Skocz do zawartości

Shiliat

Forumowicze
  • Postów

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Przemyśl

Osiągnięcia Shiliat

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Odswierzam ... Problem w dalszym ciagu nie rozwiazany ....
  2. Wczesniej jak motor chodzil to tak bylo i jakos sie zylo ... To jest zabezpieczenie ze motor jedynie mozna odpalic siedzac na nim z nozka schowana ... Teraz sprawdzam i modul do cewki daje 25V po podlaczeniu cewki w gniazdo to napiecie znika ... Napiecie sie pojawia na przewodzie tym jak schowam nozke ...oczywiscie stacyjka wlaczona ... Jakby trzeba było to fotki przekażnika- pyka jak się nóżke chowa :P i modułu Troche info o module znalazłem po numerze seryjnym http://cvieth.bplaced.net/motorrad_mz_3.html Tylko tu są 3 wyjścia a tam widzę 4 ...
  3. No ale co ma piernik do wiatraka ... Jak się nóżkę chowa to przekaźnik styka słychać taki charakterystyczne pykniecie. CO do położenia luzu to jest dioda odpowiadająca za świecenie i czasem trzeba dobrze wrzucić luz by się zaświeciła ale kiedyś nie było tego problemu normalnie działało nawet bez tej diody ... Sumując Moduł po schowaniu nóżki dostaje prąd czyli uważam ze to jest okey podczas kręcenia rozrusznikiem albo na popych moduł powinien wysyłać impulsy prądu na cewkę a miernik nie wykazuje żadnych skoków. Albo miernik taki zmulony i nie wychwytuje impulsów albo ich w ogóle niema... myślę o sposobie podłączenia żarówki 12V zamiast cewki czy by to miało sens ... Czy 1 czy 5 czy 0 bieg to nóżka odcina prąd od modułu więc tutaj czujnik luzu nic nie ma do gadania według mnie ...
  4. Posiadam tylko to i z teko korzystam ... http://www.4shared.com/office/9rpmvuCV/MZ_125_SM_Repair_Manual.htm
  5. Ale jest tak ze zaplon wlaczony nozka otwarta to modul nie dostaje pradu a jak sie schowa to dostaje ... Ale miejsza o to co z modulem nie tak ? Jak sprawdzic modul? Nie posiadam motoru by podlaczyc do innego ... Co moglo byc powodem ewentualnego uszkodzenia modulu ... Edit: podlaczenie cewki pod 12V nie daje iskry na swiecy ...
  6. Na popych tez brak iskry... Tak na poczatku byl problem z rozrusznikiem ale wyglada na to ze z modulu do przelacznika a potem dalej idzie male napiecie wiec krecenie rozrusznikiem jedynie poprzed podlaczenie bezposrednio przekaznika pod 12V ... A do modulu idzie +12V ... I podczas sprawdzania poprawnosci podlaczenia przewodow wszystkich i kminienia jak to zrobic logicznie by odpalac motor z przycisku to iskra sie zgobila gdzies ... Motor posiadablokade ze jak stoi na nozce to modul nie dostaje 12 V schowanie nozki daje 12V do modulu potem start engine i 12V powinno isc do przekaznika ale idzie okolo 4-8V ....
  7. Do modulu idzie 12 V ale modul oddaje jakie 4-8V tak samo z rozrusznikiem podaje male napiecie na przekaznik do rozrusznika... Iska na swiecy jest jak juz aku jest na wyczerpaniu ale ta iskra tez taka z du** wizieta ... Stacyjka ma 12V ...
  8. Miernik prosty ... Umnie nie do kupienia mniej niz 2 ohmy ... Ale mierzac 2,2ohmy pokazuje 3,4 ohmy ... Czyli o 1,4 ohma mozna powiedziec ze zawyza ... Wiec co w takim razie nie tak modul ? Skoro cewka moze byc okey ...
  9. Brat onizuki wkracza :-p i odpowiada wyjasnia ... Cewka jest dziwna według serwisówki uzwojenie pierwotne powinno mieć 0,79 Ohm +/- 15% a ma 1,8 Ohm a to jest 130% więcej a uzwojenie wtórne powinno mieć 7,6 kOhm +/- 20% a jest 8,23kOhm a to jakieś 9-10% czyli mieści się w zakresie ... I teraz jak z doborem cewki czy szukać cewki odpowiadającej temu zakresowi z serwisówki czy każda cewka czy to maluch czy inny motor pomijając skutery będzie pasować... Bo na serwisach aukcyjnych niema podanej wartości . EDIT: Motor ma moduł zapłonu więc teoretycznie powinno pasować od każdego motoru z modułem zapłonu bo cewki z tych motorów posiadają niskie pierwotne uzwojenie minimum to 0,5ohma a maksymalnie 0,85 ohma. Taka jest ale uzwojenie wtórne już rożnie jedna ma 2,5k Ohm inne 5k Ohm . Jak to w końcu kupić bo kupując za słaby to można moduł zapłonu uszkodzić a potem dodatkowe koszta... W motorach nie posiadających modułu zapłonu czyli np simson s51 itp to jest pierwotne około 4-8 ohm a drugie też cos kilka k Ohm...
  10. Odświeżam i pytam . Okazało śie że też cewka jest dziwna według serwisówki uzwojenie pierwotne powinno mieć 0,79 Ohm +/- 15% a ma 1,8 Ohm a to jest 130% więcej a uzwojenie wtórne powinno mieć 7,6 kOhm +/- 20% a jest 8,23kOhm a to jakieś 9-10% czyli mieści się w zakresie ... I teraz jak z doborem cewki czy szukać cewki odpowiadającej temu zakresowi z serwisówki czy każda cewka czy to maluch czy inny motor pomijając skutery będzie pasować... Bo na serwisach aukcyjnych niema podanej wartości .
  11. Na tym przewodzie od przelacznika do modulu napiecie jest roznie raz 3-6V a raz 9-11V stalego 12V niema ...
  12. Witam jestem bratem Onizuki i sprawa wygląda tak obecnie. Prąd podany prosto z aku do przekaźnika w te 2 przewody cienkie powoduje kręceniem rozrusznikiem wiec przekaźnik jest Okey. Dalej to włącznik lub tak zwany przycisk engine jest okey . Zamieszczę poniżej schemat jak to wygląda ... Oczywiście do modułu wchodzą inne kable ale one tutaj są raczej nie potrzebne ... Kręcenie rozrusznikiem na kable przez przekaźnik powoduje skakanie iskry ale to jest dziwna iskra poskacze i przerwa i poskacze znowu a normalnie pchając na biegu motor to iskra skacze i tańczy ciągle ... Na fioletowym przewodzie pojawia się napięcie w momencie kręceniem rozrusznikiem na kable... Zastanawiam się czy może moduł nie poszedł... Masa wygląda okey ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...