
gromov
Forumowicze-
Postów
8 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O gromov
- Urodziny 01/12/1987
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Warszawa
Osobiste
-
Motocykl
VT500 '85 / DR350 SE '99
-
Płeć
Mężczyzna
Osiągnięcia gromov

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)
0
Reputacja
-
Jeśli ktoś ma ten kask w takim kolorze: i rozmiarze M, to chętnie odkupię.
-
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Przed świętami byłem obejrzeć Magnę, która teoretycznie była w super stanie... Z zewnątrz faktycznie wyglądała w porządku, chociaż nie podobało mi się, że silnik siedział w ramie pod lekkim skosem, kiedy się patrzyło na niego od przodu (może kwestia mocowania, nie wiem). Z tego co się dowiedziałem kilka godzin przed moim przyjazdem motocykl był odpalany. I tu pojawił się niestety zonk - uruchamiam silnik i łapią tylko dwa cylindry. Pochodził dobre dwie minuty zanim załapała kolejna para. Niestety temperatura silnika też bardzo szybko wskoczyła za połowę skali. Silnik trochę dzwonił. Pytam więc o rozrząd, czy coś było robione (przebieg niby 30 tys. km), a właściciel na to, że mechanik naciągnął łańcuchy o dwa ząbki... :| W tym momencie mnie rozbroił. O napinacze łańcuchów i wałki już wolałem nie pytać. Przegazowałem tą Magnę ze trzy razy do 2/3 max. obrotów i zagotował się płyn, co już całkowicie zniechęciło mnie do zakupu. Jako bonus gaźniki wyregulowane tak paskudnie, że w garażu momentalnie zrobiło się czarno po tych przegazówkach (regulował ten mechanik od naciągania łańcuchów). W sumie nie miałem pretensji do właściciela, bo facet naprawdę wierzył w to, że ten motocykl tak właśnie powinien pracować i że metody naprawy rodem z PRL-u w Magnie też się sprawdzą. Nie chciałem na dzień dobry wpakować się w koszty. Sprzęt niepewny, a i nie najtańszy. Wydałem już sporo kasy na poszukiwania i chyba poczekam na okazję, kiedy ktoś będzie chciał sprzedać taki motocykl jako złom. Złom, w który faktycznie opłaci się wsadzić kilka tysięcy złotych, żeby go odpicować. Bo co z tego jeśli z zewnątrz maszyna wygląda jak malina, przez co kosztuje krocie, skoro na dzień dobry czeka ją remont silnika. Tym czasem zamiast Magny kupiłem enduro, który był moim planem B i teraz mam dwa motocykle o różnym przeznaczeniu. Nie pozostaje mi nic innego jak od czasu do czasu przejrzeć oferty. Być może uda się kiedyś znaleźć V65 w opłakanym stanie, żeby potem przywrócić jej świetność ;) -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Kolega slevy70 pytał o ilość miejsca i komfort, więc mu odpisałem, że pod tym względem oba sprzęty są bardzo zbliżone, natomiast kwestie wrażeń ogólnych jakie każdy z nich oferuje pominąłem. Z mojej strony bez żadnej urazy, a dobre piwko nie jest złe ;) Mam już upatrzoną Magne :) Jeśli szczęście mi dopisze, w ciągu 10 dni stanę się jej posiadaczem :D -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
W weekend miałem okazję przymierzyć się do V65. Sam posiadam VT500 i powiem, że różnica jeśli chodzi o ilość miejsca pomiędzy tymi motocyklami jest BARDZO niewielka. Aż sam się zdziwiłem :) Mam 191cm wzrostu i siedzenie w Magnie wydaje się być poprostu trochę wyżej niż w Shadowce. Jeśli zaś chodzi o ilość miejsca na nogi, to jest bardzo podobnie. Co innego kiedy patrzy się na te motocykle z zewnątrz. Gdzieś te dodatkowe 60 kilogramów trzeba było w Magnie upchnąć ;) Jeśli chcesz zmienić V45 na V65 tylko ze względu na wygodę - odpuść, bo prawdopodobnie różnica między nimi jest jeszcze mniejsza niż między 1100 a 500. Przy okazji, ciągle szukam Magny dla siebie i mam nadzieję wkrótce znaleźć. W międzyczasie odwiedziłem Radom i tamtejszy komis. Nie lubię kupować od handlarzy, ale chciałem rozeznać się lepiej w temacie. Powiem tak. W chwili obecnej stoją tam dwie Magny. Jedna czerwona, tak zaniedbana, że spływa śniedzią i garażu chyba nigdy w swym życiu nie widziała. Aż żal było patrzeć. Doprowadzenie tego sprzętu do porządku kosztowałoby masę pracy i pieniędzy. Jak wygląda od strony technicznej - nie wiem, bo nawet nie myślałem, żeby ten motocykl odpalać. Jest tam też druga Magna. W kolorze ciemnej wiśni. Z zewnątrz zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Lekka wgniotka na zbiorniku i przerysowana obudowa obrotomierza, ale poza tym wygląd naprawdę bez zarzutu. Pogrążył ją nieziemsko zarżnięty silnik. Bez wątpienia był to najbardziej zorany motocykl jaki kiedykolwiek widziałem. Siwy dym i swąd palonego oleju wydobywał się z silnika non stop, bez względu na obroty. I to w takich ilościach, że sprzęt mógłby śmiało robić za aparaturę dymotwórczą. Poza tym kłęby dymu uciekały nie tylko tłumikami, ale też przez kolektory, bezpośrenio na mocowaniach do silnika. Piszę o tym, żeby ktoś nie naciął się na to moto odpicowane i oferowane za kilka tygodni jako nówka nieśmigana. Jakieś 200m od komisu jest szrot motocyklowy i salon w jednym. Zawitałem tam z ciekawości bo było po drodze. Bardzo dużo rozbitych sprzętów (niektóre konkretnie zniszczone), a w salonie już piękne egzemplarze. Dowiedziałem się, że te motocykle pochodzą ze Szwajcarii, WSZYSTKIE będą wyremontowane, a potem wstawione do sklepu. Także nie zdziwiłbym się jakby zajeżdżona Magna również do tego magicznego "serwisu" wkrótce trafiła... -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Zakładam, że odkręciłeś kranik paliwa :) Jeśli tak, a mimo to moto nadal gaśnie, to na początku zdejmij ostrożnie wężyk paliwa z gaźnika, a następnie mocno w niego dmuchnij, tak żeby paliwo zabulgotało w zbiorniku. Czasem syf zbiera się na dnie i może zapychać wężyk. Jeśli ten zabieg pomoże i moto odpali, to problem masz rozwiązany - wystarczy przepłukać zbiornik. -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Dzięki wielkie za namiary! :) -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Tak jak wspomniałem wcześniej, przeczytałem sporo na temat tego motocykla. Problem smarowania znam, dlatego Oil Mod zakupiłbym w pierwszej kolejności, żeby je poprawić (swoją drogą, nawet jeśli miałbym tym motocyklem jeździć szybko to i tak bym ten element kupił). O jeździe z BARDZO niskimi obrotami - poniżej 3 tys. nawet nie pomyślałem. 3,5 - 4 tys. trzymam zazwyczaj w mojej VT500. W przypadku Magny nastawiałem się raczej na ok. 4,5 tys. Stąd było moje pytanie odnośnie zachowania silnika przy takich obrotach (Fazer przy nich średnio chciał współpracować :) ) -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Bardzo dziękuję Ci Adamie za odpowiedź. Kamień z serca :) W takim razie pozostaje mi już tylko szukać odpowiedniego egzemplarza, a potem pielęgnować i cieszyć się nim. Powiedziałem sobie, że jeśli kupię ten motocykl, to nawet gdyby miałby robić wyłącznie za eksponat w garażu (co byłoby oczywiście wielką stratą), to nigdy się go nie pozbędę. Cudna maszyna :) -
Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )
gromov odpowiedział(a) na Mr.DiPi temat w Cruiser/Chopper
Witam wszystkich. W ciągu kilku miesięcy przejrzałem ten temat (i podobne) kilka razy, jednak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Jestem zakochany w Magnie 1100 (klimat, styl, wygląd - taki oldschoolowy muscle car, tyle, że w motocyklowym światku) i poważnie planuję zakup takiego sprzętu. Typowe usterki i sposoby ich rozwiązywania już znam, więc w kwestiach technicznych problemu nie ma. Chodzi natomiast o to jaki styl jazdy Magna oferuje. W tej chwili mam VT500 i odpowiada mi charakterytyka tego motocykla. Lekki, łatwo się prowadzi no i przede wszystkim silnik z ładnie poprowadzonym momentem obrotowym. Wcześniej miałem Fazera 600 i zrezygnowałem z niego właśnie z powodu silnika, który opornie reagował na jazdę przy 4000 obrotów, a ja lubię dość wysoki moment na niskich obrotach. Jeżdzę z prędkościami 80-100 km/h, bo tak właśnie lubię. Poprostu relaks zamiast adrenaliny. I tutaj przechodzimy do meritum. Czy Magna 1100 toleruje jazdę z takimi prędkościami? Czy da się tą maszyną jeździć spokojnie, czy poprostu trzeba odkręcać, bo motor w przeciwnym razie się dusi? To, że motocykl ma potencjał to wiem. Pytanie, jak ten potencjał jest dozowalny. Mam 190cm wzrostu, i drobnej postury też nie jestem, dlatego szukam moto nieco wygodniejszego od VT500, a skoro tak bardzo choruję na Magnę, to chciałbym w końcu spełnić marzenie. Gdyby Magna miała silnik od lokomotywy VT1100 nie wahałbym się ani chwili, a tak jest dylemat... Męczę się z tym problemem i widzę, że muszę prosić o pomoc fachowców w tym temacie :) P.S. Czy jest może na forum ktoś z Warszawy, kto posiada takie moto i pozwoliłby mu się przyjrzeć, usiąść, posłuchać silnika? :)