Skocz do zawartości

gawro22

Forumowicze
  • Postów

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Honda Mbx 80
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Bielsko

Osiągnięcia gawro22

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Dzięki za pomoc, znalazłem ten temat lecz nie do końca umiałem to zrozumieć. Trzeba kupić zwykły regulator od chinola i poprzekładać kable tylko? Jak trzeba poprzekładać te kable we wtyczce, w jakiej kolejności ?
  2. Witam, mam Honde Mbx 80 RII 83r. Mój problem polega na tym że motocykl ma słabe ładowanie, sprawdzałem miernikiem i ładowanie wynosi max 5.5V-6.0V bez świateł, po włączeniu świateł spada do 3.3V i mniej, na maksymalnych obrotach osiąga 5-7V. W instalacji było kilka zwarć, które już usunąłem. Słyszałem, że można zamienić regulator napięcia od chińskiej 50 i wtedy ma dobre ładowanie, lecz trzeba coś przerobić. Jeśli ktoś wie jak trzeba przerobić tą instalację żeby miał lepsze ładowanie to prosiłbym o dokładne wytłumaczenie jak to zrobić ponieważ nie znam się dobrze na elektryce .
  3. No dobra, to czy będzie to się opłacało i ile wydam pieniędzy to moja sprawa. Chciałbym się dowiedzieć czy da się włożyć jakiś silnik 4t. I jak załatwić sprawę z elektryka.
  4. Wiesz, mam ten motor od kilku miesięcy, jeździ mi się na nim dobrze. Nie chcę go sprzedać tylko zrobić swap ponieważ ostatnio zaczął się psuć silnik i skrzynia więc nie będzie go łatwo sprzedać i niezarobie na tym . Zamiana silnika na 4t jest jedynym dobrym i kozystnym sposobem. Wiem że może to być problemem ale proszę o pomoc.
  5. Witam, mam pytanie na temat tego czy dało by się zrobić swap w Mtx 80? Słyszał ktoś o takim "projekcie"? 2t dużo pali jak dla mnie i chciałbym założyć do niego 4t np. 125 lub 200. Może z Hondy xl 250 ponieważ jest ktoś w okolicy kto ma taki motocykl na części i to dość tanio. Chodzi mi o to żeby silnik się zmieścił w ramie, mogę trochę przerobić mocowania leżeli by nie pasowały. I jeszcze jedno pytanie co z elektryką? Dało by się kupić silnik 4t, złożyć moduł,cewkę oryginalną z silnika 4t i paliłby? czy jest jeszcze jakiś problem z elektryką? Wiem że może być to duży problem, ale może ktoś słyszał o takim swapie lub jest w stanie mi pomóc. Proszę o nie krytykowanie mojego tematu, nie mam dużego doświadczenia z motocyklami.
  6. Nie chodzi mi o to że pluje, najważniejsze jest to czemu kopci?
  7. Uszczelka pod głowicą jest nowa założona, głowica dokręcona zgodnie z książka serwisową.Uszczelniacz na wał też nowy założony. Płyn z chłodnicy nie ma chyba innej drogi jak przez uszczelkę pod głowicą? Nie wiem czy to co bryzga z silnika to olej ale coś czarnego i gęstego. Dymi raczej na biało, nie na niebiesko. Olej z silnika był szary a jakieś 100 km temu był lany nowy zgodny z książką serwisową-czy to normalne? Co do uszczelnienia wydechy to jest uszczelka i do tego dałem tam masę uszczelniającą do wydechów ale i to potrafi "przedmuchać".
  8. Witam, mam Honde Mbx 80 83r. Od pewnego czasu motocykl zaczął kopcić, niby to normalne w 2t ale wcześniej nie kopcił po zagrzaniu. Motor kopci na zimnym i na ciepłym silniku dużą ilością dymu na biało. Wymieniłem uszczelniacz wału i uszczelkę pod głowica, regulowałem gaźnik i nic. Mimo tego pomiędzy cylindrem a wydechem silnik pluje czarną mazią. Ma moc i pali za pierwszym razem, robię mieszankę 60-70ml na 5 litrów paliwa i nie korzystam z dozownika. Próbowałem spuszczać olej ze skrzyni ale to nic nie dało. Może to być wina uszczelki pomiędzy karterami? Tłok,pierścienie i cylinder w dobrym stanie. Proszę o poradę czym to może być spowodowane.
  9. Mam jeszcze pytanie czy do tej Hondy da się założyć zestaw napędowy rozmiar 428? Jest 420 ale wolałbym 428 ale nie wiem czy są takie tylne zębatki. Oryginalna jest na trzy śruby.
  10. Ok dzięki, jeszcze jedno pytanie, czasami podczas jazdy po wybojach i dziurach motor "zacina się" i muli go cały czas (tak jak gdyby nie dostawał powietrza), wystarczy się zatrzymać i odpalić od nowa i wszystko gra do póki znów go nie zmuli na dziurze- co może być przyczyną takiego zachowania?
  11. Rok 1984 lub 83, jak i gdzie mogę zmierzyć kompresję?
  12. Witam, kupiłem niedawno Hondę Mbx 80 6 biegów chłodzoną cieczą. Ma problem z osiągnięciem max prędkości- osiąga 80-85km/h (zębatki 16-40). Do 4 biegu wszystko gra ale na 5 i 6 nie osiąga maksymalnych obrotów i tak jak gdyby go lekko muliło lub byłby zablokowany. Czy przyczyną może być to że było zwarcie w instalacji i np. moduł się popsuł lub jest zablokowany? Świeca jest nowa, gaźnik czysty i raczej dobrze wyregulowany. ;) Motocykl pali za pierwszym razem i wszystko działa w 100%. Mój kumpel ma MTX 80 (ten sam silnik i te same zębatki) i jego motocykl jest szybszy-około 100-110km/h Drugim problemem jest ładowanie akumulator, na wolnych obrotach wynosi 3-4,5V. (czy to jest normalne?)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...