-
Postów
42 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Wolbrom
Osobiste
-
Motocykl
Yamaha Raider XV1900
-
Płeć
Mężczyzna
Osiągnięcia Rayan
NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
Yurek58, ja kupując raidera latałem na Castrolu 10w40 przez dwa sezony (zmieniany co sezon oczywiście). Był to mój pierwszy raider i nie jeździłem na żadnym innym wcześniej. Po dwóch latach oddałem moto do zaprzyjaźnionego mechanika motocyklowego (poznałem go na zlotach i pognałem na serwis ponad 300km do niego) i po ogólnym przeglądzie itd wymienił mi olej na Motula 20w50. Znam kilku znajomych którzy latają na raiderach i mają ten oleum zalany. Ja osobiście (może to subiektywne odczucie) widzę poprawę w działaniu skrzyni biegów (precyzyjniej wchodzą biegi). Przy wymianie biegów sugerowałem się sugestiami znajomych i znajomego mechanika który także doradzał Motula 20w50. Jak wiadomo silnik jest chłodzony powietrzem i olej w wysokich temperaturach także musi mieć odpowiednie właściwości, a mi nie raz udało się doprowadzić do wysokich temperatur (podczas parady czy wożenia dzieci na różnych zlotach). Yurek58, daj znać co zalałeś... BTW, ktoś posiada na sprzedaż Power Commander V do Yamaha Raider ???
-
Wersja S ma chromowane kapy silnika/dekle silnika, chromowane lagi, półki, mocowanie kierownicy, puszki przykrywające cewki, przełączniki i zbiorniczki na kierze, oraz felgi bez czarnego koloru wewnątrz. Wersja bez S ma wszystkie te elementy malowane na czarno. Wiem, bo mam taką, jedynie dla lepszej estetyki mam wypolerowane lagi i kilka dodatków z Kury aby troszkę chromu dołożyć.
-
Yurek58, ja od 3 lat jeżdżę z takim długim błotnikiem (nie skracałem go jak mazak). Powiem szczerze, że żadnych problemów z zjazdem z krawężnika, czy innych ekstremalnych podjazdów. Jeszcze nim nigdzie nie zahaczyłem. Za to co do jego spasowania to trzeba się trochę napracować (przynajmniej w moim tak było). Na prostym jest super, ale jak skręcę koło w lewo lub w prawo to końcówki błotnika od dołu zaczynają dotykać opony. Podczas jazdy słychać było na winklach jak błotnik szura po oponie. Ale za pomocą podkładek udało się go tak ustawić, aby dało się jeździć. Myślę, że jak by był z metalu to by było dobrze, a tak to cały błotnik pracuje.
-
mazak, dłuższy błotnik fajna sprawa, trochę lepiej w deszczu niż z krótkim. Wiem, sam mam. Co do sakiewek to muszę jakiś patent wymyślić... Chcę tak zrobić by jak najbardziej zminimalizować widoczność uchwytów na sakwy. A najlepiej podpiąć się pod tylne oparcie tak, by po jego zdemontowaniu z kluczyka motocykl dalej był obły bez żadnych stelaży. próbowałem pod śruby dać blaszki z nierdzewki 3mm do mocowania sakw, ale niestety było już przesunięcie na zapięciach i nie chciało się zapiąć oparcie. Teraz rozmyślam, aby odkręcić te mechanizmy zapięcia z kluczyka na oparciu i wypalić na wypalarce takie same ale z dodatkowym mocowaniem pod sakwy. Dospawanie do obecnego wydaje mi się, że mogło by nie wytrzymać naprężeń, drgań itp... skrzysiek, znajomy ma ramkę tablicy w raidku od kilku lat na lewym boku przykreconą do mocowania pasa bodajże i nic sie nie dzieje. Jedynie konstrukcja tego mocowania jest wykonana z pręta kwadratowego i blachy (wszystko nierdzewka)
-
A ja mam pytanie, a raczej prośbę. Czy ktoś posiada zdjęcia jak przymocować w ładny sposób sakwy boczne do Raidera? Jak na razie mam tekstylne na paskach, a chciałem coś takiego na dalsze wyjazdy aby łatwo zapiąć, łatwo odpiąć. Dodam, że posiadam oryginalne oparcie na kluczyk. Czy ktoś ma jakiś sposób na kufry boczne?
-
25W to za dużo. Zauważ, że żarówka którą podłączasz ma 21W a ty wpinasz rezystor 25W plus ledy do tego. Dokładnie sprawdziłem jakie ja montowałem. 20W 6,8ohm. Na każdy kierunek dałem taki rezystor cementowy i wszystko pięknie miga.
-
Tak jak napisał ADi33 - po prostu spodobały mi się ledowe kierunki i je założyłem. Co do świateł obrysowych z przodu to jest do nich osobny przewód 12V. Ja go zaizolowałem i jest nieużywany. Jak kupisz ledowe kierunki z pozycją (białą) to na pewno podłączysz. W lampie jest sporo miejsca wiec spoko, można nawet tam przekaźniki upychać jak by ktoś chciał ledowe halogeny montować jak w turystykach.
-
Ja wymieniałem kierunki na ledowe i do każdego kierunkowskazu dolutowałem równolegle zwykły rezystor ceramiczny (wyliczyłem sobie ile Ohm powinien mieć rezystor). Przednie kierunki mają rezystory które wlutowałem i schowałem w przedniej lamie, do tylnych kierunków wlutowałem rezystory przy kostce pod siedzeniem. Jeden rezystor kosztował około 2zł. Całość jeździ już ponad rok i nic się nie dzieje, nie grzeje i działa prawidłowo.
-
Wielu znajomych ma tablice z lewej i kilku nawet przy Rajderach. Ja sam miałem w poprzednim Intruderze rejestracje z boku po lewej i problemu nie było. Jedynie na stacji diagnostycznej kazali podczas przeglądu pokazać czy jest podświetlana. Mój Rajdek właśnie odjechał na przed zimowy serwis ogólny. Trzeba wymienić oleje, płyny eksploatacyjne, zajrzeć tu i ówdzie... Widzę, że coraz więcej osób przybywa...
-
Jeździcie?? A ja mam pytanie. Czy ktoś ma jakieś dojścia do akcesoriów z USA?? Przedwczoraj jadąc (nie wiadomo z jakiej przyczyny) odpadła mi chromowana osłona wahacza z prawej strony. Niestety nie było już co zbierać, bo TIR po niej przejechał. Potrzebuje coś takiego: http://sklep.motomoto.pl/NAKLRAMA/2533-Nakladka-na-wahacz-Kuryakyn-8942.html
-
Ja mam V&H 2w1 i uważam, że mógłby być głośniejszy. Nawet trasy typu 400km i więcej nie robią na moich uszach wrażenia. Mam założony filtr K&N zamiast fabrycznego. Coś tam strzela, ale przeważnie wtedy gdy chcę. Jak ktoś umiejętnie operuje manetką, to nie będzie strzelał, tylko trzeba być delikatnym :bigrazz:
-
Przeczytałem całe forum raidera i nie tylko. Wciąż mam mętlik w głowie. Może jakiś półsyntetyk wleję. Zobaczymy... A potem w drogę... :lalag: :crossy:
-
Z racji, ze wcześniej nie było kiedy dopiero teraz zamierzam wymienić oleje. Mam pytanie, bo kupiłem moto zalany Castrol 4T 20W40, to jest mineralny olej, po kupnie zrobiłem jakieś 4-5tys mil. Czy teraz dalej zalewać mineralnym Castrol 4T ale 20W50, czy zalać Motulem 5100 4T 15W50. Co do przekładni to wyczytałem aby zalać Gearbox 80W90 .
-
Pogoda nas rozpieszcza od poniedziałku, więc nawijam trochę kilometrów. W niedzielę w Częstochowie na Zlocie Gwieździstym. Widziałem kilka wjeżdżających. Moja była zaparkowana przy samym wyjeździe na aleje Henryka Sienkiewicza przy samych pasach. Taka czerwona z dużym kufrem (prosto ze zlotu).
-
Chwal się, chwal Daniel75. My też czekamy na słońce... A tu za oknami zima.