Skocz do zawartości

Onizuka

Forumowicze
  • Postów

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    nie ma
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    przem

Osiągnięcia Onizuka

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam Będe pisał odrazu i konkretnie. Motocykl to MZ SM z 2003 roku, oczywiscie 4T. Problem; brak iskry z palenia na rozrusznik i na popych ( brak kopnika). Problem tkwi w elektryce. Nowe zeczy zwiazane z elektryka w motocyklu : przekaźnik rozrusznika, akumulator i świeca tegoroczne oraz przewód od cewki do świecy. Żeczy sprawdzone czy dziłają na innm motocyklu: moduł, cały zestaw ( cewka , kable,fajka i swieca) - działaja. Elektrownia w motocyklu ,,robi,, prąd - sprawdzone miernikiem i lampką. Cała reszta gadżetów nie związanych z iskrą ( świtła główne, tyle , kierunki, wskaźniki, podświetlenia, klakson) - działają. Problem pojawił się z nikąd, to znaczy powstał w momencie nie uzywania motocykla przez kilka dni( brak paliwa :-\ ). Podczas ostatniego razu gdy motocykl ,,działał,, nie było żadnych problemów. Dodam jeszcze, że ogólny stan jest bardzo dobry. Cała elektryka w okolicy czerwca była konserwowana ( wazelina na klemy, srodek komserwujący elektryke na wszystykie styki). Palił od dotknięcia na zimnym i ciepłym. Nie zanam się na elektryce. Potrafię zrobić tylko podstawowe czymości obsługowe. Etap na jakim jest teraz problem to impulsator. Jak sprawdzic czy działa poprawnie? Proszę też o rade jak odkrecić dwie śrubki imbusowe na klucz 4 mm z wyrobionymi w 60% sciankami ( nawet nie drgną przy uzyciu zwyklego klucza imbusowego) ( z wd 40 tez juz probowalem ).
  2. Witam Dałem cewke wraz z przewodem z fajką i świecą znajomemu znajomego elektryka. Sprawdził profesjonalnym miernikiem - a co najwazniejsze jakoś podłaczył do czegoś i iskra się pojawiła. Twierdzi, że cewka, fajka i świeca są jak najbardziej ok. Ale to dalej nie rozwiązuje problemu dlaczego w motorze tej iskry nie ma :-\
  3. Motor to MZ SM 125. - najlepsza 125 przez pare lat. Rok produkcji 2003. Instalacja oczywiscie 12 V. I w odpowiedzi jeszcze na tekst ,, made in PRC,, Radze zasięgnać wiedzy.
  4. Witam Potrzebuje kupic cewke jednak o orginalna nie ma co mowic. Znam parametry takiej jak ma byc w mojej 125 jednak szukajac po auckjach lub w sklepie - nikt nie opruje nimi. W takim razie czy mogę dać cewke np. Z jakiegos skutera 4T ?
  5. Witam Potrzebuje kupic cewke do mojej 125 jednak nije mam mozliwosci kupic oryginalnej. Znam parametry swojej, jednak szukajac takiej na aukcjach czy w sklepie nikt nie potrafi mi podac parametrów sprzedawanych cewek. Tak wiec czy ma to znaczenie, czy cewka to cewka. Czy moge dać do tej 125 np. Z skutera ? Pozdrawaim
  6. Ok rozumiem. Jeśli chodzi o czujnik luzu- to w przeszłości nawet jak był na biegu i się zakręciło rozrusznikiem to go pociągneło do przodu ( cały motor). Teraz w ogóle na luzie, 1,2 ,3,4,5,6 nic się nie dzieje.
  7. W tej MZ to akurat niema znaczenia. Wcześniej nie miałem sprawnej tej kontroliki i normalnie jezdził. Ściągnełem też ten przycisk START i działa normalnie. Połączenie rozrusznika jest dobre bo przy mostkowaniu zakręcił, akululator jest z tego roku w stanie idelanym, klamry też. Z obserwacji wygląda mi na to że tak jakby coś blokowało dostęp prądu lub jest on za mały. Jak już pisałem w postach wyżej - na nowym przekaźniku przy wciskaniu Start słychac takie cichy głuchy pojedynczy odgłos z niego. I nic się nie dzieje.
  8. Witam Kupiłem nowy przekaźnik - zamontowałem i efekt jest zerowy. Dalej nic. Sprawdzilem też przycisk start i tez wyglada ok i raczej dziala bo teraz klikajac slychac takie pojedynczy gluch odgłos z tego nowego przekaźnika. Bradzo dzichy ale jest. Niewiem już oco chodzi :'(
  9. Czy rozwiązałem to się okaże. W sprawie tego przerkaźnika to moja wierwsza awaria tegho typu. Mam rozumieć że mam isć do sklepu i prości o normalny przekaźnik ? Czy każdy motocykl ma specjalny ?
  10. Sprawdziłem robiąc zwarcie. Zwarłem ze sobą dwa przewody wychodzace z przekaźnika ( czerwony i czarny). Zbrobiło się troche iskier i dymu ale rozrusznik normalnie się odezwał. Czyli tu wszystko gra. Coraz bardziej myślę nad przekaźnikiem.
  11. Witam Z dnia na dzień wyskoczył mi taki problem. Wyciągam motocykl z garażu i chce jechac. Robie wszystko jak zawsze, wcikam start i cisza... Po chwili ruszania, kombinowania, trzepania kablami itp. Zalapał odrazu. Czasem przy probach zapalenia było słychać takie jednokrotne strzelenie z pod tyłka. Jezdziłem tak chwil (ok. 3 dni) i za kazdym razem przed zapaleniem musialem kombinowac jak wyżej. Teraz juz nic się nie dzieje. Po wlaczeniu zapłonu, podniesieniu stojaka( jest zabezpieczenie) i cisnieciu start - nic sie nie dzieje, cisza. Wszystkie bezpieczniki są OK, kable też, aku nowka z tego roku smiga ladnie, aku sie nie rozladowuje. Wczesniej motocykl palil doslownie od strzala ( robiony rozrusznik w tym roku i wszystko z mechanika jest cacy ). Problem zdecydownaie tkwi w elektryce. Myślę nad przekaźnikiem rozrusznika ? Proszę was o opinie i pomysly na to co zrobić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...