Witam użytkowników, mam sprawę dotyczącą wymiarów gaźnika i układu dolotowego, której nie potrafię rozwiązać z moim aktualnym stanem wiedzy. Chodzi o przedwojenne gaźniki Schebler. Przyjmijmy, że intersują nas dwa wymiary gaźnika - całkowita średnica jego kanału i średnica kanału w miejscu przewężenia. Który wymiar ma większe znaczenie? Oraz jakie znaczenie ma stosunek jednego wymiaru do drugiego? Mam do porównania dwa gaźniki, jeden o wymiarach 32 / 22,4 mm, drugi 29 / 23,8 mm. Który z nich będzie bardziej wydajny? Sprawa druga - wiadomo, że problemem byłoby, gdyby kanały ssące i kolektor miały średnicę mniejszą niż gardziel gaźnika. A co w sytuacji odwrotnej, jakie znaczenie mają kanały większe niż gardziel? Spotkałem się z sytuacją, w której ten sam silnik ma dwa warianty średnic dolotu. Załóżmy, że jeden ma 32 mm, drugi 29 mm, zeby nam pasowało do gaźników. Jak w takim wypadku może poskutkować założenie gaźnika 29 mm na dolot 32 mm? Pozdrawiam.