
bc30se
Forumowicze-
Postów
48 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osobiste
-
Motocykl
magna
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
lublin
Osiągnięcia bc30se

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
Ustawienie walkow balansowych w KLR 650
bc30se odpowiedział(a) na Nitomen temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
przestawił się sam bo wyrabia się mechanizm napinacza -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
No tak.... jeśli motocykl miał wypadek i pracował gdzieś na boczku trochę to masz odpowiedź, ale mimo wszystko przy takich usterkach i już otwartym silniku to trzeba popatrzeć na: 1. Pompę oleju.... 2. Inne połączenia oraz pasowania w silniku które odpowiadają za trzymanie ciśnienia, ogólnie cała magistrala olejowa do przejrzenia, nie koniecznie w pompie czy panewkach mógł leżeć problem, ciśnienie oleju mogło gdzieś uciekać, np na osiowaniu wałków rozrządu czy czegoś innego, trzeba szukać. 3. Jeśli pościnało zamki to potrzebujesz oddać korbowody na osiowanie - to jest MUS!!! obojętnie jakich panewek byś nie zakładał, Twoje korbowody nadają się do regeneracji po takiej usterce. 3a. Powtórzę jeszcze raz... korbowody trzeba osiować... tylko jeśli je wyosiujesz to.. pojawi sie następny problem.. jeśli będziesz chciał kupić panewki oryginalne z hondy - cechowane kolorami.. to jaki wtedy kolor dobierzesz??? Ano nie dobierzesz bo panewki hondowskie dobierane są do czopu wału (nr który znajdziesz na wale), oraz do numeru korbowodu.. wtedy dobierasz kolor panewki... Twoje korbowody muszą ulec reanimacji także masz pozamiatane bo hondowska selekcja przestanie u Ciebie działać, a kolorki różnią się pasówką o tysięczne milimetra.. Mógłbys nadal się uprzeć co do kupna panewek hondowskich, ale wtedy to ja bym kupił najgrubszą selekcje po kolorze (sprawdzić w serwisówce) i oddał wał, korbowody i te panewki do pasowania w zakładzie... czy zrobią to dobrze, a czy u Ciebie w silniku nie siedzi fabrycznie przypadkiem panewka najgrubsza???? Co wtedy tam po osiowaniu wsadzisz jeśli będzie trzeba? No nie wiem, polecam Ci zakład dziak.pl, poleciłbym Ci też innego majstra, który dorabia panewki i można go polecić, ale na tym forum nie można, bo nie działa, zatrze się itp. Zresztą obydwaj mamy do niego blisko, ja jestem 50km od Zamościa, a ty masz jeszcze bliżej... wszystko to kwestia wyborów, można oddać majstrowi panewki oryginalne, pomierzyć korbowody, uwzględnić straty po osiowaniu, i oddać na pasowanie i będzie też dobrze, można dorabiać.. można kupić z chin i również trzeba oddać w twoim przypadku na spasowanie... na koniec oczywiście kwestia sensu w ogóle reanimacji tej 500tki... 4. Jeśli chodzi o wał.... tutaj masz kolejne wybory, albo swój własny wał przemierzyć i dać panewki nowe no ale korbowody - patrz powyżej..... panewki albo chińskie czy dorabiane jak wolisz.., sprawdzić luzy średnicówką albo paskami plastigauge - kluczowy jest tu wał. Albo od razu kupić tą używkę... tylko co jeśli kupisz wał korbowy z owalem na czopach? Co jeśli w tym silniku panewki ułożyły się do korbowodów, które miały lekki owal... i wtedy wrzucisz w korby po osiowaniu?? To nie jest też doby pomysł, nawet jeśli kupisz ten wał używany, jeśli ma on nominalne wymiary, chciałbyś oryginalne panewki z hondy, no to czeka Ciebie zakup jakiejś tam hondowskiej selekcji i oddanie tego wszystkiego na spasowanie i oczywiście poinformowanie majstra na szlifierni że to są korby po ściętych zamkach.. oni będą wiedzieli co z nimi robić już.... serwisówki hondy podają pasowania panewek często od 0.02mm... tutaj bym w taki luz nie szedł... 0.04 minimum... 5. generalnie jesteś w głębokiej d... wiem że chciałbyś zrobić ten silnik.... ale kupno używki wału panewek i nawet korbowoodów w polsce to jest loteria, to jest wszsystko stare i zużyte... nie mówiąc już o sworzniach tłoka gdzie japoniec nie daje tulejek i trzeba sworzeń nadwymiar robic, nie obędzie się bez kosztów... Ciężko mi pisać i tłumaczyć na forum też co i jak po kolei, najlepiej do mnie napisz na gg1245968, dam ci numer telefonu do siebie to możemy pogadać, sam niedawno przechodziłem remont i wyglądało to tak: http://hondacx500.cba.pl/viewtopic.php?f=9&t=28 Dużo też myślałem żeby zrobić najlepiej.. pozdro -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
daje ci to jako ciekawostke bo chyba do vf500 w hondzie już się panewek nie dostanie?? nie wiem jak to jest, to jest chiński producent, pozostajje ci albo mocno szukać oryginalnych hondy jeśli wał dobry, albo dorobić panewki albo dobrać z czegoś innego, albo kupić te z chin i testować :biggrin: -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Słuchaj.... widziałem na aliexpresie zestawy http://pl.aliexpress.com/item/8pcs-set-Motorcycle-Engine-Parts-For-Honda-VFR-400RR-VFR400-VFR30-NC30-Oversize-25-Connecting-Rod/32282835245.html?spm=2114.56010508.4.134.qfzEKB tu do vfr400, to chyba będzie to samo? -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
ty naprawiasz te samochody czy tylko koła pompujesz? :blink: -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
luz zaworowy można ustawiać w każdej części wałka rozrządu oby nie był to początek wzniosu/wznios/koniec wzniosu... jeśli wałek rozrządu nie jest zużyty to po przeciwnej stronie krzywki powinien występować taki sam luz jak w każdej części wałka poza jego wzniosem. -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
luz możesz też ustawić krzywką skierowaną do góry, na płaskiej części wałka rozrządu, nie muszą być to znaki, obyś nie ustawiał luzu zaworowego na wzniosie, wałek na całej powierzchni "poza wzniosem" ma taką samą wysokość.. -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Zawory motocyklowe ustawia się idetnycznie jak samochodowe. W magnie są śrubki nie ma żadnej filozofii. Wał korbowy na znaki i jedziesz. -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Zrób zdjęcie, po co tak na wyobraźnie tłumaczyć, i tak nic z tego nikt nie zrozumie co tam znalazłeś. Może ta plastikowa listwa to jest po prostu linia świetlna na którą świeci żarówka i dzięki niej się licznik podświetla się równomiernie? Tak często jest robione w licznikach... -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Jak ktoś ma pompę na wierzchu to niech da zdać... -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Mi nie chodzi o haynesa, ja chce zmierzyć graty czy nie podejdą do innego motocykla... -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
bc30se odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Odpuścić wszelkiej maści fachowców, którzy wołają za naprawę tyle ile używany moduł, najczęściej naprawa polega na kupieniu używanego sprawnego modułu taniej, a klientowi każe się płacić za naprawę. Albo szukać dobrej używki - one długo nie chodzą, tak to już jest z Magnami, ale można moduł i wyrwać za 50 zł, albo zakupić czeskiego IGNITECHA. Panowie zaś mam inne pytanie, czy z madzi nie ma pompy oleju walającej się po garażu?? Zależałoby mi na opomiarowaniu... bardzo... tu masz kolego manuala: https://drive.google.com/file/d/0BygtdAQ3WxaeS2tJbjRIY1NjcEE/view?usp=sharing -
Honda cbr1000f regulacja gaźników
bc30se odpowiedział(a) na bubuss temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Sorry przepraszam, CBR ma problem z ubogą mieszanką, świeca colortune i pomarańczowy kolor złapiesz dopiero jak skręcisz przepustnice na 800obrotów albo i niżej. Ciężko to sensownie ustawić, bynajmniej moją, ja obserwuje świece i robię korekty na gaźnikach jak nawijam już kilometry. Niektóre wersje mają air-cut off który potrafi mieszać w niskich partiach obrotów. -
Honda cbr1000f regulacja gaźników
bc30se odpowiedział(a) na bubuss temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
w 1000f są tak dobrane dysze wolnych obrotów że co byś nie robił to ten motocykl rzyga paliwem. -
Honda CX500 - co konkretnie kupic? ogłoszenia
bc30se odpowiedział(a) na sparkson temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
uważam że na cafe powinieneś kupić w stanie zgon i zrobic dopiero cafe, a nie dobry motocykl i żyletki... później olx za 10tys czy 15tys i nikt tego nie chce kupić. Podobna historia jak dawniej z junakami... dzisiaj pociąć junaka to obciach, zastanawiam się dlaczego tak samo się nie podchodzi do starej japonii. Jestem za cafe, ale na bazie szrotów. Ostatnio widziałem dwa motocykle cx custom w cenie 2tys złotych, na takie oferty powinieneś patrzeć