenia płynu, bo się zapowietrzały. Teraz doleję wody destylowanej, płyn wymienię na zimę, by nie rozsadziło chłodnicy
  7. Myślałem że castrol gorszy od motula. A valvoline ciekawa opcja, lecz już nie ma oficjalnej strony polskiej www, nie wiem jak z dealerem. Teraz z innej beki: poziom płynu chłodniczego w hornecie. Ma być w zbiorniczku pod siedzeniem czy ma być tam sucho? Na zimnym czy ciepłym? Jak miałem trochę rozgrzany silnik (chyba pierwsza kreska temp) to po odkręceniu korka chłodnicy wylał się (chlapnął na zgaszonym silniku) płyn - a zbiorniczek suchy
  8. Motul zalany. A tak przy okazji - jest coś tańszego (sporo) warte uwagi? Chodzi mi o olej. Czytałem gdzies że motul przereklamowany, dlatego chciałem shella, ale cenowo motek tańszy a i polecany przez wielu. Ważne żeby był świeży. Chyba nie ma lepszej marki w cenie 100-120pln za 4l?
  9. No cóż, głupio zrobiłem bo nie spr przy kupnie. Kupowałem od gościa który z ojcem prowadził autoszrot więc uznałem że taka osoba powinna wymieniać olej, a tu zonk. Nie patrzyłem na bagnet skoro kontrolka oleju gasła od razu po starcie. Teraz idę zalać motula (shell za drogi)
  10. To teraz trochę inaczej - chcę wymienić olej w tym moim nowonabytym hornecie na shell 10w40 adv ultra , tylko co się okazało: na zimnym silniku wyjąłem bagnet żeby sprawdzić ile jest starego a tam sucho. A ja nim w niedz jeszcze latałem. Jak wiadomo przy zmianie oleju trzeba najpierw troche rozgrzac silnik, lecz czy w takiej sytuacji warto odpalać? Chodzi mi o to czy się nie przytrze co nie co? Dodam iż kontrolka oleju gaśnie od razu po odpaleniu. Co robić? Rozgrzac go 3 min z takim niskim poziomem oleju i przystąpić do wymiany, czy może przed odpaleniem dolać trochę motula (bo akurat mam pozostałości po yamaszce). Nie wiem co było lane wcześniej, sprzedawca też nie wie bo nie wymieniał. Czy ryzyko zatarcia jest duże skoro kontrolka od razu gasnie? Czy takie dolanie na chwilę motula nie spowoduje jakichś reakcji "gotujących" olej? Może jakieś sugestie? Co byście zrobili? Odpalić na małej ilości oleju czy dolać trochę i po tym odpalić (chodzi o rozgrzanie do wymiany)
  11. Witam. Nabyłem horneta i dopiero teraz zauważam nieprawidłowości: przy dodaniu gazu tak do ok 4-5 k rpm czuć wirbracje moto (na postoju), cięzko odpala. No cóż, pewnie trafiłem na padło ale coś trzeba z tym zrobić. Ile można zakładać budżetu na remoncik silnika żeby poprawić jego kulturkę? rocznik moto 98
×
×
  • Dodaj nową pozycję...